Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Trei saptamani de cresteri spectaculoase pentru televizoarele cu ecran plat

Rezultatele GfK Weekly Monitor PTV/Flat România Iunie/Iulie 2010

Zilele de dinaintea majorării TVA, cea mai bună performanţă a vânzărilor din întregul an.

În al doilea trimestru al lui 2010, atât producătorii, cât şi retailerii au profitat de evenimente precum Campionatul Mondial de Fotbal şi majorarea TVA-ului la 24% pentru a creşte vânzările. La nivelul întregului sector de produse electronice, creşterea de 1.3% (conform GfK TEMAX) nu este una spectaculoasă, totuşi indică încă o dată succesul activităţilor promoţionale atunci când vine vorba de produse TV.

Aşa cum GfK TEMAX a anunţat, cele mai mari vânzări în categoria produselor electronice sunt aduse de televizoare. Tehnologia încorporată în televizoarele plate s-a impus cu succes atât la nivel local, cât şi la nivel global. Anul trecut, au fost vândute 238 de milioane de televizoare în toată lumea, iar în raportul Digital World 2010, GfK Retail and Technology estimează o cifră de 252 milioane de televizoare vândute la nivel global. Acelaşi trend este valabil şi pentru România, unde se aşteaptă ca vânzările totale de televizoare plate să depăşească uşor volumul atins în 2009, cu 5-10% rată de creştere. Vânzările nu vor fi impulsionate doar de segmentele în creştere, precum televizoarele ce încorporează tehnologia LED, cu un consum mai mic de energie oferind în acelaşi timp o calitate mai bună a imaginii sau tehnologia 3D, care deşi încă în fază incipientă se află în oferta fiecăruia dintre producătorii importanţi de televizoare, ci şi de către cererea pozitivă venită din partea consumatorilor care cumpără pentru prima data un televizor plat.

Considerând rata de penetrare a televizoarelor cu ecran plat in jur de 10%, precum şi scăderea vânzărilor de televizoare cu tub, piaţa românească de televizoare plate are încă multe de oferit în termeni de creştere. Acum piaţa este dominată de modele cu diagonale mici sau medii; modelele de 26 inch şi de 32 inch sunt cele mai potrivite pentru bugetele modeste ale consumatorilor români, ceea ce le face să fie intens promovate pe piaţă.

Din acest punct de vedere, Campionatul Mondial de Fotbal poate fi un bun exemplu. Pe fondul instabilităţii politice, al pesimismului economic şi al promoţiilor semnificativ mai reduse decât acum doi ani, impactul Campionatului Mondial de Fotbal din iunie 2010 nu a fost atât de mare precum cel al Campionatului European de Fotbal din iunie 2008. Totuşi, primele trei săptâmâni ale Campionatului au adus preţuri de ocazie pentru modelele cu diagonala de 32 de inch, fiind asociate şi cu o creştere a vânzărilor. În ansamblu, performanţa pe piaţa televizoarelor LCD din iunie 2010 a fost cu 60% mai bună decât cea înregistrată în aceeaşi lună a anului trecut.

Cel mai mare volum al vânzărilor a fost atins în săptămâna 26 (28 iunie- 4 iulie), mai specific în ultimele zile ale lunii iunie, cu scurt timp înaintea majorării TVA-ului care a avut loc la 1 iulie. Veştile privind creşterea TVA-ului la 24% şi în consecinţă creşterea preţurilor au influenţat opinia publică în direcţia concretizării imediate a unor achiziţii. Acest lucru arată încă o dată că deşi cererea este prezentă pe piaţă, efectele recesiunii economice îl fac pe consumator să-şi amâne achiziţiile importante. De asemenea, se poate observa şi sensibilitatea crescută a consumatorului român la anumiţi stimuli precum promoţiile, ofertele avantajoase şi la produsele cu un raport calitate-preţ ridicat.

În mod paradoxal, săptămânile de după creşterea TVA-ului nu au adus imediat şi preţuri semnificativ mai mari pe rafturi, demonstrând faptul că impactul acestei măsuri economice nu este unul considerabil la acest nivel şi că n-ar trebui să inhibe foarte mult viitoarele achiziţii de pe piaţa de televizoare.

Studiul

GfK Weekly Monitor măsoară vânzările retailerilor către consumatorul final, magazin cu magazin, produs cu produs. Eşantionul săptămânal GfK este format din câteva sute de magazine din diferite canalele de distribuţie destinate consumatorilor, fiind acoperiţi cei mai importanţi retaileri. GfK Weekly Monitor PTV/FLAT este un leaderpanel format din 209 magazine, care furnizează date în fiecare săptămână.

Bucuresti, 19.08.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.