Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tehnologii BMW Seria 2 Active Tourer: debut pentru o noua familie de motoare

Noul BMW Seria 2 Active Tourer oferă o dinamică excelentă şi plăcerea condusului specifică BMW care combină performanţele sportive cu o eficienţă remarcabilă. Mare parte dintre aceste calităţi se datorează noului sistem de propulsie, utilizat în versiuni specifice modelului care se potrivesc perfect cu conceptul general de eficienţă a spaţiului de la BMW Seria 2 Active Tourer. Pornind de la acest concept, BMW a optat în premieră pentru utilizarea unui sistem revoluţionar de tracţiune faţă care asigură performanţele dinamice specifice mărcii.

Noul BMW 218i Active Tourer este primul automobil al mărcii principale BMW care va fi propulsat de noul motor cu trei cilindri. Acest propulsor, asemenea agregatelor cu patru cilindri, face parte din familia nou dezvoltată de motoare modulare, care cuprinde unităţi uşoare, foarte performante şi eficiente din punct de vedere al consumului, toate fiind echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo.

Noua familie de motoare: uşoare, compacte, eficiente.

Încă de la lansare, gama de modele BMW Seria 2 Active Tourer va include vârful de gamă al acestei familii de motoare modulare – un propulsor pe benzină, cu patru cilindri, care va echipa modelul BMW 225i Active Tourer. Iar primul motor cu trei cilindri, care a avut premiera mondială la BMW i8, se va afla pentru prima dată în serviciu pe un model al mărcii principale BMW: BMW 218i Active Tourer. La lansarea pe piaţă, gama de motorizări va fi completată de un propulsor diesel cu patru cilindri, care va echipa BMW 218d Active Tourer. Şi acesta face parte din noua gamă de motoare modulare, după ce a debutat cu numai câteva luni înainte pe noul BMW X3. Toate motoarele îndeplinesc normele EU6 privind emisiile.

Transmisia standard este şi ea o dezvoltare nouă, fiind vorba de o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Opţional, în combinaţie cu motorul cu trei cilindri, este disponibilă o transmisie Steptronic cu şase trepte. Pentru motorizările cu patru cilindri a fost dezvoltată o nouă transmisie Steptronic cu opt viteze, care este special adaptată pentru a ţine cont de configuraţia cu tracţiune faţă şi motor dispus transversal. Toate transmisiile dispun de funcţie Auto Start Stop, în timp ce versiunile Steptronic îmbunătăţesc eficienţa automobilului prin funcţia "coasting" (mers liber, cu decuplarea automată a motorului de la transmisie la ridicarea acceleraţiei).

Un aspect comun tuturor motoarelor folosite la BMW Seria 2 Active Tourer este dispunerea în linie a cilindrilor şi capacitatea de 500 cmc per cilindru. Carterul integral din aluminiu şi frecarea foarte redusă oferă eficienţă termodinamică optimizată, o masă foarte joasă şi funcţionare rafinată. Carterul cu design "closed-deck" este foarte rigid, în timp ce garniturile cilindrilor contribuie suplimentar la scăderea masei şi reducerea frecării. Un arbore de echilibrare (la motorul cu trei cilindri) sau doi arbori de echilibrare contrarotativi (la motoarele cu patru cilindri) asigură o funcţionare rafinată pe tot intervalul de turaţii. Alte caracteristici comune motoarelor sunt interfeţele standardizate precum punctele de prindere identice sau conexiunile cu sistemul de răcire, sistemele de admisie şi evacuare, precum şi sistemele de încălzire şi aer condiţionat.

Toate motoarele pe benzină dispun de un turbocompresor integrat în galeria de evacuare, răcirea cu lichid fiind disponibilă atât pentru galerie, cât şi pentru carcasa din aluminiu a turbinei. Gazele de evacuare au de parcurs o distanţă scurtă până la sistemul de supraalimentare, ceea ce asigură o reacţie promptă, în timp ce încălzirea rapidă reduce frecarea internă din sistem şi, implicit, consumul de combustibil. Convertorul catalitic se află în vecinătatea supapei de gestiune a presiunii de încărcare (wastgate) şi este controlată electric, fapt care reduce emisiile acestor motoare.

Tehnologia BMW TwinPower Turbo, disponibilă standard.

Toate propulsoarele diesel şi pe benzină din noua familie de motoare sunt echipate cu cea mai recentă versiune a tehnologiei BMW TwinPower Turbo. Motoarele pe benzină dispun de turbocompresor, injecţie directă pe benzină, distribuţie variabilă a arborelui cu came double VANOS şi gestiune complet variabilă a supapelor Valvetronic. La motoarele diesel optimizate termodinamic, turbocompresorul cu geometrie variabilă şi injecţia directă common-rail cu o presiune maximă de 2.000 bar fac parte din pachet. Aceste dotări de lider mondial permit o reglare deosebit de precisă a amestecului de aer şi combustibil, asigurând, în egală măsură, performanţe remarcabile şi un consum redus.

BMW 225i Active Tourer: motorul pe benzină, cu patru cilindri, de înaltă performanţă oferă performanţe sportive şi plăcere maximă a condusului.

Datorită puterii mari, cuplului deosebit şi capacităţii de a urca rapid în turaţii, motorul pe benzină, cu patru cilindri, oferă performanţe foarte sportive şi dinamice pentru BMW 225i Active Tourer (consum mediu mixt: 6,0-5,8 l/100 km; emisii CO2: 139-135 g/km). Standardul înalt de rafinament şi eficienţa remarcabilă sunt alte caracteristici ale experienţei condusului acestui BMW nou.

Motorul de 2,0 litri, cu patru cilindri dispuşi în linie, dezvoltă o putere maximă de 170 kW/231 CP la 5.000 rpm, în timp ce cuplul maxim de 350 Nm este disponibil între 1.250 şi 4.500 rpm. Aceste date permit ca BMW 225i Active Tourer să-şi dezvolte puterea cu uşurinţă indiferent că se află pe autostradă, pe drum naţional sau pe o trecătoare montană, chiar şi cu sarcina utilă completă. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în 6,6 secunde, cu o viteză maximă de 240 km/h. În ciuda acestor performanţe, modelul, echipat standard cu transmisia Steptronic cu opt trepte, are un nivel de eficienţă remarcabil. Consumul mediu mixt în ciclul de testare ECE – în funcţie de formatul anvelopelor – este de 6,0-5,8 l/100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt de 139-135 g/km. Aceste date sunt cele mai bune din segment pentru această clasă de putere.

BMW 218i Active Tourer: primul model cu motor cu trei cilindri.

După premiera mondială alături de BMW i8, primul motor pe benzină, cu trei cilindri, din portofoliul BMW Group este disponibil acum şi la un automobil din brandul principal BMW: BMW 218i Active Tourer (consum mediu mixt: 5,2-4,9 l/100 km; emisii CO2: 120-115 g/km). Noul motor cu trei cilindri dispuşi în linie este foarte compact ca dimensiuni şi are masa redusă, astfel că se potriveşte perfect cu noul concept de automobil. Totodată, tehnologia BMW TwinPower Turbo combină potenţialul ridicat de performanţe cu o eficienţă deosebită. Frecarea internă redusă este una dintre caracteristicile care contribuie la reducerea consumului de combustibil. În plus, noul motor deţine calităţile specifice unui propulsor cu trei cilindri, precum capacitatea de a urca în turaţii, reacţia spontană şi acustica dinamică şi sportivă.

Funcţionare liniară pe tot intervalul de turaţii.

Alte avantaje ale acestui motor cu trei cilindri, uşor şi compact, sunt caracteristicile de vibraţie. Ca şi la motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, nu există forţe de inerţie de primul şi al doilea grad. O contribuţie suplimentară asupra cursivităţii a fost eliminarea completă a cuplului de ruliu al motorului, ceea ce s-a reuşit printr-un arbore de echilibrare, astfel că s-a obţinut rafinament maxim pe întregul interval de turaţii. În cele din urmă, combinaţia între volanta dublă şi amortizorul pendulului centrifugal, care este neobişnuit la această clasă de putere, elimină funcţionarea neuniformă, astfel că se asigură rafinament chiar şi la limita inferioară a intervalului de turaţii. Toate aceste soluţii tehnologice sunt menite să asigure un rafinament deosebit pentru un propulsor de trei cilindri.

Alte avantaje ale motorului cu trei cilindri sunt intervale mai lungi de aprindere, ceea ce face posibilă adaptarea cu precizie a ciclurilor motorului la diferitele cerinţe de putere. În consecinţă, reacţia acceleraţiei este foarte rapidă, iar motorul dezvoltă un nivel ridicat de cuplu imediat ce se iese din ralanti.

Noul motor furnizează o putere maximă de 100 kW/136 CP de la 4.400 rpm. Vârful curbei de cuplu – 220 Nm – este disponibil de la 1.250 rpm. Pentru scurte perioade, acesta poate fi mărit la 230 Nm prin utilizarea funcţiei Overboost. Plusul de cuplu este foarte util la depăşire sau la variaţiile de rampă şi poate fi utilizat la turaţii de până la 4.150 rpm. Cu transmisia manuală cu şase trepte, BMW 218i Active Tourer, echipat cu agilul motor cu trei cilindri, sprintează de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde, până la o viteză maximă de 205 km/h. Consumul mediu mixt în ciclul de testare ECE – în funcţie de formatul anvelopelor – este de 5,2-4,9 l/100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt de 120-115 g/km.

BMW 218d Active Tourer: puternic şi eficient.

Motorul de 2,0 litri, cu patru cilindri, de la BMW 218d Active Tourer (consum mediu mixt: 4,3-4,1 l/100 km; emisii CO2: 114-109 g/km) este primul propulsor diesel din noua familie de motoare. Datorită motorului principal cu frecare redusă, termodinamicii îmbunătăţite şi presiunii de injecţie de până la 2000 bar, acesta oferă rafinament şi putere superioară, combinate cu o eficienţă crescută. Şi acest model oferă beneficii de rafinament rezultate din combinaţia volantei duble cu amortizorul pendulului centrifugal.

Noul BMW 218d Active Tourer dezvoltă o putere maximă de 110 kW/150 CP la 4.000 rpm şi oferă un cuplu maxim de 330 Nm între 1.750 şi 2.750 rpm, ceea ce face ca acest model Active Tourer să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 8,9 secunde şi să atingă o viteză maximă de 208 km/h. Cu un consum mediu mixt în ciclul de testare ECE – în funcţie de formatul anvelopelor – de 4,3-4,1 l/100 km şi emisii CO2 de 114-109 g/km, BMW 218d Active Tourer este unul dintre cele mai eficiente şi cele mai ecologice automobile din clasa lui.

Alte versiuni de model din toamnă: BMW 220i, 220d şi 216d Active Tourer, dar şi BMW xDrive pentru anumite modele cu motor pe benzină şi diesel.

În cursul acestui an, alte trei versiuni de motorizare vor completa gama BMW Seria 2 Active Tourer, alături de sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive ce va fi disponibil pentru un model cu motor pe benzină şi unul cu diesel. Până la finalul anului, gama va fi extinsă pentru a include modelele BMW 220i, BMW 220d şi BMW 216d, alături de versiunile xDrive ale modelelor BMW 220d şi 225i Active Tourer.

Cu un consum de 3,8 l/100 km şi emisii CO2 de doar 99 g/km, BMW 216d cu transmisia manuală cu şase trepte şi motorul de 85 kW/115 CP va reprezenta un nou punct de referinţă pentru acest model, având o viteză maximă de 195 km/h.

Transmisie manuală cu şase trepte – masă redusă, eficienţă optimizată.

Nou dezvoltată, transmisia manuală are o contribuţie importantă asupra eficienţei combustibilului. Bazată pe transmisia deja existentă, cutia de viteze a fost adaptată pentru a ţine cont de configuraţia cu tracţiune integrală şi motoare dispuse transversal. Eficienţa transmisie a fost optimizată şi impune standardele în clasa ei în ceea ce priveşte masa. Efectul produs de cele două aspecte este o reducere semnificativă a consumului de combustibil. Ambreiajul multicon sincronizat, din carbon, este utilizat pentru schimbări mai rapide şi mai uşoare ale vitezelor – categoric, un punct în plus pentru conducătorii cu un stil mai sportiv. Asistenţă suplimentară este oferită de adaptarea turaţiei în modul Sport cu ajutorul unui nou senzor de treaptă care permite schimbări sportive la turaţia ideală.

Şi din punct de vedere al confortului, noua transmisie manuală prezintă calităţile BMW specifice. Mecanismul extern de schimbare este un sistem flexibil operat prin cablu, care previne vibraţiile nedorite ale sistemului motor/transmisie şi minimizează cuplul de direcţie. Această soluţie face ca funcţionarea să fie una silenţioasă şi contribuie la un nivel ridicat al confortului călătoriei în noul BMW Seria 2 Active Tourer.

Opţional sunt disponibile transmisii Steptronic cu şase, respectiv cu opt trepte.

De asemenea nou dezvoltate, transmisiile automate sunt adaptate perfect la caracteristicile diferite ale motoarelor. Transmisia Steptronic cu şase trepte este disponibilă pentru motoarele cu trei cilindri, în timp ce cutia de viteze Steptronic cu opt rapoarte (standard la BMW 225i Active Tourer) poate fi furnizată pentru propulsoarele cu patru cilindri. În ambele cazuri, controlul hidraulic optimizat şi ambreiajul convertorului de cuplu, gestionabil cu precizie, asigură schimbări rapide şi sportive, o operare cursivă şi o eficienţă ridicată. Pe lângă reacţiile rapide şi timpii de schimbare scurţi, dar şi capacitatea de downshift direct, software-ul oferă şi o varietate de strategii de schimbare orientate spre stiluri de condus sportiv, confortabil sau economic. Aceste strategii pot fi selectate de către conducător prin intermediul comutatorului Driving Experience Control. Noile transmisii Steptronic dispun şi de funcţiile Auto Start Stop şi coasting (mers liber, cu decuplarea automată a motorului de la transmisie la ridicarea acceleraţiei), în timp ce varianta Steptronic cu opt trepte este echipată şi cu Launch Control.

Bucuresti, 12.08.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.