Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Top Branduri Globale

BusinessWeek in colaborare cu prestigioasa companie de consultanta in domeniul brandului, Interbrand, realizeaza editia 2007 a renumitului top 100 al celor mai valoroase branduri globale.

Povestile de succes ale celor mai mari branduri din lume sunt uneori nascute din esecurile lor. Renasterea brandurilor este un fenomen mai interesant de observat decat ascensiunea lor.

Citeste in noul numar BusinessWeek Romania despre ideile care au stat la baza relansarii unor branduri de succes cum ar fi Nokia, care a cunoscut o crestere de 12% a valorii brandului dupa problemele pe care le-a avut in 2004 cand producatorul finlandez s-a axat pe pietele in curs de dezvoltare. Povestile altor cinci reveniri vorbesc despre campania Nintendo de castigare de noi clienti, despre ce afacut Audi pentru a prinde din urma BMW, despre cum si-a convins Hewlett-Packard consumatorii ca este cool, despre strategia Burberry de a scapa de supraexpunere si masurile luate de Citibank pentru repozitionarea sa ca o banca locala dar cu resursele unui gigant global. Pe primul loc in topul BusinessWeek se situeaza gigantul bauturilor racoritoare, Coca-Cola, inca lider, desi renuntarea publicului la bauturile carbogazoase in Occident si decizia de a intra pe segmentul bauturilor si alimentelor mai sanatoase nu a avut inca un ecou semnificativ si a afectat cota de piata a companiei. Urmatoarele locuri pe podium sunt ocupate de Microsoft si IBM.

Metodologia topului

Interbrand ia in considerare numerosi factori atunci cand calculeaza valoarea brandurilor globale. Valoarea brandului se evalueaza ca orice alt activ al unei companii – pe baza veniturilor pe care le va putea aduce pentru companie in viitor. Pentru ca un  brand sa fie inclus in acest top trebuie ca cel putin o treime din venituri sa fie realizate in afara tarii de origine, sa fie cunoscut de persoane din afara bazei sale de clienti si sa faca publice datele financiare si de marketing. Portofoliile de branduri nu sunt luate in considerare, doar valoarea brandurilor individuale.

Citeste in acelasi numar: ProCurve, divizia de networking a HP, va deschide foarte curand un birou la Bucuresti. Va incepe lupta cu Cisco sau armistitiul va continua?;
Mobexpert: Asaltul regional al producatorului roman de mobila a inceput in forta la Sofia; Programele MBA adaptate la timpul sau bugetul angajatilor romani castiga teren pe o piata a muncii in care concurenta devine din ce in ce mai acerba.

Bucuresti, 25.09.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.