Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tendintele de phishing in Romania din prima jumatate a anului 2009

BitDefender®, producatorul autohton de solutii de securitate, a lansat astazi analiza amenintarilor de phishing din prima jumatate a anului 2009 in Romania.

Astfel, peisajul de phishing autohton a evidentiat faptul ca in perioada ianuarie – iunie 2009, industria de phishing continua pe trendul ascendent, cu o crestere de 20% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008, recuperand in scurt timp diferetele care o separau de tarile vestice.

„In contextul economic actual, actiunile de spam si phishing au luat amploare.”, a declarat Vlad Valceanu, Seful Laboratorului Antispam BitDefender. „Pentru infractorii cibernetici, situatia economica, dar si panica si stresul oamenilor cauzate de conditiile actuale sunt oportunitati ideale pentru infractori de a obtine acces la informatii confidentiale. Acum, mai mult ca niciodata, utilizatorii trebuie sa fie extrem de atenti la managementul informatiilor financiare si personale pe Internet”.

In medie, cele mai abuzate identitati comerciale in Romania apartin domeniului financiar, si acestea sunt in principal banci si institutii de transfer bancar. In Romania primele 5 banci ale caror identitati sunt folosite de infractorii cibernetici in campanii de phishing sunt:

1. Raiffeisen Bank (86%)

2. Bancpost (7%)

3. Banca Transilvania (4%)

4. BRD (2%)

5. Romcard (1%).

Phishingul este o metoda ilegala de a intra in posesia datelor personale si a informatiilor financiare a celor vizati in vederea obtinerii de beneficii necuvenite. Activitatile de phishing continua sa se bazeze pe tipare simple care folosesc instrumente de inginerie sociala. De obicei, autorul unui atac de phishing trimite un numar imens de mesaje nesolicitate in incercarea sa de a pacali destinatarul (cei care folosesc servicii specifice de e-banking si alte servicii online) in dezvaluirea informatiilor private. Aparent, mesajul este trimis din partea institutiei financiare si solicita clientului urmarirea unui link pentru a deschide o pagina web atasata.

Cele mai des invocate argumente ale mesajelor spam sunt negative, precum blocarea unui cont sau depasirea perioadei de valabilitate a acestuia (40%), actualizari fictive ale metodelor de siguranta ale bancii (30%), precum si cresterea taxei de administrare a sumelor retrase (10%). Au fost depistate si metode care se bazeaza pe motivatii pozitive, precum primirea unei sume substantiale de bani daca utilizatorul completeaza detaliile unui formular atasat (15%).

In orice caz, oricare ar fi argumentul folosit, singura motivatie reala a autorilor de phishing este golirea contului persoanei catre care mesajul este trimis.

Aspectul mesajul poate varia si el, de la continut HTML elaborat care copieaza cu o acuratete detaliile de identificare ale institutiei financiare in cauza (logo, termeni si conditii, elementele de formatare vizuala si de text) si pana la simple texte in corpul mailului.

O alta metoda preferata este atasarea unei pagini HTML care inregistreaza informatiile personale si le trimite printr-un script PHP unei baze de date controlate de la distanta. Datele astfel obţinute pot fi utilizate atât pentru golirea conturilor bancare, cât şi în acţiuni ulterioare de spam, phishing sau vishing (phishing prin VOIP, telefon).

BitDefender® recomanda tuturor utilizatorilor care folosesc serviciile de e-banking:

• Sa nu raspunda solicitarilor trimise prin astfel de mesaje. Mesajele emise de institutiile financiare sunt personalizate si nu fac obiectul unei expedieri in masa, acestea fiind cel mai adesea trimise prin serviciile de posta sau de curierat, nu prin e-mail.

• Sa nu furnizeze date confidentiale prin intermediul unor pagini HTML anexate, chiar daca, aparent, par a proveni de la banca la care sunteti client.

• In momentul primirii unui astfel de e-mail, sa contacteze de urgenta banca si sa o informeze despre tentativa de phishing, solicitand detalii despre masurile de protectie adecvate.

• Pentru prevenirea pierderii datelor confidenţiale si a sumelor din conturi, sa instaleze o suita de securitate care sa includa module Antispam, Antiphishing si Antimalware, precum cea oferită de BitDefender® care detecteaza si blocheaza aceste amenintari.

Bucuresti, 10.08.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.