Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Trenul de rulare pentru BMW i8 câştigă International Engine of the Year Award pentru a patra oară

i8 roadster

Sistemul de propulsie plug-in hybrid de la BMW i8 a câştigat categoria lui la cea mai importantă competiţie de motoare din lume pentru al patrulea an consecutiv.

Trenul de rulare ce propulsează BMW i8 a câştigat categoria lui – pentru motoare cu capacitatea cuprinsă între 1,4 şi 1,8 litri – la International Engine of the Year Award pentru a patra oară la rând.

i8 roadster
i8 roadster

Soluţia de propulsie a modelului i8 a apărut pe piaţă în 2014 şi s-a impus în categoria ei în fiecare an de atunci. În primul an de vânzare, sistemul a primit premii pentru cel mai bun motor nou şi în clasamentul general. Cel mai recent succes al sistemului de propulsie plug-in hybrid în competiţie – acesta este cel de-al patrulea an consecutiv când iese câştigător la una sau mai multe categorii – demonstrează încă o dată cât de avansat este faţă de concurenţă. BMW i8 este automobilul sport al viitorului şi, de la lansarea sa pe piaţă în 2014, a fost cel mai bine vândut automobil sport PHEV din lume. BMW i3 şi i8 se află la cele două extreme ale gamei de modele BMW Group ca expresie a ceea ce este realizabil în mod rezonabil în prezent. Acum, tehnologia lor se regăseşte şi la modelele BMW tradiţionale.

Recent actualizat, BMW i8 combină performanţele de automobil sport cu consumul de combustibil întâlnit în mod normal la modelele de clasă mică. Motorul termic cu trei cilindri de la BMW i8 dezvoltă 170 kW/231 CP şi acţionează roţile spate. Motorul electric – a cărui putere a fost crescută la 105 kW/143 CP – este alimentat de o baterie litiu-ion (care poate fi încărcată de la o sursă casnică de energie electrică) şi îşi transferă puterea către roţile faţă. Acest sistem plug-in hybrid specific modelului, dezvoltat şi produs de BMW Group, permite condus în regim pur electric cu o autonomie mărită acum la maximum 55 de kilometri în ciclul de testare EU. Combinarea motorului electric pentru puntea faţă cu cel termic pentru puntea spate creează tracţiune integrală, ceea ce oferă o aderenţă foarte bună. Calităţile acestei configuraţii de propulsie pot fi experimentate cel mai bine în timpul acceleraţiei depline şi la abordarea dinamică a virajelor.

Cea mai puternică dintre cele două surse de propulsie acţionează roţile spate şi este combinată cu impulsul electric al sistemului hibrid pentru a furniza plăcerea condusului pentru care BMW este renumită, dar şi o eficienţă deosebită. i8 are nevoie de doar 4,4 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h. Cu toate acestea, consumul de combustibil al modelului BMW i8 Roadster, în ciclul de testare EU pentru automobile plug-in hybrid, este de 2,0 l/100 km şi 14,5 kWh de energie electrică. Emisiile CO2 sunt de 46 g/km. Datele pentru BMW i8 Coupé sunt de 1,8 l/100 km şi 14,0 kWh de energie electrică, ceea ce înseamnă emisii CO2 de 42 g/km.

Anul acesta marchează a 20-a ediţie a International Engine of the Year Award. De-a lungul istoriei competiţiei, motoarele dezvoltate pentru modelele mărcilor BMW Group au obţinut un total de 69 de victorii de clasă şi la general. Un juriu de specialitate independent identifică cele mai bune motoare dintr-o varietate de categorii. Anul acesta, juriul a fost compus din 70 de jurnalişti auto din 31 de ţări. Premiile au fost acordate câştigătorilor marţi, 5 iunie 2018, în cadrul târgului Engine Expo de la Stuttgart.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.