free download 78 travel guides written by experts

Timisoreana a crescut intr-un an, cat altii in sapte

Timisoreana, brand aflat in portofoliul URSUS Breweries, membra a SAB Miller, este o poveste de de succes. In al cincilea an de la achizitia sa de catre grupul SABMiller, Timisoreana este lider de piata pe segmentul berii alcoolice, cu o cota de piata de 11,3% raportata pentru anul 2007 (conform MEMRB, piata berii alcoolice).

„Cum am ajuns aici? Am spus mereu aceeasi poveste, practic cea mai frumoasa poveste din istoria berii in Romania. Am spus-o pe toate canalele, in toate felurile dar consistent, fara oprire: prin spoturi TV, prin activitati directe cu consumatorii, prin promotii, prin articole de presa, prin designul de produs. Astfel, Timisoreana a ajuns numarul unu in preferintele romanilor, si, asa cum ne-am obisnuit, povestea trebuie sa mearga mai departe”a declarat Harry Ioncica, Senior Brand Manger Timisoreana, Ursus Breweries. Strategia de marketing Timisoreana s-a bazat pe o pozitionare relevanta pentru consumatorul-tinta si pe consecventa in comunicare, de-a lungul timpului. „Numai o pozitionare autentica si relevanta pentru consumatori a putut face ca berea Timisoreana sa devina prima in preferintele romanilor. Am mizat pe traditie, Timisoreana fiind una dintre putinele marci romanesti de traditie, care s-a adaptat mediului competitiv. Si nu in ultimul rand, am plecat mereu urechea la preferintele consumatorilor nostri. De aici, si lansarea PET-ului sau asocierea cu fotbalul” a mai declarat Harry Ioncica, Senior Brand Manger Timisoreana, Ursus Breweries.

Orice poveste incepe cu „A fost odata…”
Povestea Timisoreana incepe in 1718, an din care dateaza practic primul document care atesta existenta unei fierbatorii de bere la Timisoara. In timp, fabrica a avut de infruntat multe greutati, dar s-a bucurat si de multe impliniri. De la incediul devastator din 1890 la declararea berii Timisoreana, berea oficiala a Casei Regale din Romania, berea Timisoreana a infruntat trei secole de traditie.
Cei aproape 300 de ani de experienta in berarit de la Timisoara au impus berea Timisoreana in mintea romanilor, devenind berea numarul 1 pe piata din Romania.

Timisoreana, fata mosneagului, cea harnica si frumoasa
La achizitionarea brandului Timisoreana in portofoliul Ursus Breweries, in 2002, brandul Timisoreana era o marca recunoscuta doar la nivel regional. Marca a fost lansata la nivel national, cu un obiectiv de marketing indraznet: acela de a deveni un brand important in segmentul mainstream.

La inceput, Timisoreana avea un handicap in fata celorlati jucatori: nu avea un nume cu rezonanta germana, in conditiile in care, in Romania post-decembrista, orice era de provenienta nemteasca echivala cu garantia calitatii.

In 2005, Timisoreana se situa pe locul 5 in topul berilor, dupa vanzari. In acelasi an, Timisoreana a decis sa intre in lupta pentru locul 1, ceea ce insemna ca brandul trebuia sa isi dubleze cota de piata in 3-5 ani.

Incercarile
Asa ca a inceput cu ABC-ul. La inceputul anului 2005, Timisoreana si-a definitivat strategia de brand, inclusiv pozitionarea si definirea profilului consumatorului de Timisoreana. De atunci, esenta comunicarii se bazeaza pe traditie si pe valorile autentice in care Timisoreana si consumatorii Timisoreana cred cu tarie, cum ar fi onestitatea, spiritul civic, sinceritatea, respectul pentru cei din jur etc.

A doua incercare trecuta cu brio a fost intrarea pe piata de PET, odata cu lansarea sticlei de 2l.
PET-ul Timisoreana, realizat prin tehnologia performanta de ambalare”Polyshield”, ofera protectia necesara pastrarii berii la standarde pentru 135 de zile.

A treia incercare, si cea mai grea, a fost intalnirea, fata-in-fata, cu consumatorul Timisoreana. Am mizat pe strategia de a fi mereu acolo unde este si consumatorul nostru, de a sti care sunt pariunile lui si de a veni in intampinarea lor. Si asa s-au nascut Serbarile Timisoreana, care celebreaza, an de an, traditia berii acasa la romani, intr-un festival cum nu e altul si Cupa Romaniei Timisoreana, prin care Timisoreana duce mai departe traditia unei competii de fotbal ce pune semnul egal intre marile si micile echipe.

Deznodamantul: A crescut intr-un an, cat altii in sapte
Toata aceasta calatorie, de-a lungul anilor, nu a facut decat sa consolideze marca Timisoreana si sa o maturizeze. De la pozitia numarul 7 in mai 2005, Timisoreana este astazi lider de piata pe segmentul berii alcoolice, cu o cota de piata de 11,3%, in ultimele 12 luni (ianuarie 2007- ianuarie 2008), fata de 8,8% in 2006, respectiv 7,1% in 2005. In 2007, volumul Timisoreana a inregistrat o crestere de 41.8% fata de anul anterior. Si povestea merge mai departe…

Bucuresti, 24.03.2008

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *