Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tomografie computerizată în construcţia de automobile: BMW Group utilizează măsurători cu raze X pentru analiza maşinilor

Computer tomography in automotive construction

● Tomografia computerizată: o premieră în industria auto ● Dezvoltare şi producţie mai rapide ale prototipurilor ● Potenţial pentru evaluare automată prin inteligenţă artificială (AI) ●

Bucureşti/München. BMW Group a introdus tomografia computerizată (CT) în dezvoltarea, producţia şi analiza prototipurilor – o premieră în industria auto. Datorită acestei tehnologii, întreaga gamă de automobile, de la MINI la Rolls-Royce, poate fi acum controlată din punct de vedere al calităţii încă din fazele iniţiale de dezvoltare. Scanările sunt realizate de patru roboţi care se mişcă în jurul prototipului pentru a produce mii de imagini în secţiune transversală. Ulterior, acestea sunt utilizate pentru analize detaliate ale inovaţiilor, materialelor noi şi tehnologiilor de prindere. Până acum, automobilele trebuiau dezmembrate pentru analiză, dar CT permite realizarea verificărilor cu automobile complet intact. Noul sistem de raze X se află la uzina-pilot a BMW Group din Centrul de Cercetare şi Inovaţie (FIZ) din München, la intersecţia dintre Dezvoltare şi Producţie.

Computer tomography in automotive construction

Udo Hänle, director pentru integrarea producţiei şi uzine-pilot: “Utilizarea acestui sistem de tomografie computerizată de ultimă oră este un pas înainte important pentru noi pentru că ne va ajuta să îmbunătăţim şi mai mult calitatea produselor noastre. Acum, putem analiza prototipurile în detaliu fără a trebuie să le dezmembrăm mai întâi. Noul sistem ne permite să examinăm automobilele într-o manieră care nu ar fi fost posibilă cu sistemele convenţionale de tomografie computerizată statică. În cele din urmă, aceasta ne va permite să integrăm mai repede noi tehnologii în automobilele de serie.”

Analiza structurilor interne

Michael Koch, director pentru analiza materialelor şi proceselor, adaugă: “Folosim CT şi scanările cu raze X de mai mulţi ani pentru a verifica automobilele, dar acest sistem de ultimă oră duce asigurarea calităţii la un nivel complet nou. Acum putem analiza automobilele până la nivel de micrometru”.

Acest grad de detaliu este necesar pentru o serie de motive, de exemplu pentru a verifica conexiunile prin sudură şi şuruburi sau pentru a verifica starea caroseriei înainte şi după vopsire, unde temperaturile extreme pot afecta legăturile adezive. Concluziile din scanare sunt utilizate ulterior ca bază pentru modificări orientate în producţia de serie.

Scanarea în sine este realizată de patru roboţi coordonaţi. Odată ce automobilul este pe poziţie în sistem, roboţii se mişcă în jurul lui. Lucrând în tandem, ei emit raze X şi către omologii lor. Datele pe care le adună sunt reunite ulterior într-un program de computer dezvoltat special, care calculează o imagine tridimensională multistratificată. Aceasta formează baza unei analize detaliate a funcţionării interne a automobilului, oferind informaţii despre obiecte de până la 100 de micrometri – aproximativ grosimea firului de păr uman.

În prezent, inginerii efectuează cercetări pentru a stabili cât de departe ar putea fi utilizată inteligenţa artificială (AI) pentru evaluarea concluziilor. Prin procesarea unor cantităţi mari de date, software-ul poate învăţa multe modele diferite care apar, leagă elementele individuale de date şi treptat evaluează concluziile în mod automat.

Doi ani de activitate de dezvoltare

Inginerii BMW Group şi Centrul de Dezvoltare Frauenhofer pentru Tehnologia Razelor X (EZRT) au petrecut doi ani în dezvoltarea noului sistem, care este singurul de acest gen din industria auto.

Philipp Janello, project manager la BMW Group, explică: “Lucrând cu specialişti în raze X şi ingineri ai uzinei am reuşit să îmbunătăţim software-ul sistemului de testare cu ajutorul măsurătorilor de testare complete efectuate pe caroseria automobilului”. Rezultatul este un sistem personalizat care îndeplineşte cerinţele BMW Group.

Reţeaua de producţie BMW Group

Cererea ridicată din partea clienţilor şi lansarea noilor modele au dus la o utilizare ridicată a capacităţii pentru reţeaua de producţie a BMW Group în 2017. Cu 2.505.741 de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.123.947 BMW, 378.486 MINI şi 3.308 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei, care au produs peste un milion de automobile, sunt responsabile pentru aproape jumătate din producţie.

Prin flexibilitatea fără egal, sistemul de producţie de vârf este într-o formă excelentă pentru viitor. Pe baza Strategiei NUMBER ONE > NEXT, acesta este caracterizat de un nivel ridicat al eficienţei şi de procese robuste. Competenţa în producţie a BMW Group reprezintă un avantaj competiţional decisiv şi contribuie la profitabilitatea companiei şi la succesul sustenabil al acesteia.

Calitatea şi viteza de reacţie, precum şi flexibilitatea sunt factorii principali în sistemul de producţie BMW. Digitalizarea, conceptele modulare standardizate şi construcţia compozită inteligentă atestă nivelul ridicat de competenţă din cadrul reţelei de producţie. În acelaşi timp, sistemul de producţie oferă un nivel foarte înalt de personalizare şi permite ca specificaţiile clientului să fie modificate până la şase zile înainte de livrare.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.