Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Telecomunicatii: Comisia invita statele membre sa-si intensifice campaniile de informare

cu privire la numărul european unic de urgenţă 112     

Cu ocazia Zilei Europene 112, care se va desfăşura la 11 februarie, Comisarul European pentru Agenda Digitală, Neelie Kroes, s-a adresat în scris statelor membre invitându-le să-şi intensifice eforturile de sensibilizare a cetăţenilor cu privire la numărul european unic de urgenţă 112. Deşi se observă o uşoară ameliorare în acest sens, trei sferturi dintre cetăţenii UE nu au aflat nici până în prezent că pot suna la 112 în caz de urgenţă pentru a chema poliţia, pompierii sau serviciile medicale, indiferent dacă se află acasă sau în călătorie în UE.Reflexul de a suna la acest număr, care funcţionează acum în toate ţările Uniunii, ar face posibilă salvarea multor vieţi şi ar reduce consecinţele grave ale multor accidente. 

Comisarul pentru Agenda Digitală, Neelie Kroes, a declarat: „Un număr european unic de urgenţă poate fi util numai dacă este cunoscut. Cu ocazia Zilei Europene 112, invit autorităţile naţionale să îşi intensifice eforturile de informare a cetăţeniilor cu privire acest număr care poate salva vieţi.”

Un studiu Eurobarometru recent arată că numai un sfert (25%) dintre cetăţenii UE intervievaţi au putut identifica spontan 112 ca fiind numărul la care pot suna în caz de urgenţă oriunde s-ar afla pe teritoriul UE,ceea înseamnă că situaţia s-a ameliorat cu doar 1 procent în raport cu 2009 (24%).În unele ţări însă numărul cetăţenilor informaţi în legătură cu 112 a crescut considerabil faţă de anul trecut;este vorba despre Belgia şi Slovacia (+ 9%), Slovenia (+ 7%) şi Polonia (+ 6%), Lituania şi Ungaria (+ 5%).În Republica Cehă, Luxemburg, Polonia, Slovacia şi Finlanda, mai mult de jumătate din populaţie cunoaşte acest număr.Însă în Italia, Grecia şi Regatul Unit, la fel ca anul trecut, nivelul de informare este cel mai redus din UE (sub 10% dintre cetăţeni).

În 21 de ţări din UE, numărul european de urgenţă 112 este înscris în cărţile de telefon, iar în 20 de ţări, pe vehiculele de urgenţă. Potrivit raportului însă, numai 22% dintre cetăţeni afirmă că au fost informaţi în legătură cu acest număr.Majoritatea (62%) au declarat, de asemenea, că nu sunt suficient de informaţi în acest sens.Mulţi cetăţeni întâmpină şi probleme de limbă:o persoană din zece are probleme de comunicare într-o limbă străină atunci când sună la 112 din străinătate, deşi statele membre declară că centrele de urgenţă 112 de pe teritoriul lor pot gestiona apelurile cel puţin în engleză.

Disponibilitatea informaţiilor privind localizarea celor care sună la 112 poate determina sosirea mai rapidă a serviciilor de urgenţă,reducerea gravităţii accidentelor şi chiar salvarea de vieţi omeneşti.În 20 de ţări din UE (faţă de 9 ţări în 2008), centrele de preluare a apelurilor le transmit aproape simultan serviciilor de urgenţă locul unde se află persoanele care sună la 112, graţie sistemelor de localizare „push” sau a celor aproape instantanee „pull”.Cu toate acestea, Comisia a acţionat în justiţie Italia pentru faptul că informaţiile de acest gen nu se transmit încă serviciilor de urgenţă dacă apelul este efectuat de pe un telefon mobil. ( IP/09/1784).
   
Context

112 este numărul european de urgenţă la care se poate suna gratuit de pe telefoane fixe sau mobile pretutindeni în UE. Din iulie 2009, cetăţenii care îşi folosesc telefoanele mobile în roaming într-o altă ţară din UE primesc un SMS cu informaţii despre acest număr.

Reforma normelor Uniunii Europene în domeniul telecomunicaţiilor ( MEMO/09/568) a consolidat normele UE referitoare la numărul 112, în special în ceea ce priveşte transmiterea mai rapidă către serviciile de urgenţă a informaţiilor privind localizarea apelantului, informarea (în special a călătorilor), extinderea obligaţiilor de acces pentru anumite tipuri de furnizori de telefonie prin internet (VoIP) şi accesul persoanelor cu handicap.

Pentru a garanta buna funcţionare a numărului 112, Comisia a acţionat în justiţie 14 state membre pentru indisponibilitatea informaţiilor privind localizarea apelantului.Treisprezece dintre aceste state au aplicat măsuri corective şi, prin urmare, procedurile împotriva lor au fost deja închise (în cazul Italiei, procedura este încă în curs: IP/09/1784).De asemenea, Comisia a lansat proceduri împotriva Poloniei şi Bulgariei pentru probleme legate de disponibilitatea numărului 112 (proceduri deja închise: IP/05/1585, IP/09/163) şi împotriva Italiei, pentru gestionarea necorespunzătoare de către serviciile de urgenţă a apelurilor la 112 (procedură închisă recent: IP/10/65).

În prezent 112 funcţionează în toate ţările UE (IP/08/1968) în paralel cu celelalte numere naţionale de urgenţă, însă Danemarca, Finlanda, Ţările de Jos, Portugalia, Suedia, România şi Malta au decis ca acesta să devină principalul lor număr naţional de urgenţă.

Bucuresti, 11.02.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.