Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Trei proiecte de antreprenoriat social din Romania castigatoare la Social Impact Award

Ediţia 2013 a Social Impact Award, competiția internațională de idei de antreprenoriat social, și-a desemnat câștigătorii. La evenimentul de premiere din România, ce a avut loc pe 13 mai la HUB Bucharest, trei proiecte au fost desemnate câştigătoare. Proiectul Inotech propus de Andu Andrici și proiectul Cooperativa de artă inițiat de Cezar Cherciu au fost declarate câștigătoare în urma evaluării juriului, iar proiectul ZenDoo Kindergarten înscris de Dragoș Iulian Matei a primit premiul de popularitate în urma voturilor online. Fiecare dintre proiecte a fost recompensat cu un premiu în valoare de 2000 de euro.

InoTech este un proiect de mediu care vizează dezvoltarea de noi concepte şi produse în domeniul reciclării, mergând pe 3 idei de bază: reciclarea prin produse, reciclarea creativă şi artă prin reciclare. „Participarea la Social Impact Award a însemnat o imensă oportunitate de a intra în contact cu persoane care ne împărtăşesc ambiţiile. Acestea ne-au inspirat şi ajutat să creştem valoarea proiectului nostru. În continuare, vrem să începem activitatea prin amenajarea unor spaţii publice în Iaşi cu produse reciclate (canapele realizate din PET-uri şi Bean Bags). Prin aceasta acțiune urmărim creşterea nivelului de conştientizare privind reciclarea, în rândul publicului larg. În plus, componenta ecologică a proiectului urmează să fie susţinută de un proiect de educaţie privind sustenabilitatea adresat elevilor din Iaşi şi un proiect de dezvoltare personală pentru copiii din mediile defavorizate.” a declarat Andu Andrici, InoTech.

Proiectul „Cooperativa de Artă” are în vedere realizarea de tricouri unicat şi comercializarea acestora în scopul obţinerii de fonduri pentru susţinerea unei organizaţii non-profit. Jumătate din veniturile generate vor fi direcţionate către organizaţia non-profit aleasă de cumpărătorul tricourilor, o cincime către designer şi restul pentru dezvoltarea proiectului.” Prin modelul de business ales pentru acest proiect Cooperativa de artă devine mai mult decat un simplu magazin online. Poate fi privit ca o sursă de inspiraţie şi mai ales motivaţie atât pentru artişti cât şi pentru publicul larg. Odată cu implementarea, sperăm ca proiectul să serveasca drept model şi pentru alte zone de activitate din România. Realizăm că acesta este doar începutul şi sperăm că povestea noastră îi va inspira pe ceilalţi să îndrăznească să-şi remodeleze realitatea prin artă şi imaginaţie. Premiul Social Impact Award a venit ca o confirmare pentru conceptul Cooperativei de Artă, o confirmare care ne obligă în egală măsură prin încrederea investită în această idee” a declarat Cezar Cherciu, Cooperativa de artă.

Proiectul ZenDoo în grădiniţe are în vedere dezvoltarea inteligenţei emoţionale a copiilor între trei şi nouă ani, prin piese de teatru, cursuri de teatru şi de dezvoltare personală desfăşurate în grădiniţe. În plus, proiectul va oferi gradiniţelor posibilitatea achiziţionării unor jocuri pe calculator şi tablete, care vizează dezvoltarea comportamentului emoţional al copiiilor. „Participarea la concursul Social Impact Award a fost cel mai bun lucru care se putea întâmpla pentru proiectul nostru. Am cunoscut noi colaboratori şi voluntari şi am făcut o campanie cum nu credeam că putem face, am găsit clienţi şi am încheiat parteneriate extraordinare. Luna aceasta vom începe testarea jocurilor pe calculator şi tabletă şi măsurarea impactului lor asupra copiilor, urmând ca luna viitoare să vindem jocurile în primele grădiniţe. Mulţumim Social Impact Award pentru susţinerea workshop-ului de unde a rezultat decizia de a participa.” a declarat Dragoş Iulian Matei, ZenDoo.

În afara de premiile în bani, cele trei echipe câştigătoare din România vor avea ocazia de a participa la workshop-uri internaţionale (Vision Workshop în Viena, Austria, pentru toţi câștigătorii din cele patru țări), iar în perioada iulie – septembrie 2013 vor putea beneficia de abonamentul nelimitat la The HUB Bucharest.

„Ne aflăm la cea de-a doua participare a României în cadrul competiţiei Social Impact Award şi suntem încântaţi de interesul susţinut al studenţilor români pentru dezvoltarea de întreprinderi sociale cu impact pozitiv în comunitate. În acest moment, în România, antreprenoriatul social devine din ce în ce mai mult o soluţie viabilă pentru diferite probleme ale societății, mai ales pentru crearea de noi locuri de muncă, iar Social Impact Award le oferă studenţilor din România oportunitatea perfectă de implicare.” a declarat Franz Karl Prüller, membru al Consiliului de Conducere al Fundaţiei ERSTE, precum şi al juriului Social Impact Award (în Austria).

Competiția Social Impact Award a fost lansată în 2009 în Austria de către Institutul de Antreprenoriat Social şi Inovaţie al Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Administrarea Afacerilor din Viena. În fiecare țară proiectul este implementat de către o organizație ce activează în domeniul antreprenoriatului social: HUB Vienna Incubation în Austria și în România, HUB Prague în Cehia și Rozbehni sa! în Slovacia. Fundaţia ERSTE este partenerul principal al Social Impact Award din 2010.

Mai multe detalii despre competiţie găsiţi pe dedicat sau în clipul următor: //socialimpactaward.net/what-is-the-social-impact-award/#video.

Bucuresti, 16.05.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.