Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

The Money Channel prezinta rezultatele studiului GfK privind profilul telespectatorilor

The Money Channel anunta rezultatele valului 3 al studiului GfK, realizat semestrial de postul de televiziune pentru a afla profilul celor care urmaresc postul. Studiul este realizat de aceeasi companie care realizeaza si studiul de masurare a audientelor TV, dupa o metodologie aplicata de GfK in piete dezvoltate (GfK UK, pentru postul CNBC).

Telespectatorii The Money Channel au fost caracterizati din punct de vedere demografic dar si din punct de vedere al obiceiurilor de utilizare a unor categorii cheie de produse si servicii.

Studiul a cuprins intrebari referitoare la varsta, educatie, ocupatie, venituri, frecventa, intervale de vizionare a postului si comportament financiar.

Datele au fost colectate in perioada  10-30 Octombrie 2008, prin intervievarea online, pe site-ul www.tmctv.ro, a persoanelor care urmaresc The Money Channel. Studiul s-a realizat pe un esantion de 1719 de persoane, invitati sa participe prin intermediul postului sau al site-ului si care au avut acces Internet.

Pentru a identifica particularitatile acestora, profilul lor, obtinut din studiu, a fost comparat cu profilul populatiei urbane (GfK Omnibus februarie-septembrie 2008), GfK Financial Markets Data Survey, GfK Mood Barometer – Savings & Investment) si profilul utilizatorilor de Internet (GfK Omnibus februarie-septembrie 2008).

 “Cea de-a treia analiza a profilului telespectatorilor The Money Channel confirma faptul ca acestia reprezinta un grup interesant pentru jucatorii de pe mai multe piete: sunt persoane cu venituri ridicate, in mare masura avand propria afacere sau pozitii de management, investitori activi, utilizatori ai unor produse bancare pe care le regasim in mica masura la nivelul intregii populatii. Sunt, de asemenea, utilizatori ai produselor electronice intr-o proportie mai mare decat restul populatiei, iar fata de noiembrie 2007 gradul de penetrare a acestor produse in randul telespectatorilor The Money Channel a crescut semnificativ”, declara Anca Zamfirescu Senior Researcher GFK Romania.

« Rezultatele studiului releva inca o data, ca The Money Channel are un public premium, educat, potent financiar, utilizatori de produse mai sofisticate decat restul populatiei. In colaborarea cu GfK am utilizat aceeasi metodologie aplicata de GFK UK pentru CNBC Londra.  Este firesc sa apelam la aceleasi tehnici folosite si acceptate de ani buni in industrie pe pietele din afara. Nici un post de business din strainatate nu se masoara cu peoplemeeter-ul. Aceasta metoda reflecta cu o acuratete rezonabila doar audiente de masa. In plus, nu permite masurarea audientei care urmareste postul din afara gospodariei », declara Sorin Freciu, presedinte Divizie Business Realitatea-Catavencu.

Persoanele care urmaresc The Money Channel sunt mult mai educate decat restul populatiei. 81% dintre cei care privesc postul la televizor au studii superioare fata de 16% media inregistrata in general, in randul populatiei urbane. 29% si-au continuat studiile dupa facultate.

De asemenea, 56% din telespectatorii The Money Channel urmaresc postul minim 5 ore pe saptamana, iar dintre acestia jumatate urmaresc postul mai mult de 10 ore pe saptamana. 27%  din audienta The Money Channel urmareste postul si la birou si aproape 2 treimi dintre respondenti urmaresc postul si pe internet.

Totodata, studiul a mai relevat ca persoanele care au propria afacere se uita mai frecvent la The Money Channel , astfel  41% din audienta postului este formata din intreprinzatori sau manageri, fata de  5% cat reprezinta aceasta categorie in media populatiei urbane.

Un alt indicator al profilului audientei The Money Channel este gradul de penetrare in consum al produselor care implica tehnologie ridicata: acestea sunt semnificativ mai mult utilizate de telespectatorii The Money Channel decat de restul populatiei : 61% dintre telespectatori au laptop, comparativ cu 7% media in populatia urbana; 16% au PDA sau Blackberry, fata de 1% media urbana.

Nucleul audientei The Money Channel (70%) este format din persoane au varsta intre 25-50 ani, perioada din viata cu cel mai ridicat consum, fata de 45% cat reprezinta aceasta categorie in populatia urbana. 30% din audienta The Money Channel este din Bucuresti, insa mai mult de doua treimi din audienta postului vine din alte regiuni ale tarii.

Telespectatorii The Money Channel au venituri mai mari decit media populatiei urbane din acelasi segment demografic. Potrivit studiului, 41% din telespectatorii postului de business castiga peste 2500 RON pe luna, fata de doar 2% din populatia urbana, care declara acelasi lucru. Frecventa de urmarire a The Money Channel si venitul personal sunt direct proportionale. Cei care urmaresc mai des The Money Channel au venituri mai mari.

18% din telespectatorii The Money Channel care au masina au cel putin un model cu de peste 20.000 de euro, fata de doar 9% dintre romanii care traiesc in orase si care detin automobile; 3 din 4 dintre cei care urmaresc postul detin cel putin o masina. In comparatie, doar 40% din populatia urbana detine masina. Un sfert din audienta are in proprietate cel putin 2 masini, fata de 5% media din populatia urbana. Mai multi telespectatori The Money Channel au cumparat masini in ultimul an comparativ cu restul populatiei.
 
In ceea ce priveste comportamentul financiar, in audienta The Money Channel sunt mai multe persoane care apreciaza investitiile cu grad ridicat de risc si care folosesc alte instrumente financiare pentru investitii sau economisire decat restul populatiei din mediul urban. In contextul actual, 48% din audienta The Money Channel inca mai considera actiunile sau unitatile la fonduri de investitii ca pe o metoda de economisire sau investitie interesanta. 44% dintre acestia investesc in actiuni fata de 1% media celor care detin actiuni in randul populatiei urbane.

Cei care urmaresc The Money Channel cel mai frecvent, sunt persoane mai atrase decat ceilalti de investiile mai riscante si/sau care presupun capital mai mare si investesc mai mult : 61% dintre cei care urmaresc The Money Channel mai mult de 10 ore pe saptamana sunt actionari,  33% (1 din 3) dintre cei care urmaresc postul au asigurare de viata, fata de doar 4% media in populatia urbana, iar 39% din telespectatorii The Money Channel folosesc depozitele la termen ca metoda de economisire, fata de 3% media din populatia urbana.
 
Telespectatorii The Money Channel utilizeaza produse bancare mai multe si mai sofisticate decat restul populatiei: 77% au conturi curente fata de 22% media obisnuita in randul populatiei care locuieste la oras, iar 35% au carduri de credit, fata de 10% din populatia urbana.

Rezultatele complete ale studiului sunt disponibile pe www.tmctv.ro/audienta

Bucuresti, 27.11.2008

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.