Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Top 10 – 2010: Un an din viata British Airways

Odată cu finalizarea fuziunii între British Airways şi Iberia săptămâna aceasta, reflectăm la un an cu British Airways în fruntea industriei aviatice

Săptămâna aceasta am asistat la inaugurarea International Airlines Group (IAG), compania formată ca urmare a fuziunii dintre British Airways şi Iberia, Willie Walsh preluând oficial funcţia de CEO al noii organizaţii. Această lansare marchează finalul a 12 luni de excepţie pentru British Airways, în care au avut loc câteva evoluţii fără precedent, British Airways aflându-se încă o dată în fruntea industriei aviatice. British Airways priveşte acum în urmă la cele mai memorabile 10 momente din ultimul său an de activitate şi la modul în care a gestionat cea mai mare şi mai aşteptată fuziune din istoria industriei aviatice.

Willie Walsh a declarat: “IAG are un viitor promiţător. Primele două companii aeriene din grup, British Airways şi Iberia, îşi vor păstra individual brandurile şi vor avea reţele complementare ce vor opera din 2 dintre cele mai mari hub-uri din Europa. Fuziunea va duce la sinergii anuale de 400 milioane € începând din al cincilea an, aceasta fiind atât în beneficiul acţionarilor IAG cât şi al clienţilor şi personalului British Airways şi Iberia”.

1. IAG: s-a născut o nouă companie

Săptămâna aceasta a fost finalizată oficial fuziunea între British Airways şi Iberia, odată cu listarea la Bursa de Valori din Londra a International Airlines Group (IAG) şi odată cu instalarea lui Willie Walsh în funcţia de Chief Executive Officer. Ambele companii aeriene vor continua să opereze sub numele de marcă existente, iar noua companie va transporta peste 62 de milioane de pasageri către peste 250 de destinaţii. Ca urmare a combinării reţelei extinse a British Airways spre America de Nord şi Asia, cu reţeaua Iberia de zboruri spre America Latină, clienţii vor avea acum o mai mare varietate de destinaţii şi frecvenţe de zbor. Sediul noii companii va fi la Londra, iar întâlnirile Consiliului de Administraţie vor avea loc la Madrid.

2. Alianţe în industria aviatică – British Airways şi Iberia încheie un Acord comun cu American Airlines

În plus faţă de această fuziune, anul trecut British Airways şi Iberia au primit aprobarea din partea Uniunii Europene şi a Departamentului pentru Transport din Statele Unite în scopul încheierii unui acord comun transatlantic cu American Airlines, oferindu-le clienţilor acces extins la o reţea globală de peste 500 de destinaţii, tarife reduse şi conexiuni mai convenabile. Acest acord va oferi de asemenea mai multe avantaje călătorilor frecvenţi care vor putea câştiga şi cheltui mile pe zborurile BA, Iberia şi American de peste Atlantic.

Acordul le va permite companiilor aeriene să lanseze noi rute, care nu erau până acum viabile pentru o singură companie aeriană, precum şi o nouă rută de la Heathrow la San Diego, printr-un zbor ce va fi lansat pe 1 iunie.

3. British Airways lansează noua cabină First Class

Noua cabină First de la British Airways a fost inaugurată în februarie, în urma unei investiţii de 100 de milioane de lire realizată de compania aeriană în această marcă stindard. Inspirată din bogata moştenire a British Airways, noua cabină oferă o experienţă exclusivă, care are la bază un design clasic şi un lux discret, ce include un pat cu 60% mai lat în dreptul umerilor, un ecran video de 15”, un dulap personal şi o trusă Anya Hindmarch cu produse de la D.R. Harris & Co şi REN.

Designul noii cabine a fost inspirat de mărcile britanice premium şi a fost adaptat la tendinţele contemporane pentru a crea o experienţă privată intimă la bordul aeronavei. În centrul designului în culorile bleu Quink şi crem se află un pat mai lat, cu o saltea „inteligentă” şi aşternut din bumbac egiptean cu 400 de fire.

Introducerea noii cabine First Class a British Airways va continua şi va fi finalizată în 2012.

4. Un nou produs de ultimă generaţie pentru toate clasele, cu Boeing 777-300ER

Anul acesta, British Airways a devenit prima companie aeriană din Marea Britanie care a intrat în posesia aeronavei Boeing 777-300ER pentru curse de lung curier, o aeronavă mai mare, mai silenţioasă şi mai eficientă din punctul de vedere al consumului de carburant decât versiunile anterioare, prefigurând astfel evoluţia viitoare a British Airways. Echipată cu noile cabine First, World Traveller Plus şi World Traveller, lansate de asemenea anul acesta, această aeronavă cu 297 de locuri oferă o configuraţie cu patru clase de călătorie, care include şi Club World. Introducerea noii aeronave întăreşte angajamentul British Airways de a le oferi cea mai bună experienţă de călătorie clienţilor săi şi de a-şi reduce amprenta de carbon. Noile cabine World Traveller şi World Traveller Plus includ acum noi sisteme de entertainment la bord, care le oferă călătorilor cu 50% mai multe opţiuni de filme şi dublu de opţiuni TV şi muzică.

5. British Airways oferă soluţii private

Tot anul acesta, British Airways a lansat un nou serviciu de jet privat – Private Connect – exclusiv pentru clienţii British Airways care zboară în America de Nord şi Caraibe.

Serviciul ‘PrivateConnect’ le oferă clienţilor acces `pay-by-the-trip’ (plata pentru fiecare călătorie) la o reţea de aeronave private operate de CitationAir şi de compania sa mamă, Cessna Aircraft Company.

Un serviciu de înregistrare online şi un număr de telefon dedicat le permit clienţilor BA facilitatea „pay and go” prin card de credit, evitând astfel angajamentul pe termen lung şi taxele în avans asociate în mod normal cu închirierea de avioane private.

6. „Flying Start” cu British Airways şi Comic Relief

În iunie, British Airways a lansat ‘Flying Start’, un nou parteneriat global de caritate cu Comic Relief, cu angajamentul de a strânge până la £8 milioane până în 2013 pentru copiii vulnerabili şi defavorizaţi din Marea Britanie şi din întreaga lume. Comic Relief este o asociaţie caritabilă activă pe întreg teritoriul Marii Britanii, al cărei scop este crearea unei lumi juste, fără sărăcie. Asociaţia este cel mai bine cunoscută pentru două campanii majore de strângere de fonduri care au loc alternativ, în fiecare an – Red Nose Day şi Sport Relief. Anul trecut, British Airways a donat peste £5 milioane pentru cauze caritabile, prin donaţii ale clienţilor şi alte donaţii.

7. Lider în reducerea emisiilor de carbon

Anul acesta, două anunţuri majore ale British Airways au arătat că compania este una din principalele forţe la nivel mondial în ceea ce priveşte reducerea impactului industriei aviatice asupra mediului.

În februarie, British Airways şi-a dezvăluit în parteneriat cu Solena Group planurile de a crea prima staţie durabilă de carburanţi pentru avioane, cu scopul de a utiliza carburant cu emisii reduse de carbon pentru alimentarea flotei începând cu 2014.

Noul carburant va fi obţinut din biomasă şi produs într-o instalaţie de ultimă generaţie care poate converti o serie de deşeuri în carburant pentru aviaţie.

Instalaţia independentă va fi situată în estul Londrei şi va converti în 500.000 de tone de deşeuri în 16 milioane de galoane de combustibil verde pe an, printr-un proces care asigură economii de gaze cu efect de seră pe toată durata ciclului de viaţă, de până la 95% comparativ cu kerosenul obţinut din resurse fosile. Acest volum de carburant va fi de două ori mai mare decât cantitatea necesară pentru operarea neutră din punctul de vedere al carbonului a tuturor zborurilor British Airways din aeroportul din Londra aflat în apropiere.

În plus, British Airways, alături de alţi actori majori din industria aviatică, Airbus, IATA şi Aeroportul Gatwick, au anunţat susţinerea unui proiect în premieră derulat de Cranfield University, referitor la utilizarea algelor pentru producerea de combustibil pentru avioane în cantităţi comerciale.

Consorţiul, numit SURFT (Sustainable Use of Renewable Fuels – utilizarea durabilă a carburanţilor regenerabili), va analiza toate aspectele majore legate de utilizarea cu succes a combustibililor din surse regenerabile, precum microalgele. Universitatea are deja o instalaţie pilot în campus, unde cultivă şi prelucrează algele pentru obţinerea de biocarburant, însă scopul final este ca Sea Green să fie o instalaţie bazată în ocean, pentru a putea produce în mod durabil cantităţi comerciale de biomasă pentru obţinerea biocarburanţilor.

8. Lansarea unei noi aplicaţii pentru telefoanele mobile – ‚Boarding Pass’ mobil

În iulie anul acesta, British Airways a lansat o nouă aplicaţie de telefonie mobilă care le permite clienţilor să economisească timp prin realizarea formalităţilor de check-in pe telefoanele tip smartphone. Astfel, utilizatorii Executive Club iPhone au fost primii care au avut posibilitatea exclusivă de a-şi folosi noua aplicaţie pentru a afişa noile cărţi de îmbarcare mobile pe telefonul mobil, acestea putând fi scanate la check-in pentru a accelera şi îmbunătăţi procesul de îmbarcare. Această facilitate a fost introdusă ulterior pe smartphone-urile Blackberry şi cele cu sistem de operare Android.

Aplicaţia are o nouă interfaţă stilată, uşor de utilizat, care le permite clienţilor acces instant la detaliile Executive Club şi la informaţii actualizate de zbor. Noua aplicaţie oferă o funcţionalitate mai mare şi acces facil la informaţii în timp real privind zborurile viitoare, integrare totală cu detaliile din Executive Club, precum şi îndrumări simple şi rapide privind fiecare etapă a procesului de zbor.

9. Zboruri operate în sistem codeshare cu Kingfisher

Ca urmare a aderării Kingfisher Airlines la alianţa oneworld la începutul anului, British Airways a anunţat că va începe să opereze zboruri în sistem codeshare cu Kingfisher Airlines, în cadrul unei mişcări care reprezintă primul parteneriat de codeshare al British Airways cu o companie aeriană indiană. Codul British Airways a fost plasat deja pe 11 curse interne din India şi pe o rută spre Sri Lanka operată de Kingfisher Airlines, în timp ce codul Kingfisher Airlines a fost plasat pe nouă curse British Airways de la Heathrow spre regiunile Marii Britanii şi Europa continentală. Clienţii celor două companii aeriene pot să îşi rezerve acum biletele de avion pe ambele website-uri, pot câştiga puncte pe rutele operate în codeshare şi pot avea acces la saloanele ambelor companii. Willie Walsh, CEO British Airways, a declarat: „India rămâne una din cele mai importate destinaţii ale noastre de lung curier. Acest acord codeshare cu Kingfisher Airlines le va oferi clienţilor noştri acces mai facil la cursele interne din Sri Lanka, printr-o companie aeriană tânără, dinamică şi de înaltă calitate”.

10. Terminalul 5 de pe Heathrow înregistrează clientul cu nr. 50 de milioane

Hub-ul British Airways de pe Aeroportul Heathrow a marcat o nouă etapă în momentul în care Terminalul 5 a înregistrat clientul cu nr. 50 de milioane care i-a trecut pragul în acest sezon estival aglomerat, în cel de-al treilea an de operare.

De la deschiderea sa în martie 2008, Terminalul 5 a devenit o facilitate foarte apreciată de călătorii din întreaga lume şi urmează să fie supus unor îmbunătăţiri suplimentare.

Heathrow este cel mai aglomerat aeroport din lume, iar eficienţa şi nivelul de servicii pentru clienţi ale Terminalului 5 au contribuit la atingerea unor niveluri record de punctualitate. Potrivit standardelor industriei, British Airways şi-a îmbunătăţit punctualitatea pe Heathrow de la aproximativ 50% în medie pentru plecările la timp din fiecare lună, atunci când acestea erau împărţite între Terminalul 1 şi Terminalul 4, la aproximativ 80% în medie odată cu mutarea pe Terminalul 5. De multe ori, compania aeriană poate atinge chiar şi 90% rată de plecare la timp din Terminalul 5.

În plus, datorită Terminalului 5, British Airways are acum cea mai bună performanţă în ceea ce priveşte bagajele datorită faptului că este un transportator major bazat pe hub în Europa, iar nivelurile generale de punctualitate şi operare a bagajelor se vor îmbunătăţi în continuare odată cu deschiderea celei de-a treia părţi a campusului din terminal, cunoscut ca T5 – C, în urma unii investiţii de £300 de milioane.

11. Creşterea operaţiunilor pe London City Airport

În 2009, British Airways a devenit prima companie aeriană comercială care operează un serviciu exclusiv de clasă business de lung curier de pe London City Airport. Lansarea serviciului – spre aeroportul JFK din New York – le-a oferit clienţilor o mai mare flexibilitate între cele două mai mari centre financiare ale lumii.

De atunci şi pe tot parcursul lui 2010, operaţiunile British Airways pe London City Airport au crescut semnificativ, odată cu anunţarea lansării unor noi rute strategice, care le oferă atât clienţilor business cât şi celor care călătoresc în scopuri de turism o mai mare varietate de opţiuni pentru deplasările în interes de serviciu sau pentru scurte concedii. Noile rute lansate în ultimele douăsprezece luni sunt Chambery, Copenhaga, Frankfurt, Ibiza, Palma (Mallorca), şi Stockholm, precum relansarea zborului spre Barcelona. Ca urmare a lansării noilor rute anul acesta, British Airways operează acum cu 54 mai multe zboruri pe săptămână pe London City Airport comparativ cu ianuarie 2010, iar numărul de rute operate aproape s-a dublat în ultimele 12 luni.

Bucuresti, 24.01.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.