Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Teo Trandafir si Dani Otil explica elevilor beneficiile invatamantului profesional

in proiectul o’SCAR

Teo Trandafir este ambasadorul o’SCAR – Școala Comercială Austriacă din România, proiect educațional de formare profesională dezvoltat de Ambasada Austriei – Secția Comercială, împreună cu șapte companii de renume: BILLA, C&A, Deichmann, dm drogerie markt, Hervis, HUMANIC și kika. Dani Oțil, prezentator TV și blogger, susține și el proiectul prin care elevii se pot forma ca profesioniști în meseria de comerciant-vânzător.

Pentru a atrage atenția tinerilor și părinților asupra necesității formării profesionale și a unei educații bazate pe o practică solidă, ambele vedete au participat la workshop-uri dedicate elevilor și au promovat proiectul în social media, un canal utilizat de publicul proiectului.

„Ca părinte, știu cât de important este să asiguri unui copil un start bun în viață și o perspectivă sănătoasă asupra viitorului. În ziua de azi, tot mai mulți tineri își doresc să ajungă repede în poziții importante, fără să țină cont că totul pornește de la o bază solidă care trebuie formată la timp. Tocmai acest lucru am vrut să-l transmit elevilor: cu cât înveți mai devreme să muncești serios pentru ceea ce-ți dorești, să fii profesionist, cu atât mai sigur este drumul către succesul tău. De cele mai multe ori, copiii au nevoie să fie îndrumați, să le fie deschiși ochii asupra oportunităților. Asta am făcut și eu, ca ambasador al acestui proiect care dă un suflu nou învățământului profesional din România”, a declarat Teo Trandafir.

„Uneori, în loc să experimentezi de unul singur și să descoperi mai târziu că ai fi avut nevoie de îndrumare, mai bine înveți de la un profesionist cum se face. Asta e lecția cu care vreau să rămână copiii de la mine. Elevii care vor urma cursurile Școlii Comerciale Austriece din România au șansa să învețe meserie de la cei mai buni profesioniști din domeniu și, astfel, să ia startul în carieră înaintea altora de aceeași vârstă cu ei. În plus, datorită beneficiilor acestui proiect, au ocazia să descopere independența financiară imediat ce părăsesc băncile școlii și se pot angaja în companii”, a afirmat Dani Oțil.

Școala Comercială Austriacă din România este un proiect educațional prin care elevii se pot forma ca profesioniști în meseria de comerciant-vânzător în domeniile alimentar și non-alimentar (încălțăminte, fashion, sport, mobilier și îngrijire personală). Proiectul pilot presupune introducerea a două clase de învățământ profesional cu 56 de locuri în cadrul Colegiului Economic “Costin C. Kirițescu” din București, având la bază educația duală – o îmbinare a informațiilor teoretice și practice. Programul are o durată de trei ani și oferă absolvenților de clasa a VIII-a oportunitatea să învețe meseria de comerciant-vânzător de la profesioniști în domeniu din companiile implicate în proiect.

„Copiii de azi au, poate mai mult ca niciodată, nevoie de modele profesionale, iar Școala Comercială Austriacă din România le dă elevilor ocazia să interacționeze cu cei mai buni profesioniști din departamentele desemnate ale companiilor partenere în proiect, aceștia devenindu-le, practic, mentori. Ambasada Austriei a inițiat acest proiect pentru a veni în întâmpinarea nevoii de tineri profesioniști a companiilor prezente în România. În acest demers ne-am bucurat de suportul Ministerului Educației și Cercetării Științifice, Inspectoratul Școlar al Municipiului București și al Primăriei Sector 6, care ne-au ajutat să dezvoltăm proiectul”, a declarat Rudolf Lukavsky, Consilier Comercial la Ambasada Austriei – Secția Comercială.

Companiile partenere în proiect vor asigura pregătirea practică a tinerilor alături de cei mai buni profesioniști în domeniu, iar, la finalizarea cursurilor, absolvenții o’SCAR vor avea prioritate în procesele de recrutare ale celor șapte retaileri.

Beneficiile cursurilor Școlii Comerciale Austriece din România includ, de asemenea, o bursă lunară de până la 400 de lei, în funcție de rezultatele obținute, decontarea costurilor de transport în comun pe durata activității școlare și acordarea unui certificat profesional recunoscut pe plan european. De altfel, elevii o’SCAR vor învăța și limba germană pe parcursul celor 3 ani de studii.

Prima etapă de înscriere în program se va desfășura în perioada 8 – 12 iunie 2015 și pe 15 iunie, urmând ca alte două etape să aibă loc între 20 – 21 august 2015 și 3 – 4 septembrie 2015. Admiterea va implica și un proces de preselecție, în care candidații vor da un test scris și vor susține un interviu cu reprezentanți ai companiilor partenere în proiect. Prima etapă de preselecție va avea loc în perioada 16 – 18 iunie 2015, iar a doua pe 24 august 2015. Dacă numărul de candidați admiși va fi mai mare decât numărul de locuri, se va organiza o etapă suplimentară de admitere.

Mai multe detalii despre înscriere și proiect se pot afla direct de la Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu”, Str. Peștera Dâmbovicioara nr. 12, Sector 6, București (stația de merou Lujerului), website: www.kiritescu.ro.

Școala Comercială Austriacă din România este un proiect educațional susținut de Ministerul Învățământului și Cercetării Științifice, Inspectoratul Școlar al Municipiului București și de Primăria Sectorului 6.

Despre companii

BILLA
BILLA, parte a Rewe Group, a fost înfiinţată în anul 1953 în Austria, fiind prezentă în România din 1999, când a deschis primul magazin în București. În prezent, compania deţine 85 de magazine în toată ţara şi un număr de peste 3.500 de angajaţi. BILLA România este printre principalii angajatori din ţară. Compania pregăteşte şi susţine toţi angajaţii pentru a fi întotdeauna foarte bine pregătiţi astfel încât fiecare client să primească cele mai bune şi clare informaţii, creând o legatură puternică de prietenie şi respect.

C&A
C&A este unul dintre retailerii de top din Europa, care oferă produse de calitate și modă accesibilă, pentru întreaga familie. Cu magazine în 21 de țări europene, având peste 37.000 de angajați, C&A oferă locuri de muncă sigure, într-un mediu de lucru familial, orientat către echipă și rezultate. În România este prezent din anul 2009, cu 31 de magazine în toată țara, dintre care 7 în București.

Deichmann
Deichmann numără peste 3.600 de magazine și are în jur de 36.150 de angajați la nivel mondial. În 2014, a devenit lider de piață și în România, cu peste 70 de magazine în 46 de orașe din țară, dintre care 10 magazine în București. Această dezvoltare strategică asigură locuri de muncă pentru angajați dornici de performanțe – de la vânzători până la cadre de conducere.

dm drogerie markt
dm drogerie markt este unul dintre cele mai mari lanţuri de drogherii din Europa centrală, care a intrat pe piaţa românească în anul 2007. Intrând în categoria celor mai puternice magazine de retail specializate în domeniul frumuseţe, wellness, baby, produse pentru îngrijirea casei, dm drogerie markt oferă clienţilor o gamă largă de produse şi mărci în aceste segmente. Corectitudinea şi încrederea ghidează acţiunile, atât în relația cu clienţii şi angajaţii, cât şi cu partenerii.

Hervis Sports
Hervis Sports este unul dintre cei mai mari comercianți de articole și echipamente sportive din Europa, de origine austriacă, cu peste 170 de filiale în Austria, Cehia, Slovenia, Croația, Ungaria, România și Germania. Motto-ul Hervis Get Movin’ simbolizează dedicația Hervis pentru un stil de viață mai bun prin mișcare. Hervis este unul dintre marii susținători ai sportului în Europa, fiind partener în organizarea majorității evenimentelor sportive pentru amatori și profesioniști, în țările în care activează.

HUMANIC
HUMANIC este prima adresă a pasionaților de pantofi din Europa, care oferă cu fiecare nou sezon cea mai bună selecție de modă internațională la încălțăminte, în acord cu declarația “WE LOVE SHOES”. Magazinele HUMANIC se găsesc în zece țări europene, precum Austria, Germania, Cehia, Polonia, România, Croația. În România, primul magazin HUMANIC a fost înființat în 2008, iar acum brandul este prezent în 5 dintre cele mai importante orașe din țară.

Kika
Compania kika a fost înființată în anul 1973, iar în prezent rețeaua este alcătuită din 32 de magazine în Austria, precum și alte 23 de locaţii în spaţiul Europei de Est, printre care și în România. Din toamna anului 2013, kika a devenit parte a grupului internaţional Steinhoff, a doua companie pe plan mondial pe piaţa de mobilă, şi se numără astfel printre companiile de vârf din domeniul amenajărilor interioare. Compania cuprinde mărci proprii, logistică şi producţie şi numără în prezent peste 87.000 de angajaţi.

Bucuresti, 03.06.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.