Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tehnologie avansata pentru productia BMW X3: alimentare cu hidrogen

BMW

pentru echipamentele de manevrare a materialelor

BMW Manufacturing Co. a anunţat implementarea unei noi platforme alternative de utilizare a pilelor de combustie cu hidrogen pentru propulsarea echipamentelor de manevrare a materialelor de la fabrica din Spartanburg. Motostivuitoare, trolii şi stivuitoare propulsate de pile de combustie cu hidrogen vor fi utilizate la noua hală de asamblare BMW, acolo unde va fi produsă cea mai nouă generaţie BMW X3 din segmentul Sports Activity Vehicle. Aceasta dezvoltare marchează finalizarea unei investiţii de trei ani de peste un miliard de dolari în extinderea fabricii din Spartanburg cu peste 100.000 metri pătraţi şi este un nou element important care marchează efortul pentru dezvoltare durabilă al locaţiei de la Spartanburg.

Pilele de combustie cu hidrogen preiau energia chimică stocată sub formă de hidrogen şi o transformă în energie electrică prin intermediul a două reacţii electrochimice interne. Singurele efecte secundare ale pilelor de combustie cu hidrogen sunt căldura şi apa, ceea ce face ca alegerea acestei forme de energie să fie mai prietenoasă cu mediul decât orice altă sursă convenţională de energie.

"Datorită proiectului pe care îl implementează la Spartanburg, BMW a făcut un nou pas important spre reafirmarea angajamentului global faţă de dezvoltarea durabilă", a declarat Josef Kerscher, preşedintele BMW Manufacturing. "Avem o viziune clară şi suntem hotărâţi în a ne atinge obiectivul propus: utilizarea cât mai mult posibil a energiei regenerabile în interiorul acestei uzine."

Reuşita acestei implementări a noii tehnologii a fost posibilă şi datorită colaborării cu partenerii de la Linde North America şi Plug Power.

Mike Beckman, vicepreşedinte al echipei Linde pentru energii alternative, a declarat: "Suntem parteneri cu BMW pentru a îndeplini obiectivul comun al companiilor noastre de a implementa soluţii alternative de energie, cu costuri cât mai scăzute, care să reducă emisiile. Faptul că BMW a ales Linde pentru furnizarea hidrogenului şi a sistemului de alimentare este o recunoaştere a tehnologiilor de vârf şi a profesioniştilor dedicaţi de care dispunem, care au lucrat îndeaproape cu BMW pentru implementarea soluţiilor de alimentare".

"Suntem mândri că BMW a optat să lucreze cu Plug Power pentru a continua să-şi consolideze poziţia de lider al industriei auto în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă", a spus Andy Marsh, directorul executiv Plug Power Inc. "Creşterile dovedite ale productivităţii la nivelul producţiei prin utilizarea GenDrive vor oferi un avantaj competitiv pe care BMW îl va avea în cadrul pieţei auto mondiale."

În cadrul uzinei de la Spartanburg, pe lângă centrul de distribuţie „Energy Center” de 11MW, complexul BMW a fost extins prin şase staţii locale de alimentare. Hidrogenul utilizat pentru acest proiect a fost produs la cea mai importantă staţie din interiorul reţelei Linde.

Iniţial, flota de manevrare a materialelor – propulsată cu hidrogen – va consta din peste 85 de unităţi, astfel că va fi una din cele mai mari flote cu pile de combustie din SUA. Pe lângă multe alte beneficii, pilele de combustie oferă un ciclu de operare mult mai mare decât acumulatorii cu acid sulfuric. Pilele de combustie oferă curent continuu fără pierdere de putere pe măsură ce rezervorul se goleşte, în comparaţie cu echipamentele alimentate de acumulatori, care rulează mai lent când bateriile se consumă.

Aceste unităţi, când sunt pline, sunt alimentate de un rezervor de două kilograme şi rulează 8-10 ore. Unităţile cu pile de combustie pot fi reumplute de către conducător în mai puţin de trei minute la staţia de hidrogen din cadrul uzinei. În medie, sunt necesare aproximativ 20 de minute pentru a realimenta o baterie consumată.

Cum hidrogenul este singura sursă de energie pentru pilele de combustie ce vor fi utilizate în această nouă facilitate, BMW Manufacturing estimează că proiectul va evita un consum anual de 1,8 milioane kilowatt-oră, echivalent cu necesarul pentru realimentarea flotei de echipamente cu baterii.

Flota propulsată cu pile de combustie cu hidrogen este completarea ideală a iniţiativei de succes "Landfill Gas to Energy" pe care BMW o derulează de la începutul anului 2003. Aproximativ 50% din necesarul total de energie al uzinei BMW este asigurat prin utilizarea metanului rezultat din depozitul de deşeuri aflat în apropiere. Implementarea acestui program a dus la o reducere a emisiilor CO2 de 92.000 de tone. Până în prezent, proiectul câmpului de gaz a generat o economie medie de cinci milioane de dolari la bugetul anual alocat de BMW pentru energie.

De asemenea, sisteme de producţie avansate tehnologic au adus reducerea consumului de apă în procesele de producţie cu 30% şi a deşeurilor cu 12,5 în anul 2009 faţă 2008. Numai introducerea sistemului Integrated Paint Process (IPP) a dus la reducerea consumului de energie cu 30% şi a emisiilor de dioxid de carbon cu 43%. În acelaşi timp IPP a redus timpul necesar de fabricaţie pentru fiecare automoibl, aducând o creştere a productivităţii de 40%.

Bucuresti, 21.10.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.