Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tot mai multe companii isi verifica partenerii de afaceri

Ca urmare a perioadei de criza, companiile au devenit mult mai reticente in fata riscului, tot mai multe dintre acestea alegand sa isi verifice partenerii de afaceri pentru a elimina pierderile din tranzactiile comerciale.

Astfel, potrivit datelor RisCo Verificare Firme Online, numarul firmelor care se informeaza cu privire la situatia financiara si juridica a partenerilor de afaceri a cunoscut o crestere constanta in primele noua luni ale anului, fiind realizate peste 150.000 de rapoarte. „Interesul companiilor pentru a afla informatii cat mai recente, in mod rapid si ieftin este determinat de cresterea termenelor de plata la incasarea facturilor, precum si a riscului de neincasare a acestora”, a subliniat analistul economic Dragos Cabat, Managing Partner RisCo.ro.

Ca si in primele cinci luni ale anului, cel mai solicitat raport, la finalul lunii septembrie, a ramas raportul CIP Online (Centrala Incidentelor de Plati), fiind urmat in clasament de Buletinul Insolventiei si Rating Financiar.

Companiile, cu precadere cele care vand marfa cu plata la termen, isi doresc sa se asigure cu privire la bonitatea clientilor. Existenta unor inscrieri in Centrala Incidentelor de Plati poate fi evaluata ca un factor de risc important privind relatia comerciala cu acel partener. Cu cat incidentele sunt mai recente, cu atat riscul de neplata este mai mare. De asemenea, este de inteles faptul ca nicio companie nu isi doreste sa incheie tranzactii comerciale cu parteneri aflati in insolventa.

Reprezentantii companiilor care au solicitat raportul Rating Financiar au vrut sa obtina o privire de ansamblu referitoare la capacitatea unui partener de a-si indeplini obligatiile contractuale in perioada urmatoare si sa inteleaga daca acesta are o situatie financiara solida si stabila.

In primele noua luni ale anului, cele mai interesate sa afle informatii despre partenerii de afaceri au fost companiile din Muntenia (47.31%), urmate de cele din Transilvania (36.13%) si Moldova (11.78%).

Companiile care isi desfasoara activitatea in comertul cu ridicata, comertul cu amanuntul, lucrari de constructie ale cladirilor rezidentiale si nerezidentiale si servicii financiare au fost cele care au realizat cele mai multe interogari cu privire la partenerii de afaceri. „Institutiile financiare sunt interesate de clientii din propriul portofoliu, in special pe partea de creditare. Firmele din comert au o mare expunere fata de multi parteneri si nu pot gestiona relatia cu acestia prin prelucrarea manuala a datelor”, a adaugat Dragos Cabat.

Rapoartele RisCo pot fi accesate la adresa www.risco.ro de catre orice persoana fizica sau juridica, fara a fi necesara crearea unui cont de client. Utilizatorii care isi deschid cont de client RisCo beneficiaza de 3 rapoarte gratuite!

Bucuresti, 07.10.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.