BMW Group îşi accelerează dezvoltarea pentru tehnologia bateriilor, sprijinind astfel extinderea unui lanţ de valori la nivel european pentru celule şi baterii. În acest context, Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, a primit astăzi o decizie de subvenţionare de la ministrul federal al economiei şi energiei, Peter Altmaier, precum şi de la ministrul landului Bavaria pentru afaceri economice, dezvoltare regională şi energie, Hubert Aiwanger, ca susţinere a proiectelor de baterii ale BMW Group în cadrul IPCEI (Proiecte Importante de Interes European Comun).
Pentru BMW Group este clar că sistemele de stocare a energiei durabile şi de înaltă performanţă reprezintă factorul-cheie de succes pentru mobilitatea individuală a viitorului. Dezvoltarea celulelor de baterii inovatoare şi durabile este, prin urmare, un element-cheie al unui lanţ de valori de înaltă performanţă la nivel european pentru celule şi baterii.
Această aspiraţie se reflectă în Neue Klasse, pe care BMW Group a anunţat-o pentru prima dată la conferinţa sa anuală din martie. Această nouă generaţie de automobile, care va fi lansată până la mijlocul acestui deceniu, va fi fără compromisuri electrică, digitală, construită prin economie circulară şi concentrată în mod clar pe sisteme de propulsie electrice.
Pentru Neue Klasse, BMW Group dezvoltă următoarea generaţie a tehnologiei de baterii alături de o aspiraţie clară: “Prin Neue Klasse, vom face un mare salt în tehnologia propulsiei electrice”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliul de Administraţie al BMW AG, luni la München. “Dorim să creştem semnificativ densitatea energetică a celulelor şi, în acelaşi timp, să reducem costurile de utilizare şi producţie a materialelor. De asemenea, vom reduce semnificativ utilizarea materialului primar pentru a asigura o baterie cu adevărat «verde».”
Prin Neue Klasse, BMW Group vizează nivelul motoarelor termice de ultimă generaţie în ceea ce priveşte autonomia şi costurile de fabricaţie. De exemplu, mobilitatea electrică “proiectată de BMW” este destinată să atragă şi să convingă noi grupuri de cumpărători din întreaga lume. Pentru această a şasea generaţie de tehnologie BMW e-drive, compania evaluează în mod corespunzător diferite formate de celule, chimia celulei şi, de asemenea, module de celule. Un obiectiv-cheie este de a crea baterii cu adevărat ecologice, cu emisii reduse de carbon şi reciclabile.
Baterie solid-state pentru utilizare în serie – automobil demonstrativ cu mult înainte de 2025
BMW Group planifică deja mai departe viitorul, dincolo de generaţia următoare: până la sfârşitul deceniului, se aşteaptă ca densitatea energetică a celulelor de baterii să crească procentual cu aproximativ jumătate – de la un nivel deja ridicat în prezent.
Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru dezvoltare: “Cea mai ecologică maşină electrică din lume va fi un BMW – durabil de la ideea iniţială până la reciclare după faza de utilizare. Dezvoltăm celula de baterii a viitorului: va fi puternică, sigură, rentabilă şi reciclabilă – de la selecţia materialului la capacitatea de reciclare după utilizarea în automobil. Toate acestea vor fi create într-un lanţ de valori la nivel european”. Weber continuă: “Facem cercetări intense cu privire la tehnologia bateriilor solid state. Până la sfârşitul deceniului, vom implementa o baterie solid state pentru utilizarea în automobile, pentru producţia de serie. Plănuim să prezentăm un prim automobil demonstrativ care prezintă această tehnologie cu mult înainte de 2025”.
De mai mulţi ani, BMW Group are o competenţă internă extinsă în lanţul de valori complet al sistemelor de propulsie electrice şi a optimizat tehnologia celulelor de baterii de la generaţie la generaţie. De asemenea, chimia celulelor a fost dezvoltată în mod constant: de exemplu, proporţia de cobalt din materialul catodic în tranziţia de la Gen3 de la BMW i3 la Gen5, care a fost introdusă în 2020 cu BMW iX3, a fost redusă semnificativ de la 33% la 10% – în acelaşi timp, conţinutul de nichel a crescut la aproximativ 80%. Pentru a minimiza consumul de resurse primare, până la 50% din nichelul reciclat este utilizat deja în pachetul de baterii de înaltă tensiune al noului BMW iX.
Ofensivă electrică în plină desfăşurare
Datorită arhitecturilor inteligente ale automobilelor şi unei reţele de producţie extrem de flexibile, BMW Group va avea în jur de 12 modele complet electrice încă din 2023. Pe lângă BMW i3, MINI Cooper SE şi BMW iX3, care sunt deja pe piaţa, doi factori-cheie de inovaţie – BMW i4 şi BMW iX – vor fi lansaţi anul acesta, BMW i4 chiar cu trei luni mai devreme decât era planificat iniţial.
În următorii ani vor urma versiunile complet electrice ale modelelor de volum BMW Seria 5 şi BMW X1. În plus, va exista un BMW Seria 7 complet electric, precum şi succesorul MINI Countryman, alături de alte modele. Încă din 2023, BMW Group va avea cel puţin un model complet electric pe şosea în aproximativ 90% din segmentele sale actuale de piaţă.
Până în 2025, BMW Group va creşte vânzările de modele complet electrice cu o medie semnificativ mai mare de 50% pe an – de peste zece ori mai mult decât în 2020. În total, compania va livra aproximativ două milioane de automobile complet electrice către clienţi până la sfârşitul anului 2025.
Pe baza aşteptărilor actuale ale pieţei, BMW Group intenţionează ca până în 2030 cel puţin 50% din vânzările sale globale să fie compuse din automobile complet electrice. În total, compania va aduce aproximativ 10 milioane de automobile complet electrice pe şosea în următorii 10 ani. De asemenea, acest lucru înseamnă că BMW Group se află strategic pe drumului de a atinge obiectivele ambiţioase ale UE de reducere a emisiilor de CO2 în 2025 şi 2030.
Angajamentul BMW Group faţă de IPCEI
În cadrul celor două baterii IPCEI (Proiecte Importante de Interes European Comun), BMW Group dezvoltă celule de baterii extrem de inovatoare, durabile, optimizate funcţional şi eficiente din punct de vedere al costurilor ca element-cheie al lanţului de valori la nivel european pentru celule şi baterii.
Ministerul federal al Economiei şi ministerul landului Bavaria pentru afaceri economice, dezvoltare regională şi energie susţin proiectul în cadrul procesului de finanţare europeană IPCEI.
Ministrul federal Altmaier: “Odată cu proiectele europene comune, am construit cu succes lanţul de valori pentru baterii în Germania şi Europa şi am asigurat locuri de muncă durabile. Susţinem BMW în două proiecte concrete în domeniul tehnologiei bateriilor. Ambele proiecte sunt centrale pentru viitorul extinderea mobilităţii electrice în Germania.”
Ministrul afacerilor economice din Bavaria, Hubert Aiwanger: “Dezvoltarea celulelor de baterii se potriveşte ideal cu industria auto din Bavaria şi industria tehnologică în ansamblu. Bavaria susţine acest proiect IPCEI de la BMW cu cofinanţare pentru a asigura o valoare adăugată într-un domeniu central de înaltă tehnologie cu un potenţial viitor mare. Deoarece mobilitatea electrică devine din ce în ce mai importantă, trebuie să producem celulele de baterii necesare aici în Germania, de preferinţă în Bavaria. Obiectivul nostru trebuie să fie să participăm economic la această tehnologie ecologică şi să facem Europa mai independentă de furnizorii din ţări terţe.”
În urma dezvoltării unei generaţii viitoare de celule litiu-ion, precum şi a unui modul inovator de baterie şi a unui concept de sistem de baterii în primul IPCEI, accentul activităţii BMW în cel de-al doilea IPCEI este dezvoltarea noii generaţii de celule litiu-ion, dezvoltarea şi optimizarea tehnologiilor de proces, precum şi construirea unei fabrici de prototipuri pentru module şi sisteme inovatoare de baterii.
De asemenea, BMW Group se concentrează pe reciclarea şi capacitatea de reciclare ale materialelor din baterii, cu obiectivul principal de a realiza o baterie complet ciclabilă.
Prin cercetarea şi validarea viitoarelor tehnologii, cum ar fi bateriile solid state (aşa-numita “All-Solid-State-Battery”, ASSB), compania nu numai că îşi consolidează propria competenţă, ci întăreşte poziţia Germaniei ca locaţie industrială. BMW Group vede tehnologia ASSB ca o schimbare semnificativă în domeniul auto.
Urmărind abordarea holistică a unui ciclu de inovare şi dezvoltare închis, BMW va dezvolta produse inovatoare din domeniile celulei de baterii, precum şi module şi sisteme de baterii, cu accent pe funcţionalitate îmbunătăţită şi o structură a costurilor semnificativ îmbunătăţită. De asemenea, se iau în considerare reciclarea şi capacitatea de folosire ale bateriilor după utilizarea lor în automobile.
BMW Group este mai implicat în cercetarea, dezvoltarea şi industrializarea lanţurilor de valori ale bateriilor din Germania decât orice alt producător de automobile. Rezultatele cercetărilor obţinute de BMW Group şi de partenerii implicaţi în proiectul IPCEI consolidează dezvoltarea unui lanţ de valori la nivel european integrat al bateriilor. În plus, sunt cercetate diverse concepte pentru bateriile în stare solidă împreună cu partenerii europeni de cercetare şi dezvoltare şi se implementează cel mai promiţător prototip. În acest sens, compania pregăteşte drumul pentru dezvoltarea şi producţia cu succes ale celulelor de baterii în Europa.