Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tipografia Artprint, un exemplu de companie care se reinventează în criză

Tipografia Artprint

Cele mai afectate sectoare economice de criza sanitară se cunosc: HORECA, serviciile de transport aerian de călători sau retailul cu produse de îmbrăcăminte şi încălţăminte. Dar, cum a reacţionat industria tipografică în faţa pandemiei?

Cezar Răsuceanu, proprietarul tipografiei Artprint, declară: “este ca şi cum ai merge pe autostradă şi deodată te loveşti de un perete”. Comparaţia nu este neapărat forţată, pentru că închiderea mall-urilor şi a chioşcurilor de ziare a dus la anularea comenzilor pe care tipografiile, inclusiv Artprint, se bazau şi anume broşuri şi pliante comerciale plus reviste, conform unui comunicat remis redacţiei.

Tipografia Artprint

Vârful crizei a fost în prima jumătate a anului 2020. După iunie 2020, atunci când marile centre comerciale au început să se redeschidă vechile comenzi au revenit. Dar, Artprint, la fel ca alte companii din domeniul tipografic şi ca multe alte firme, a trebuit să trimită o parte din angajaţi în şomaj tehnic (nu să îi disponibilizeze) şi, în acelaşi timp, managerii Artprint au găsit noi canale de vânzări.

Rezultatul a fost că tipografia Artprint S.A. a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri cu numai 2,75% mai mică decât în anul 2019 şi a reuşit să păstreze o rată a profitului egală cu anul precedent. Ceea ce în sine este o performanţă într-o industrie afectată puternic de criza sanitară şi implicaţiile ei în economie.

Dar, problemele industriei tipografice nu s-au terminat o dată cu anul 2020. Anul acesta se anunţă şi el destul de dificil. Iar managerul Artprint, Cezar Răsuceanu ştie că trebuie să rămână atent. “Am aplicat măsura privind timpul parţial de muncă, astfel că niciun salariat din cei 140 ai tipografiei nu va avea contractul de muncă încheiat, ci eventual suspendat”, declară Cezar Răsuceanu.

În continuare, există scăderi importante ale comenzilor în ceea ce priveşte tiparul publicitar. Cel mai bun exemplu este că mari reţele comerciale, precum Ikea sau Metro, au renunţat la editarea cataloagelor lor de prezentare. De asemenea, în perioada de vârf a pandemiei vânzările de presă scrisă şi implicit comenzile tipografice au scăzut.

Există însă soluţii de compensare a pierderilor suferite. Managerul Artprint a decis cumpărarea unei edituri, Publisol, care a lansat – într-un timp foarte scurt – titluri şi serii de succes, traduceri sau reeditări inspirate: Colecţia FeminIn, Haralamb Zincă, Ben Macintyre, Adevăraţii Porumbei. Ideea a pornit de la constatarea că piaţa de carte nu a scăzut, ci a crescut în perioada pandemiei. De asemenea, dezvoltarea editurii se va face prin adăugarea unui departament de carte pentru copii.

În acelaşi timp, compania a realizat investiţii şi într-un magazin online, pentru că vânzările prin mijloace electronice au explodat şi există un interes tot mai mare al consumatorilor de a cumpăra cărţi online, cu livrare la domiciliu.

Tipografia Artprint a încheiat un ciclu investiţional început în anii 2016-2017. Cezar Răsuceanu are în vedere ca în următoarea perioadă să ducă firma spre piaţa de capital. “Avem deja o relaţie cu bursa, avem o emisiune de obligaţiuni derulată cu succes în 2019, iar acum lucrăm la listarea companiei şi la aducerea unui investitor strategic alături de noi, care este tot un fond de investiţii românesc”, spune Cezar Răsuceanu. Artprint oferă exemplul unei companii româneşti care reuşeşte să se reinventeze în momente de criză

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.