Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Telefonul Vârstnicului a înregistrat peste 30.000 de interacțiuni telefonice, inițiate de aproape 6.000 de persoane de peste 65 de ani

rezultate Telefonul Vârstnicului

Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată persoanelor de peste 65 ani, a înregistrat peste 30.000 de apeluri, din octombrie 2015, când a fost lansat, până în prezent. Telefonul Vârstnicului, acreditat ca serviciu care oferă consiliere socială, este un proiect al Fundației Principesa Margareta a României, finanțat de Fundația Vodafone România, prin programul Connecting for Good, cu fonduri totale alocate de peste 600.000 de lei.

Din analiza celor 30.000 de interacțiuni telefonice, inițiate de aproape 6.000 de persoane, reiese că 45% dintre vârstnicii care apelează la acest serviciu locuiesc singuri. Mai mult de 70% dintre apeluri vin de la persoane din mediul urban, din toate regiunile țării. Din punct de vedere al suportului solicitat, 47% dintre apelați au cerut diverse informații utile, iar 35% au fost interesați de servicii de îngrijire la domiciliu sau de sprijin emoțional și socializare. Consilierii sociali care lucrează pentru acest serviciu le oferă apelanților sfaturi practice, îndrumare către instituții specializate din comunitatea lor sau soluții pentru a suporta mai ușor singurătatea. Una dintre concluziile interacțiunilor cu persoanele de peste 65 de ani este că actorii principali care limitează accesul acestora la informație sunt izolarea și discriminarea socială, migrația accentuată a familiilor tinere și dificultățile de adaptare la mijloacele moderne de comunicare.

Dintre cei care folosesc în mod frecvent Telefonul Vârstnicului, peste 500 de persoane au avut nevoie de socializare și au apelat la Serviciul de Reapelare Săptămânală, operat de 50 de voluntari specializați. Un alt serviciu complementar este TeleClubul Seniorilor, dedicat celor care nu au posibilitatea să participe la un club al seniorilor în comunitatea locală, fie pentru că acesta nu există, fie pentru că ei nu se pot deplasa. Prin TeleClubul Seniorilor, aceștia pot să se conecteze și să discute cu alți vârstnici.

Telefonul Vârstnicului – 0800 460 001 – poate fi apelat gratuit de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08:00 – 16:00. Linia poate fi accesată și de persoanele care doresc să semnaleze un abuz sau o situație dificilă în care se află o persoană în vârstă.

Conform datelor Institutului Național de Statistică, populația vârstnică a României este reprezentată astăzi de 3,6 milioane de persoane, iar ritmul îmbătrânirii populației plasează țara noastră pe locul doi în topul european.

Telefonul Vârstnicului a fost desemnat cel mai bun proiect de Servicii de Asistență Socială din România și a obținut Premiul pentru Originalitate la Gala Societății Civile.

rezultate Telefonul Vârstnicului

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.