Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tendințele pentru 2019 în piața de e-commerce

Eugen Predescu, Rertargeting.biz

Tips & Tricks pentru creșterea performanțelor magazinelor online

Piața de e-commerce din România se dezvoltă într-un ritm alert, în prezent țara noastră înregistrând cea mai mare creștere la nivel european. Numărul magazinelor online active din România s-a dublat de la 7.000 în 2017, la 14.000 în prezent, iar pentru 2019 estimează peste 15.000 de magazine online.

“Piata de ecommerce din România este în plină dezvoltare. Suntem în curs de educare, iar impactul muncii unui specialist face diferența. Nu ne putem compara din punct de vedere bugete cu piețele vestice, dar din punct de vedere tehnic suntem unde trebuie, ne maturizăm și suntem din ce în ce mai bine poziționați pe hartă. Văd că tot mai multe branduri consacrate din afară apelează la serviciile agențiilor digital din România. Este clar, ceva facem bine!”, spune Eugen Predescu, specialist în Marketing online și Product Manager la Retargeting.biz.

Eugen Predescu, Rertargeting.biz
Eugen Predescu, Rertargeting.biz

În ceea ce privește tendințele internaționale în comerțul online, Eugen Predescu de la Retargeting completează:
“Daca aruncăm o privire la ce fac cei de la Alibaba, Amazon sau Booking, vedem că pe lângă zonele de analiză, dezvoltare, user experience și creștere trafic avem o prezență tot mai puternică a abordărilor psihologice.

Prețurile sunt foarte bine gândite, avem tehnici variate de scarcity, suntem îndrumați la fiecare pas, primim un discount care să ne convingă să finalizăm procesul de achiziție, avem din ce în ce mai multe alternative ce conțin un decoy product, iar prin tehnici de remarketing, produsele de interes rămân top of mind pentru noi. Mi se pare fascinant faptul că pentru a avea o abordare cât mai personalizată în ceea ce privește interacțiunea cu vizitatorii site-ului, trebuie să automatizăm cât mai mult procesele din spate. Practic, mai multă programare asigură o abordare mai umană.

Toate acestea sunt posibile datorită integrărilor la nivel de platforme, a trackingului cât mai corect și a segmentării comportamentale în detaliu a audiențelor. Se observă că pe lângă zona clasică de search, se pune accent pe parte de brand awareness. Nu mai avem răbdare să citim și interesul nostru este stârnit de imagini. Sunt atât de multe informații în online, încât uităm repede demersurile de informare, iar campaniile de remarketing au un succes din ce în ce mai mare. Vizualizarea continuă a anumitor produse și branduri fac că acestea să rămână top of mind pentru noi. În plus, imaginile însoțite de mesaje de marketing adaptate stadiului de achiziție al clientului conving prospecții să finalizeze demersurile de achiziție pe care le-au început.”

De asemenea, Eugen Predescu, specialist în Marketing online și Product Manager la Retargeting.biz, vine cu o serie de Tips & Tricks pentru antreprenorii ce plănuiesc să lanseze pe piață un magazin online performant și de succes.

1. De cele mai multe ori business-urile proaspăt lansate în online se bazează pe cel mai mic preț. Din punctul meu de vedere nu este soluția câștigatoare. Câți dintre clienții care au căutat cel mai mic preț te vor ține minte?

2. În primul rând, la fel că în orice business, pentru început trebuie să îți cunoști audiența, să te pui în locul clientului și să înțelegi ce îl motivează pe el să aleagă produsul pe care îl comercializezi. Analizează-ți concurenții și vezi ce fac bine, unde ai putea fi tu original și găsește minim 3 lucruri cu care să te diferențiezi.

3. Atunci când iei decizia de a lansa un shop online, trebuie să îți creezi o identitate vizuală și o poveste care să denote originalitate, profesionalism și încredere. Site-ul este cartea ta de vizită în online. Acesta trebuie să fie impecabil din punct de vedere funcționalitate, user experience și să aibă rolul de consultant, nu de vânzător.

4. Următorul pas ar trebui să fie crearea unei comunități. Este mult mai ușor să vinzi cuiva care are încredere în ține, care a zis anterior “Wow, ce super idei am văzut aici!”. Indiferent de categoriile de produse pe care le vei vinde, este ușor să ai content de calitate, cu priză la public. Spre exemplu, pentru cei care vând mobilă, putem avea articole de tipul “Cum mobilezi casa atunci când ai un câine”, “Camera copilului, safe & fun”.

5. Pe mai departe trebuie să te asiguri că aduci trafic de calitate pe site și că vei fi în continuare vizibil pentru cei care te-au vizitat. Campaniile de remarketing funcționează foarte bine pe această zonă. În plus, cei care ți-au lăsat adresa de e-mail au un interes crescut pentru ține și produsele tale. Ține legătură cu ei, oferă-le informații utile.

6. Ultimul pas care să asigure închiderea procesului de achiziție poate fi acordarea de discounturi sau bonusuri care să te convingă să finalizezi comanda.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.