free download 78 travel guides written by experts

Trafic.ro: Bogati sau saraci, aproape toti internautii romani intra zilnic online

Indiferent dacă sunt bogaţi sau săraci, aproape 90% dintre internauţii români intră zilnic online, majoritatea de pe computer de tip desktop şi fac acest lucru acasă sau de la serviciu, potrivit valului de iarnă al Studiului Demografic trafic.ro, care a colectat date în perioada 15 noiembrie – 15 decembrie.

Cei mai mulţi dintre românii care navighează pe internet nu au venituri (19,10%) şi numai 3,5% au venituri care depăşesc 7.000 RON. Internauţii care câştigă bani au în principal venituri de 1.000-1.500 RON (15,65%), 500-800 RON (12,57%) sau sub 500 RON (11,22%). Venituri între 1.501-2.000 RON au 11,01% dintre respondenţi, în timp ce 10,13% iau 801-1.000 RON.

În ceea ce priveşte veniturile pe familie, majoritatea (16,69%) totalizează 2.001-3.000 RON, 14,4% câştigă împreună cu familia între 1.501 şi 2.000 RON şi 12,46% au împreună doar 1.001-1.500 RON. Venituri mai mici de 500 lei pe familie se înregistrează în 8,62% din cazuri, în timp ce venituri de peste 10.000 lei apar în 4,14% din cazuri.

1. Internetul – oriunde, oricând şi de pe orice

Două treimi dintre internauţii români (68,66%) folosesc desktopuri pentru a naviga pe internet, 48,21% accesează web-ul de pe laptopuri, în timp ce un număr mult mai mic foloseşte pentru a intra online telefoanele mobile (12,68%) sau PDA-urile (4,07%). De asemenea, pentru a naviga online, majoritatea foloseşte un calculator exclusiv (39,63%) sau îl împarte cu încă o persoană (36,76%), existând însă şi cazuri în care un singur calculator este folosit şi de mai multe alte persoane (circa 23% de alte două). Cei mai mulţi (57%) nu folosesc date de logare pe calculator, în timp ce 43% intră pe calculator cu utilizator şi parolă.

Devenit parte integrantă a vieţii internauţilor români, internetul este folosit zilnic, în mod frecvent, de 87,11% dintre internauţi, aproape 12% îl folosesc de câteva ori pe săptămână, în timp ce un număr redus intră online doar o dată pe săptămână sau mai rar.

Locul preferat de participanţii la studiu pentru accesarea internetului este propria locuinţă (90,72%) sau locul de munca (30,28%), din mers (8,18%) sau de la şcoală/facultate (6,45%), precum şi din alte locuri cum ar fi de la prieteni, de la internet cafe-uri sau din alte părţi.

Când navighează online, aproape jumătate (44,25%) dintre internauţii români folosesc un singur browser pentru a accesa paginile web, în timp ce restul folosesc două sau mai multe browsere.

2. Informaţiile, socializarea şi e-content-ul – la mare preţ online

Potrivit studiului, internauţii români au intrat online pentru informaţii (89,72%), comunicare / socializare (58,27%) sau încărcat/descărcat fişiere (39,29%). De asemenea, pe internet, se citesc bloguri sau forumuri (36,15%), se urmăresc clipuri şi filmuleţe online (35,35%) sau se joacă jocuri online (25,18%), se caută informaţii financiare sau de afaceri (22,32%), se vizionează programe TV online (16,19%) sau se derulează alte tipuri de activităţi (2,59%).

Astfel, cele mai vizitate categoriile de site-uri sunt ziarele şi revistele online (63,93%), comunităţile online (Hi5, LinkedIn sau Facebook – 49,92%) şi site-urile cu locuri de muncă (36,53%). Pe locurile următoare în preferinţele internauţilor se află site-urile auto (23,80%), cele de Internet banking (23,63%), comerţ electronic (25,41%), turism (19,76%), cele cu profil imobiliar (11,93%) şi site-uri pentru adulţi (11,69%), precum şi alte tipuri de site-uri.

În ceea ce priveşte cele mai căutate informaţii online, pe primul loc se află cele referitoare la medicină, sănătate şi alimentaţie (50,12%), evenimente / ştiri despre România (43,77%), computere, software, IT & Internet (40,31%), dar şi acelea vizând familia şi viaţa de cuplu (39,41%), ştiinţa şi tehnică (35,39%), turismul, călătoriile şi vacanţele (34,92%), copiii şi educaţia lor (32,80%) sau datele referitoare la bucătărie / reţete culinare (32,22%).

De asemenea, tot online, utilizatorii români de internet se informează şi despre: evenimente culturale, muzică, teatru sau cinema; teste, jocuri, cuvinte încrucişate; modă, cosmetică, frumuseţe şi întreţinere; problemele sociale; economie, finanţe, bănci, curs valutar sau bursă; natură şi mediu; psihologie, paranormal, astrologie şi religie; auto moto; monden; programe şi recomandări TV; concursuri; evenimente sportive; sfaturi / idei pentru casă şi grădină; mică publicitate/ anunţuri; politică; publicitate/reclame.

3. Media

În timpul liber, participanţii la studiu navighează pe internet (68,68%), se uită la televizor (65,01%) sau îşi petrec timpul împreună cu familia (64,85%). Pe lângă acestea, ei ies cu prietenii (43,92%), citesc cărţi (38,49%), ascultă muzică (35,93%), se joacă pe calculator (31,93%) sau merg la cumpărături (31,14%). Activităţi precum mersul la cinema, teatru sau concerte (17,79%), lectura ziarelor şi revistelor (17,71%), practicatul unor sporturi (15,61%), ieşirile în cluburi, baruri şi discoteci (13,22%), ascultatul radioului (9,63%) sau altele (3,12%) sunt mai puţin populare

Când e vorba de consumul de emisiuni TV, favorite sunt ştirile (72,54%), apoi filmele (71,14%), emisiunile de divertisment (48,20), talkshow-urile ( 37,02), emisiunile culturale şi educative (31.82%), meciurile şi emisiunile sportive (29,10) şi alte programe. Cu toate acestea, 5,99% dintre respondenţii la studiu au spus că nu s-au mai uitat la TV în decursul lunii de derulare a studiului.

4. Achiziţii, obiceiuri de consum şi timp liber

a) Electronicele şi gadgeturile media, omniprezente în locuinţele internauţilor români

Electronicele şi gadgeturile media sunt obiecte omniprezente în locuinţele internauţilor români, nelipsite fiind laptopul /desktopul (94,93%), mobilul (93,98%), televizorul (89,01%) şi frigiderul (88,94%). La acestea se adaugă maşinile automate de spălat rufe (82,70%), mixerele electrice de bucătărie (66,69%), aparatele foto digitale (63,22%), cuptoarele cu microunde (61,54%), telefoanele fixe (61,13%), prăjitoarele de pâine (55,25%) dar şi DVD-uri (53,57%) ori filtre de cafea (51,99%). De asemenea, în foarte multe dintre locuinţele internauţilor români se mai regasesc casetofoane şi CD playere (46,82%), storcătoare de fructe electrice (44,37%), centrale termice de apartament (38,84%), MP3 playere (37,13%), biciclete (36,95%) şi camere video (32,18%).

b) Cafea măcinată şi vin, la pachet cu card bancar şi internet banking

Atunci când e vorba de consumul de produse în general, internauţii din România preferă cafeaua măcinată (45,88%), laptele dulce (44,06%) şi tabletele de ciocolată (40,79%), beau în mod egal vin (41,03%) şi bere (41,01%) şi folosesc carduri bancare (71,75%) şi Internet banking (23,26%).

Printre produsele alimentare preferate de internauţii români se mai numară şi iaurturile simple (39,78%), mezelurile (36,98%), alte produse lactate (32,77%) şi băuturile răcoritoare (acidulate – 31,50% şi neacidulate – 29,34%).

Pentru că banii le influenţează toate aspectele vieţii, internauţii români se preocupă şi de propria situaţie financiară, fiind utilizatori de carduri de debit sau credit (71,75%), Internet Banking (23,26%) sau credite (20,77%). Alte produse din sectorul financiar utilizate de internauţii români sunt asigurarea pentru locuinţă (18,10%), schimbul valutar (17,13%), asigurările CASCO pentru maşini (16,98%) şi asigurările de viaţă (14,77%).

c) La cumpărături – de unul singur sau împreună cu familia, în funcţie de produse

Atunci când e vorba de bunuri de larg consum, jumătate dintre internauţii români (49,42%) decid singuri asupra mărcilor de produse achiziţionate, în timp ce 43% iau decizii împreună cu altcineva.

Situaţia diferă atunci când este vorba de produsele electronice sau electrocasnice, 57,57% luând decizii de achiziţie împreună cu altcineva, în timp ce doar puţin peste o treime dintre respondenţi iau o astfel de decizie singuri. Similar, aproape două treimi (64,5%) dintre internauţii români se consultă cu apropiaţii sau familia când cumpară mobilier şi obiectele de decor, 27,47% luând singuri decizii în ceea ce priveşte aceste obiecte.

Când e vorba de cumpărături, perioada preferată pentru acestea este cea de reduceri, majoritatea respondenţilor declarând ca se informează în legatură cu lucrurile pe care le doresc înainte să le achiziţioneze, deşi recunosc că, uneori, fac achiziţii sub imboldul momentului.

Cei mai mulţi obişnuiesc să nu mai dea atenţie preţului atunci când îşi doresc un produs, dar majoritatea spun că sunt interesaţi de ofertele din magazine şi li se întâmplă uneori să facă achiziţii doar pentru că produsele sunt la promoţie.

d) Concedii în ţară, cu gândul la achiziţia unei case sau a unei maşini

Aproape o treime (29,89%) dintre internauţii români care au luat parte la studiu nu au avut concediu în 2010, iar cei care au reuşit să plece şi-au petrecut vacanţa în România (40,58%), deşi unii au reuşit să meargă şi în alte ţări, precum Italia (8,97%), Bulgaria (6,04%), Grecia (5,69%), Spania (5,40%), Austria (5,62%), Germania (4,94%), Franţa (4,6%) sau Turcia (3,56%).

În urmatorul an, internauţii români intenţionează să îşi achiziţioneze maşini sau apartamente, să vândă sau să închirieze locuinţe.

Deşi aproape 45% dintre internauţii români nu au maşină, restul au fie un autoturism, fie mai multe. În ceea ce priveşte locuinţele, mai mult de o treime (40,78%) au propria casă ori locuiesc cu părinţii (38,48%), în timp ce unii (16,64%) stau în case închiriate, iar alţii (2,20%) – la prieteni, rude sau colegi.

5. Caracter demografic

Dominante pe internet sunt în continuare femeile (53,35%), bărbaţii (46,65%) nefiind la fel de activi în navigarea online. Din punct de vedere al stării civile, 51% dintre internauţi sunt căsătoriţi sau locuiesc cu partenerul, 41,16% sunt necăsătoriţi în timp ce restul sunt divorţaţi sau văduvi.

Potrivit datelor Studiului demografic trafic.ro, majoritatea internauţilor care au participat la studiu au fie 40-49 de ani (17,14%), fie 20-24 de ani (16,83%), următoarele cele mai active categorii de utilizatori de internet fiind cele ale persoanelor de 30-34 de ani (14,54%), 25-29 de ani (12,72%), 50-59 de ani (10,3%) şi 34-39 de ani (10%). Mai puţin prezente online sunt grupele de vârstă 18-19 ani (6,1%), 14-17 ani (4,75%), sub 14 ani (4,07%) şi peste 60 de ani (3,56%).

Ca nivel al educaţiei, majoritatea internauţilor au absolvit facultatea (33,78%), liceul (27,22%) sau studii postuniversitare (15,27%). Restul utilizatorilor de internet au studii liceale, profesionale sau complementare, gimnaziale sau nu au studiat deloc. Ca şi categorii profesionale, cei mai mulţi utilizatori de internet sunt studenţi (17,89%), specialişti salariaţi cu studii superioare (15,92%) sau cu muncă de birou (13,94%), persoane care practică profesiuni liberale (9,31%) şi casnici (8,62%).

Răspunsurile studiului au fost colectate de la utilizatori din România (91,39%), Moldova (3,77%), dar şi din Italia, Spania, Statele Unite, Germania, Canada, Franta sau Marea Britanie ori din alte ţări. Regiunile cele mai prezente online sunt Bucureşti (21,41%), Cluj (4,99%), Iaşi (4,87%), Constanţa (4,08%), Timiş (3,91%), Prahova (3,44%), Braşov (3,36%), Galaţi (2,81%), Bacău (2,64%) şi Suceava (2,50%).

Bucuresti, 18.01.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *