Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Testul de impact confirma standardele inalte de siguranta ale modelelor Škoda

În data de 7 septembrie 2010 a avut loc un test unic de impact la poligonul de teste al Škoda Auto din Úhelnice. Pentru prima dată în Republica Cehă, a fost prezentat publicului de specialitate un crash-test frontal a două maşini Škoda. O Škoda Yeti care se deplasa cu o viteză de 90 km/h a intrat în coliziune frontală cu o Škoda Superb Combi care staţiona. În fiecare maşină se aflau câte patru manechine de test cu centuri de siguranţă, fixate cu elemente de siguranţă. În urma analizării datelor, experţii tehnici au ajuns la concluzia clară că, în cazul unei coliziuni reale la viteza de 90 km/h, ocupanţii ambelor maşini ar fi supravieţuit fără leziuni în condiţiile utilizării corecte a accesoriilor de siguranţă. Echipa de Cercetare pentru siguranţa traficului a dovedit astfel standardele superioare de siguranţă ale maşinilor Škoda.

Testul de impact a fost inspirat dintr-un accident real de circulaţie analizat de Echipa Škoda Auto pentru Cercetare în domeniul siguranţei traficului. Materialul foto a relevat că întreaga energie a impactului care a avut loc la 90 km/h, a fost absorbită de partea frontală a maşinii. Spaţiul destinat ocupanţilor maşinii nu a fost deformat deloc. Examinând instantaneele camerelor de filmat de mare viteză, devine clar că sistemele electronice care activează elementele de siguranţă reacţionează extrem de rapid. Înainte chiar ca manechinele de test din maşină să înceapă să se mişte, centurile de siguranţă, precum şi airbag-urile pentru genunchi şi cele frontale au fost activate. La doar 45 de miimi de secundă în urma primei atingeri a barelor, airbag-urile au fost deja pregătite pentru a absorbi energia corpurilor umane. Toate imaginile arată cu certitudine, că părţile frontale ale ambelor maşini s-au deformat în mod gradual şi controlat.

Deşi a fost un alt tip de impact şi la o viteză mai mare, a fost utilizată metoda de evaluare a asociaţiei Euro-NCAP pentru a compara influenţele exercitate asupra ocupanţilor în timpul impactului. Numeroasele imagini arată în mod clar câte puncte ar fi fost atribuite în cazul unei evaluari. Pentru pasagerii adulţi aflaţi în Superb Combi s-ar fi obţinut 98,25% din punctajul maxim posibil. Iar pentru copiii din maşină, punctajul ar fi fost maxim – adică 100%. Valorile pentru Skoda Yeti ar fi fost 99,94% pentru adulţi şi 93,19% pentru copii.

Rezultatele excelente au fost dovedite prin analizarea mai detaliată a anumitor măsurători, ca de exemplu sarcina exercitată asupra capului sau compresia toracelui pasagerilor. Directiva europeană ECE R 94, conform căreia toate maşinile destinate utilizării pe şoselele europene trebuie să fie omologate, impune o valoare maximă de 80 G pentru influenţa exercitată asupra capului pasagerului. Acesta este nivelul aceleraţiei la care poate fi supus creierul uman, pentru scurt timp, fără a suferi afecţiuni grave. Valoarea măsurată pentru capul manechinului de pe locul şoferului din Škoda Yeti a atins doar 44% din valoarea admisă conform directivei, adică nici măcar jumătate din nivelul permis.

În ceea ce priveşte compresia toracelui unui ocupant adult, sunt valabile concluzii similare, iar valoarea măsurată este de circa 35,7 % din valoarea admisă. Valorile înregistrate pentru sarcina exercitată asupra femurului au atins doar 20% din maximul permis.

Mladá Boleslav / Bucuresti, 15.09.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.