Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tendinte de amenajare a birourilor la targul de design de la Milano

Spații mai prietenoase și mai puțin formale

Desfășurat la Milano în perioada 9-14 aprilie, târgul In Salone, cea mai mare manifestare de design de obiect și design interior, a pus anul acesta accentul pe mobilierul de birou și pe ambientarea spațiilor de lucru din sediile companiilor. Focus: oferirea de soluții pentru crearea unui mediu în care angajații să nu simtă că se află la birou sau că trăiesc într-un mediu standardizat, impersonal.

Antonescu PR&Consulting, singura companie de relații publice și consultanță specializată în design și arhitectură, a participat la târgul In Salone pentru a identifica cele mai noi trenduri în materie de design de obiect și design interior.

Expoziția de mobilier de birou a fost gândită și coordonată de arhitectul francez Jean Nouvel, unul dintre cei mai prestigioși arhitecți contemporani. Astfel, o mare suprafață de expunere, de peste 1200 mp, a fost alocată proiectului «Jean Nouvel prezintă “Project: office for living”».

“Petrecem mai mult timp la birou decât acasă, munca este parte integrantă din viața noastră. Proiectul este menit să ilustreze ideea de a trăi cu plăcere în spațiul de lucru”, a declarat Jean Nouvel. “Odată ce vom respinge spațiile clonate, care ne alienează, vom conștientiza faptul că există soluții. Trebuie să ne schimbăm atitudinea, să ne planificăm munca într-o altă mentalitate. Indiferent unde este situat, un birou trebuie să aibă o proprie identitate, o latură umană, cu propria istorie și propriile obiecte, un birou în care să îți facă plăcere să lucrezi”, a explicat arhitectul Jean Nouvel.

Practic, estetic și realizabil

Expoziția a reunit un număr impresionant de arhitecți și designeri internaționali care au răspuns invitației lui Jean Nouvel de a demonstra că un sediu de companie poate fi prietenos și altfel, indiferent de spațiu, de amplasament sau de resursa financiară. S-au luat în calcul mai multe tipuri de spații, de la clădiri de birouri la depozite care pot fi transformate, de la apartamente în clădiri istorice la birouri amenajate acasă. S-a demonstrat că aceste spații pot fi și practice, și estetice, și prietenoase și mai ales realizabile.

Proiectul a fost completat de o expunere a birourilor (chiar piesa de mobilier în sine) care le-au aparținut unora dintre cei mai importanți arhitecți, de la Frank Lloyd Wright la Gaetano Pesce, Jean Prouve sau Carlo Mollino. Piesele au fost expuse alături de fotografia spațiului de lucru în care s-au aflat, sediile companiilor de arhitectură pe care le-au condus sau le conduc în continuare arhitecții incluși în această secțiune.

În România, piața spațiilor de birouri este influențată major de companiile multinaționale, în special cele din domeniile IT&C și financiar-bancar. Anul trecut, 40% din totalul tranzacțiilor de închiriere de pe piața de birouri din București au fost încheiate de companii din IT&C, în timp ce jucătorii din sectorul financiar-bancar au tranzacționat 14% din totalul volumului de circa 220.00 mp, potrivit raportului anual al companiei de consultanță imobiliară The Advisers/Knight Frank.

„Reamenajarea unui spațiu de birouri deja existent poate fi uneori o soluție chiar mai bună decât închirierea unui sediu nou”, a declarat Raluca Antonescu, General Manager al companiei Antonescu PR & Consulting. „De cele mai multe ori este o chestiune de arhitectură interioară, de amenajare inteligentă a spațiului disponibil. Un arhitect sau un designer de interior experimentat va ști să se încadreze în bugetul și spațiul existent, cu rezultate spectaculoase în ceea ce privește mediul de lucru și ulterior chiar performanțele profesionale ale echipelor care lucrează acolo”, a continuat ea.

Despre Antonescu PR & Consulting

Agenția Antonescu PR& Consulting are o experiență de peste 11 ani în arhitectură, design și constructii, precum și o colaborare de peste patru ani cu Ordinul Arhitecților din România și filiala Ordinului Arhitecților din București. Compania a fost implicată în numeroase faze ale proiectelor derulate, inclusiv consultanță în alegerea celor mai potriviți arhitecți, selecție de portofoliu pentru concept stores si galerii de artă, poziționare în piața de construcții sau de design interior și mari evenimente de arhitectură și design. Raluca Antonescu este contributor pentru publicatii precum Elle Decoration si Forbes Life, pentru subiecte legate de design și arhitectură.

Antonescu PR & Consuting a realizat proiecte precum A50 si A51 birouri de arhitectură, lucrări care au prezentat cele mai valoroase birouri de arhitectură din România și au inclus interviuri în exclusivitate cu designeri și arhitecți internaționali de renume.

Bucuresti, 16.04.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.