Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Top 5 tehnici de motivare a angajatilor pentru a se implica in campanii de CSR

În campaniile de Responsabilitate Socială Corporativă (CSR) cei mai mulți dintre angajați reacționează dacă sunt implicați emoțional și au sentimentul că ceea ce fac ei este util oamenilor din jur.

În cadrul unui eveniment Social Link care a avut tema ”CSR Employee engagement – tactici, implementare și rezultate”, Cosmina Frîncu, Sponsorship & Social Affairs Manager al BRD Groupe Société Générale și Ștefan Dărăbuș, director regional pentru Europa Centrală și de Sud al Hope and Homes for Children au vorbit despre cum pot fi încurajați angajații să doneze în cadrul unui program de CSR, dar și despre elementele esențiale de care au nevoie salariații pentru a lucra eficient, într-o echipă unită.

Scopul principal al dezbaterii în care au fost implicați cei doi a fost acela de a determina dacă există diferențe între motivarea angajaților din mediul non-guvernamental și a celor din mediul corporate.

Reprezentant al mediului non-guvernamental, Ștefan Dărăbuș a subliniat că angajații din mediul non-guvernamental au nevoie să se simtă încurajați, să fie implicați emoțional și să aibă sentimentul că le sunt utili celor din jur. De asemenea motivația este generată și de crearea unui mediul familial în cadrul organizației unde angajatul să se poată simți în siguranță.

În top cinci tehnici de motivare enumerate de Ștefan Dărăbuș se numără: setul de valori comune între angajat și organizație, respectul acordat fiecărui membru al organizației, deschiderea către propunerile din partea angajaților, recunoașterea meritelor acestora și susținerea în momentele de cumpănă din campanie când angajatul trebuie încurajat și asigurat că munca lui este importantă pentru atingerea scopului final al campaniei.

“Nimic nu ne poate face fericiți așa cum ne poate face emoția și sentimentul că le suntem utili oamenilor din jur. Cu toții avem nevoie să fim iubiți, apreciați, recunoscuți, încurajați. La locul de muncă angajații au nevoie să simtă că pot avea încredere, să se simtă în siguranță. Așa își pot asuma riscul de a face lucruri noi, iar de aici vine inovația”, a spus Ștefan Dărăbuș, director regional, Europa Centrală și de Sud, Hope and Homes for Children. Organizația, cu o echipă de numai 36 de oameni, este prezentă de 17 ani în România, timp în care a a contribuit direct la închiderea a peste 50 de orfelinate de tip vechi din întreaga țară. HHC România activează intens în prevenirea separării copilului de familie, iar obiectivul principal este ca până în 2020 să elimine instituționalizarea copiilor la nivel național.

Cosmina Frîncu a explicat că, în mediul corporate, pentru a încuraja angajații să acționeze într-o campanie de CSR, e nevoie să găsești subiecte de interes pentru un număr cât mai mare de persoane, dar și activități sau pasiuni care îi unesc pe oameni în comunități, cum ar fi sportul, teatrul sau muzica. De exemplu, BRD a fost alături de HHC România la Maratonul Internațional din octombrie 2014 și la ediția din mai a Semimaratonului București, unde a avut cea mai mare echipă de alergători a unei companii. Pentru fiecare dintre ei, alți 5 angajați ai băncii s-au înscris în programul de donații lunare, sumele strânse fiind apoi dublate de către bancă și donate în beneficiul copiilor sprijiniți de Hope and Homes for Children România.

“La BRD avem 1500 de angajați implicați în programul de donații salariale. Ne-am gândit să alegem programe care se reprezintă o investiție în viitorul beneficiarilor, programe axate pe educație. Am căutat un ONG cu acoperire națională care să propună o schimbare de paradigmă și am văzut în Hope and Homes for Children România o organizație care vrea să schimbe un sistem, așa că am ales să lucrăm cu ei și să contribuim și noi la această schimbare”, a spus Cosmina Frîncu.

Ca urmare a sprijinului și a contribuției din partea salariaților BRD, până în prezent 230 de copii au intrat în programul de prevenție a separării copilului de familie și a abandonului școlar, 302 copii au participat la activități educative non-formale, 70 de tineri au părăsit sistemul de protecție a copilului și au început o viață independentă și 38 de profesioniși din sistemul de protecție a copilului au fost instruiți.

Conferința din 18 iunie a făcut parte din seria evenimentelor Social Link, un proiect de responsabilitate socială coordonat de Social Responsibility Magazine. Concluzia, în urma acestei dezbateri a fost că nu există diferențe între mediul corporate și non-guvernamental atunci când vine vorba despre motivarea angajaților pentru a se implica în campanii de CSR, topul tehnicilor de motivare fiind următorul:
1. Deschiderea organizației față de valorile personale ale angajatului și integrarea acestora în campaniile în care urmează să fie implicați;
2. Crearea unui climat organizațional care să ofere angajaților sentimentul de siguranță;
3. Crearea campaniilor de CSR care să acopere interesele cât mai multor angajați;
4. Implementarea de campanii cu acoperire națională care să aibă efect asupra unui număr cât mai mare de oameni;
5. Implicarea directă a angajaților în aceste campanii, nu numai prin intermediul donațiilor salariale.

Evenimentul a fost găzduit de Conceptual Lab.
Co-organizator: Quartz Media Production
PARTENERI MEDIA: Social Responsibility Magazine, ABC Antreprenori, România Pozitivă, Big City Life, Educativa, EDMUNDO, PRIME Romania, Calendar Evenimente, Nonguvernamental.

Despre Social Link

Social Link este un proiect de responsabilitate socială coordonat de Social Responsibility Agency în parteneriat cu Social Responsibility Magazine. Prin intermediul lui, inițiatorii își propun să încurajeze dezvoltarea conceptului de responsabilitate socială în România prin facilitarea dialogului, față în față, între cei care inițiază proiecte de responsabilitate socială și cei care ar putea să le finanțeze, precum și între posibilii parteneri în elaborarea acestui gen de proiecte. Social Link militează pentru un dialog continuu și constant între reprezentanți ai mediului companiilor, ONG-urilor, dar și ai mediului politic.

Bucuresti, 22.06.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.