Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tripsta – Raport Anual 2014:

Peste jumatate de milion de rezervari, Atena si Cluj – destinatiile cele mai cautate de romani anul trecut

În 2014, Tripsta a înregistrat, în întreaga sa rețea, circa 2.5 de milioane de căutări de destinații și peste jumătate de milion de rezervări pentru călătorii către diverse destinații. Românii au realizat cele mai multe căutări către destinații precum Istanbul (pe plan internațional) și Cluj (pe plan local) și au rezervat zboruri în principal către Atena și Cluj, conform datelor companiei1.

În 2015, Tripsta se așteaptă la o creștere semnificativă a numărului de bilete achiziționate de către români către destinațiile lor tradiționale de călătorie, cum sunt Grecia, Turcia sau Austria. În ceea ce privește zborurile naționale, Tripsta estimează că trendul ascendent va continua, mai ales în cazul călătoriilor care fac legătura între București și Cluj, Timișoara sau Iași.

În 2014, românii au căutat Istanbul și Cluj ca destinații de călătorie, însă au rezervat zboruri mai ales către Atena și Cluj

Anul trecut, românii care folosesc Tripsta au căutat în principal destinații de călătorie precum Istanbul, Paris și Viena, dar și Amsterdam, Barcelona, Munich, Frankfurt, Roma, Bruxelles ori Atena. Pe plan national, cele mai căutate au fost zborurile cu plecare din București către Cluj, Iași și Timișoara.

În ceea ce privește rezervările propriu-zise, românii au ales Atena, Istanbul și Viena pentru călătorii internaționale, fără a ignora însă Amsterdam, Copenhaga, Paris, Londra, Berlin, Frankfurt sau Madrid. Pe plan intern, românii au rezervat mai ales zboruri către Cluj, Iași, București sau Timișoara.

În 2014, Tripsta a înregistrat în întreaga sa rețea 2.1 milioane de căutări pentru destinații internaționale și 650.000 referitoare la zboruri naționale. În același timp, peste jumătate de milion de rezervări internaționale și peste 150.000 de rezervări pentru zboruri interne au fost realizate prin intermediul Tripsta.

Pentru a-și rezerva biletele de călătorie, utilizatorii rețelei Tripsta au folosit în special computere tip desktop (83%), dar și dispozitive mobile (17%), aceleași preferințe în materie de rezervări înregistrându-se și în cazul călătorilor români.

În privința rezervărilor de pe dispozitivele mobile, Philip Brinkman, CEO al Tripsta, a declarat: “Rezervările mobile au înregistrat o creștere de 115% în 2014 și ne așteptăm ca această creștere să continue, în ritm accelerat, și pe parcursul lui 2015.”

Conform datelor Tripsta, prețul mediu plătit pentru călătorii internaționale a fost, anul trecut, de 193€, în timp ce prețul mediu pentru zboruri naționale a fost de 131€. Românii au plătit în medie 193€ pentru biletele de călătorie către top 10 destinații internaționale preferate. Pe parcursul anului trecut, românii au plătit cel mai mult pentru a merge la Frankfurt (225€), Paris (227€) sau Londra (214€) și au dat sume mai mici pentru a ajunge la Istanbul (152€) sau Atena (166€), în timp ce biletele către Viena, Amsterdam, Copenhaga, Berlin sau Madrid au costat între 182€ – 204€.

Femeile și bărbații din România aleg aceleași destinații de călătorie, însă ordinea preferințelor diferă

Atunci când este vorba de bărbații și femeile din România, destinațiile lor de călătorie sunt aceleași, însă diferă ordinea destinațiilor unde vor să meargă în vacanță mai întâi.

În ceea ce privește segmentarea rezervărilor de călătorie în funcție de gen, România se aliniază trendului international, bărbații făcând 53% din totalul rezervărilor realizate prin intermediul Tripsta, în timp ce femeile sunt responsabile pentru 47%. În rețeaua Tripsta, ponderea rezervărilor este de 55% pentru bărbați și 45% pentru femei.

Atena, Istanbul și Viena sunt pe primele locuri atât în preferințele de călătorie ale femeilor, cât și în cele ale bărbaților din România. Parisul este următoarea destinație pentru femei, urmat de Amsterdam, Copenhaga și Londra; pe de altă parte, bărbații preferă mai curând să meargă la Amsterdam, Londra și Copenhaga înainte să aleagă să meargă la Paris.

Orașele germane Berlin, Frankfurt și Munchen sunt atractive ca destinații de călătorie atât pentru femei, cât și bărbați, în aceeași situație fiind și Madrid, Lisabona și Barcelona ori Praga și Roma.

Familiile de români cu 3-4 membri merg la Paris, Generația Y și cei în vârstă aleg Atena

Românii călătoresc împreună cu familia imediată, care include, în mod normal, doi adulți și unul sau doi copii. Principala destinație pentru familiile de români sunt Paris, Londra și Madrid, dar și Dubai, Viena, Larnaca, Praga, Copenhaga, Barcelona și Tenerife.

În 2014, familiile au fost responsabile pentru rezervarea, în rețeaua Tripsta, a peste 15.000 de zboruri.

Atunci când vine vorba de Generația Y, tinerii cu vârste de 14-18 ani și adulții de 18-34 ani au fost responsabili pentru 61% dintre rezervările realizate prin intermediul Tripsta anul trecut. Călătorii români parte a Generației Y au călătorit în special la Atena, Istanbul, Copenhaga, Amsterdam și Viena.

Pe de altă parte, persoanele cu vârste de peste 65 de ani nu au fost responsabile pentru o parte semnificativă a rezervărilor internaționale realizate prin intermediul Trista (doar circa 4%) însă, atunci când au călătorit, au rezervat zboruri mai ales către Atena, Madrid, Viena, Paris și Munchen.

Călătorii – cele mai bune și cele mai putin indicate perioade?

Potrivit datelor Tripsta, există perioade în care oamenii preferă să călătorească sau să rezerve călătorii și perioade care sunt mai puțin solicitate pentru deplasări sau rezervări.

Anul trecut, în rețeaua Tripsta, martie a deținut supremația în rezervarea de călătorii dus-întors, decembrie a fost cea mai bună perioadă pentru rezervarea de călătorii într-o singură direcție, în timp ce noiembrie a fost luna cea mai populară pentru rezervarea de călătorii indiferent de tipul lor (dus-întors sau într-un singur sens).

Pe de altă parte, cele mai nepopulare perioade pentru rezervarea de călătorii au fost, anul trecut, iunie (pentru toate tipurile de rezervări), aprilie (pentru călătorii într-o singură direcție) și iunie (pentru călătorii dus-întors).

Atunci când este vorba de perioadele pentru călătorie, august este luna preferată pentru călătorii “one way”, în timp ce decembrie este luna preferată pentru călătoriile dus-întors și celelalte tipuri de călătorii.

Anul trecut, pe site-ul Tripsta din România, cea mai populară zi pentru achiziția de bilete pentru călătorii internaționale a fost 18 februarie, în timp ce numărul record de bilete achiziționate pe parcursul unei singure ore a fost înregistrat pe 5 februarie. Pe de altă parte, cele mai populare săptămâni pentru călătorii în 2014 au fost, conform datelor Tripsta, săptămâna 52 (27 decembrie 2014 – 3 ianuarie 2015), săptămâna 16 (16 – 23 aprilie) și săptămâna 21 (24-31 mai).

Cele mai puțin populare perioade de călătorie anul trecut s-au dovedit a fi ianuarie (călătorii dus-intors) și februarie (călătorii one way și restul tipurilor de călătorii).

Business-ul Tripsta a crescut anul trecut; 2015 – planuri pentru lansarea rezervărilor de bilete de tren

Tripsta a lansat recent Raportul Tendințelor pe anul 2014, care include rezultatele globale ale companiei înregistrate, anul trecut, pe toate cele 39 de piețe unde își derulează activitatea. Raportul poate fi descărcat accesând următorul link.

Anul trecut, business-ul Tripsta a inregistrat o creștere de 32.1%, ajungând la 260 de milioane de euro, vânzările de bilete de avion (98.7% din totalul volumului de business, reprezentând 257 de milioane de euro ) reprezentând principalul motor de creștere. Principalele trei piețe responsabile pentru cele mai importante volume în cadrul businessului Tripsta au fost Marea Britanie (16.44%), Rusia (10.66%) și Germania (9.45%). Marea Britanie a condus si topul 3 al piețelor emergente in rețeaua Tripsta, urmată de Africa de Sud și Emiratele Arabe Unite.

După decizia de a renunța la rezervările de hoteluri, Tripsta a decis să pună accentul, începând cu anul acesta, pe transportul de pasageri: compania oferă deja bilete de avion și feribot și intenționează să e pună la dispoziție clienților săi și opțiunea de a achiziționa bilete de tren.

Anul trecut, serviciile Tripsta care au înregistrat cea mai importantă dezvoltare au fost recepționarea de SMS-uri (creștere de 308%, la 365.000) și serviciile de asistență (creștere de 71%, la 121.127).

În ceea ce privește echipa, Tripsta a crescut și a ajuns la 177 de angajați, mai mulți cu 10% comparativ cu anul anterior; noii angajați s-au alăturat birourilor din Atena (21), București (25) și Sao Paolo (4).

1 Informațiile provin din bazele de date ale Tripsta și se referă la căutările și rezervările realizate în perioada ianuarie 2014 – decembrie 2014.

Bucuresti, 23.03.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.