Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tendințe și evoluții ale pieței de publicitate în semestrul 1 din 2022

statiile bugete

Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) oferă industriei media și publicitate raportul de analiză a tendințelor de piață din primul semestru al anului 2022, raport realizat pe baza datelor obținute în cadrul studiului Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru mediul online, presă scrisă, radio și OOH.

Concluziile generale arată că în prima parte a anului 2022 investițiile în publicitatea din cadrul celor 4 medii (online, OOH, radio și presă scrisă) nu au fost afectate negativ de contextul socio-politic, acestea totalizând aproximativ 300 de milioane de EUR (valoare calculată utilizând prețuri de listă/ ratecard) și fiind cu aproximativ 4% mai mari decât cele din semestrul 1 al anului 2021.

statiile bugete

retele ooh bugete

publicatiile mari bugete

site-urile bugete publicitate

Publicitatea OOH recuperează scăderea din perioada pandemiei, investițiile fiind cu aproximativ 22% mai mari față de semestrul 1 din 2021, în timp ce publicitatea radio înregistrează un plus de 8% la valoarea investițiilor, comparativ cu semestrul similar din 2021.

Publicitatea din mediul online ramâne la același nivel ca în semestrul 1 din 2021, iar investițiile în presa scrisă își continuă trendul descendent (în scădere cu 21% față de semestrul similar din 2021).

Retailul ramâne în continuare cel mai mare investitor în publicitate pentru mediile ce nu au legătură cu TV-ul, totalizând aproximativ 23% din totalul acestora și înregistrând o creștere de aproximativ 7% față de semestrul similar din 2021.

Cele mai importate creșteri ale nivelului investițiilor au fost realizate de clienții din zona servicii video la cerere (Video on Demand), acestea înregistrând o creștere cu 59%, urmați de cei din sectorul de divertisment și timp liber (+22%), în special cu investiții din cadrul industriilor jocurilor de noroc, concerte și festivaluri, târguri și expoziții, cărți / târguri de carte.

cifre sectoare activitate

cifre generale marci publicitate

cifre clienti publicitate

Numărul clienților care au investit în publicitate a fost cu 19% mai mare în semestrul 1 din 2022 decât în același semestru al anului 2021, procent regăsit și pentru numărul de mărci promovate.

Cu toate acestea, primii cei mai mari 10 clienți de publicitate (conform investițiilor realizate în mediile monitorizate) cumulează împreună aproximativ o treime din totalul investițiilor, cu 17% mai mult față de semestrul 1 din 2021, ceea ce arată o concentrare mai mare a investițiilor în rândul clienților mari.

evolutie sectoare produse servicii

Raportul complet privind tendințele și evoluția pieței de publicitate este disponibil pe site-ul BRAT, accesând linkul următor https://www.brat.ro/mip/raportari_anuale/1_2022

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.