Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

The Azores Sustainability & CSR Services anunță lansarea celei de-a doua ediții a Community Index 2020: radiografia proiectelor corporate de investiții în comunitățile din România

  • Agenția The Azores Sustainability & CSR Services lansează a doua ediție a ranking-ului Community Index, ale cărui rezultate vor fi publicate în anuarul bilingv Community Index Magazine.
  • Proiectele și programele derulate de companiile din România în comunități sunt tot mai performante de la an la an și pot juca un rol critic în dezvoltarea acestor direcții în care se investește, în promovarea bunăstării și vitalității economice, prin intermediul unor parteneriate solide cu autoritățile sau cu ONG-uri locale.

Ce este Community Index?

Community Index este primul și singurul index al programelor şi proiectelor derulate de companiile din România pentru a investi în comunităţi, lansat în 2019.

Misiunea ranking-ului este de a evidenția proiectele de CSR cu o performanţă ridicată care pun mai mult accent pe aspecte precum dialogul cu stakeholderii, sustenabilitatea proiectelor şi măsurarea impactului pe termen mediu şi lung.

Community Index este parte componentă a ranking-ului Romania CSR Index (as parent index), cea mai importantă analiză a nivelului de transparenţă şi performanţă din perspectiva sustenabilităţii corporative.

Unde sunt publicate rezultatele analizei?

Rezultatele Community Index sunt publicate în fiecare an atât online, pe site-ul oficial www.communityindex.ro, cât și în varianta tipărită a Community Index Magazine, un anuar bilingv care își propune să devină cea mai relevantă sursă de know-how din România privind sustenabilitatea și responsabilitatea corporativă pentru profesioniștii din domeniu, membrii comunităților, ONG-uri și autorități.

Ce metodologie are în spate Community Index?

Scorecard-ul din 2020 a avut în total 43 de indicatori care sunt aliniaţi la cele mai importante standarde sau referinţe internaţionale din domeniul investiţiilor în comunităţi:

  • The LBG Framework
  • International Finance Corporation – Strategic Community Investment Guide
  • GRI Sustainability Reporting Standards (GRI Standards).

Community Index a fost structurat în funcție de 17 dintre cele mai importante comunități în care se investește în România, printre care: antreprenoriat, sănătate, educație, mediu, orașe sustenabile, nutriție etc.

Pentru ranking-ul din 2020 au fost analizate peste 800 de inițiative de la 350 de companii, iar proiectele cu cele mai bune punctaje au fost recunoscute cu distincțiile Gold Level, Silver Level sau Bronze Level.

Care sunt obiectivele ranking-ului Community Index?

Alina Liciu (Managing Partner, The Azores Sustainability & CSR Services) declară: „Community Index are ca obiective principale creșterea nivelul de performanţă pentru tot mai multe proiecte de investiţii în comunităţi, prin stabilirea unei baze de date de bune practici și încurajarea unui dialog continuu între membrii comunităţilor şi companiile interesate să investească. Totodată, dorim să încurajam inovaţia şi know-how-ul de calitate prin promovarea unor standarde internaționale de măsurare a impactului pe care îl au aceste proiecte în societate, care se pot dovedi foarte utile în îndeplinirea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD).”

Ce tip de conținut poate fi găsit în anuarul bilingv Community Index Magazine?

Ediția din 2020 a Community Index Magazine conține interviuri în exclusivitate cu experți recunoscuți la nivel global din domeniul sustenabilității corporative, precum:

  • Elaine Cohen: Managing Partner, Beyond Business
  • Gemma Corrigan: Lead of the Sustainable Markets Initiative, World Economic Forum
  • George Harrington: Manager of Corporate & Stakeholder Engagement, Global Reporting Initiative
  • David Grayson: Emeritus Professor of Corporate Responsibility, Cranfield School of Management
  • Kristina Balciauskaite: Research Manager, Euromonitor International
  • Nick de Mey: Co-Founder, Board of Innovation

Ioana Marin (Deputy Editor-in-Chief, Community Index Magazine) declară:
„În acest context atipic, dominat de incertitudine, ni s-a dovedit tuturor că responsabilitatea nu este doar un concept care sună bine în teorie, ci reprezintă însăși dovada că acțiunile noastre pot salva, literalmente, vieți. Echipa Community Index crede că o schimbare în bine la nivel global poate deveni o realitate numai dacă fiecare dintre noi, la nivel individual, se auto-educă, se implică și acționează zi de zi în mod responsabil în comunitatea din care face parte.”

Community Index Magazine este contribuția agenției The Azores Sustainability & CSR Services la dezvoltarea domeniului sustenabilității corporative din România, care și-a propus să livreze nu doar know-how și conținut autentic, ci să facă eforturi concrete: o parte din anuare va fi oferită în mod gratuit companiilor care au peste 500 de angajați (700 de companii).

Pentru a combate fenomenul de „screen-fatigue”, echipa Community Index a considerat că întoarcerea la o revistă tipărită pe hârtie certificată FSC®, din surse sustenabile, va oferi nu numai informații valoroase, ci și o experiență autentică în sine. Coperta revistei este creată de Ovidiu Solcan (collage artist), fiind un colaj sustenabil din reviste reciclate, reprezentând-o pe Maria Tănase, simbolul României creative.

Anuarul prezintă, de asemenea, o serie de studii de caz și interviuri de la companii din România care derulează proiecte ce pot fi considerate “best practices in Romanian CSR” și care pot servi drept modele pentru un număr tot mai mare de companii care doresc să aibă un impact pozitiv în societate.

Printre companiile cu bune practici menționate în anuar, se numără: Ariston Thermo România, Avon România, BCR, Carrefour România, Coca-Cola HBC România, Grupul CEZ în România, HEINEKEN România, Hochland România, ING Bank România, JYSK România, Janssen România, Kaufland România, MedLife, Nestlé România, OMV Petrom, Penny România, Transelectrica, Unilever România, Ubisoft România, Vodafone România.

Mai multe detalii privind Community Index și anuarul bilingv Community Index Magazine pot fi regăsite aici: communityindex.ro/community-index-2020

Care este contextul?

Dezvoltarea durabilă este un obiectiv fundamental al Uniunii Europene. Toate politicile Comisiei, precum neutralitatea climatică sau eficiența resurselor contribuie la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă.

În consecință, începând cu 2020, progresele realizate de statele membre în direcția Agendei 2030 și a celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) vor fi integrate în semestrul european, cu o evaluare sumară și o anexă specifică în fiecare raport de țară, stabilind performanța ODD a fiecărui stat membru.

Agenda 2030, adoptată de Adunarea Generală a ONU în septembrie 2015, s-a dovedit foarte utilă până acum pentru stabilirea unei perspective privind eforturile globale pentru a avea o dezvoltare durabilă.

În timp ce se confruntă cu multe provocări, stakeholderii au mari așteptări de la corporații să acționeze ca un bun cetățean și să își intensifice eforturile pentru a lupta pentru un viitor sustenabil.

Deși există companii care au performanțe bune atunci când se ocupă de sustenabilitate, majoritatea dintre ele încă se luptă să găsească strategia potrivită și să aibă progrese importante în domeniu.

În noul raport al ONU privind sectorul privat, UN Global Compact arată care sunt progresele înregistrate în realizarea unui viitor durabil. Concluzia este că majoritatea companiilor implicate nu face suficient pentru a contribui la realizarea Agendei 2030.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.