Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Tehnologia BMW eDrive – un nou standard al eficientei

bmwTehnologia inovatoare BMW eDrive prezentă la noile BMW 225xe şi BMW 330e subliniază o dată în plus rolul de lider pe care BMW îl deţine în segmentul premium în ceea ce priveşte electrificarea sistemului de propulsie. Tehnologia BMW eDrive include o serie de componente hybrid plug-in de ultimă oră şi are o contribuţie semnificativă la reducerea consumului şi a emisiilor. În cadrul suitei de tehnologii BMW EfficientDynamics, BMW eDrive este unul din elementele cele mai avansate.

Condus local fără emisii
BMW eDrive este noua tehnologie a sistemului de transmisie care este utilizată la toate automobilele cu propulsie electrică de la BMW i, până la modelele hybrid plug-in de la BMW. Pe lângă eficienţa remarcabilă şi caracterul practic cotidian, BMW eDrive furnizează şi cele mai înalte standarde ale dinamici, în tradiţia mărcii. Alături de tehnologia BMW TwinPower Turbo pentru motoarele cu ardere internă, designul ultrauşor inteligent şi aerodinamica optimizată, tehnologia BMW eDrive reprezintă unul dintre cele mai importante elemente ale strategiei EfficientDynamics, concepută să crească puterea şi să reducă suplimentar consumul şi emisiile CO2. În plus, BMW eDrive oferă opţiunea unui condus exclusiv electric şi, astfel, a unor emisii locale zero – asigurând, în acelaşi timp, posibilitatea de a acoperi distanţe lungi când se combină cele două sisteme de propulsie.

Mai mult, tehnologia BMW eDrive asigură accelerări dinamice la demaraj datorită reacţiei instantanee a electromotorului, care generează imediat un cuplu incredibil. În plus, funcţia eBoost, care combină cuplul ambelor sisteme la accelerare, contribuie la plăcerea condusului specifică BMW, indiferent de condiţii.

Dezvoltare flexibilă pentru diferite concepte de automobil

Cele mai importante componente ale tehnologiei BMW eDrive sunt electromotorul sincron (integral dezvoltat de BMW, inclusiv gestiunea electronică a motorului), acumulatorul litiu-ion de înaltă tensiune şi gestiunea inteligentă a energiei. Aceasta din urmă asigură că electromotorul şi motorul cu ardere internă de la modelele hybrid plug-in hybrid conlucrează cât mai eficient posibil, în funcţie de situaţia de moment.

Dezvoltată iniţial pentru modelul electric BMW i3 şi automobilul sport hybrid plug-in BMW i8, structura modulară a tehnologiei BMW eDrive este perfectă pentru a fi utilizată în diferite concepte şi segmente auto. BMW îşi utilizează experienţă tehnică vastă şi reacţiile clienţilor în dezvoltarea celor mai noi modele BMW eDrive. Reglajul fin al elementelor specifice modelelor, precum celulele bateriei, gestiunea răcirii, gestiune electronică a puterii şi strategia de funcţionare, a implicat transferul de cunoştinţe de la BMW i3 şi BMW i8 în dezvoltarea noilor modele BMW eDrive. Aici, toate componentele sunt adaptate cu precizie la fiecare concept de automobil şi sunt optimizate în ceea ce priveşte performanţele, eficienţa şi siguranţa. Mai mult, tehnologia BMW eDrive permite ca un concept prezentat în premieră la BMW i8 – transmisa xDrive electrificată – să fie realizat cu o eficienţă ridicată.

BMW eDrive: caracter BMW familiar, opţiuni flexibile de utilizare
În esenţă, tehnologia BMW eDrive cuprinde electromotorul, acumulatorul litiu-ion de înaltă tensiune şi gestiune electronică a puterii. Pe baza unei strategii eBoost comună, toate modelele hybrid plug-in BMW oferă livrare superioară a puterii prin alăturarea celor două sisteme de propulsie şi ridică răspunsul şi pefroamanţa tehnologiei BMW TwinPower Turbo la un nou nivel. Datorită BMW eDrive, condusul în regim electric în zonele urbane şi pe drumurile naţionale este o soluţie viabilă comercial. Un element important al strategiei de funcţionare este utilizarea inteligentă a energiei electrice provenită din surse externe şi din recuperare, pentru maximizarea eficienţei automobilului. Componentele arhitecturii BMW eDrive sunt adaptate la fiecare concept de automobil în parte şi pot fi combinate cu motoare pe benzină, cu trei sau cu patru cilindri, precum şi cu tracţiune spate tradiţională, cu BMW xDrive sau cu tracţiune integrală electrificată.

Componentele eDrive, dezvoltate în cadrul proiectelor BMW i, vor fi integrate în curând şi la alte game de modele ale mărcii principale. Această arhitectură scalabilă furnizează baza necesară pentru a oferi automobile hybrid plug-in la preţuri atractive, la acelaşi nivel cu cele ale variantelor cu propulsie convenţională, de putere similară. Astfel, clienţii care optează pentru acest concept avansat de propulsie se vor bucura nu doar de beneficiile de mediu ale electromobilităţii, ci şi de avantaje economice.

Hybrid plug-in: gestiunea energiei în cea mai inteligentă formă a sa
La automobilele hybrid plug-in, gestiunea inteligentă a energiei asigură combinaţia optimă între utilizarea motorului cu ardere internă şi cel electric, în orice situaţie. Strategia de funcţionare a acestora se bazează pe pornirea automobilului în regim pur electric. Automobilele hybrid plug-in de la BMW acordă prioritate modului electric la viteze reduse şi medii, ceea ce le permite să exploateze beneficiile sistemul de propulsie electrică, cu emisii locale zero. La accelerări puternice şi la viteze ridicate, intră în acţiune şi motorul cu ardere internă. Funcţia boost reuneşte cuplul celor două sisteme de propulsie pentru a maximiza performanţele dinamice ale automobilului. BMW eDrive asigură o funcţionare eficientă (asistată electric) a motorului termic şi la viteze mai mari. Aceasta permite o reducere a consumului pe drumurile naţionale rapide şi pe autostrăzi. Iar când sistemul de navigaţie al automobilului este folosit, funcţia proactivă iniţiază o strategie de funcţionare anticipativă, care optimizează eficienţa şi maximizează experienţa condusului electric.

Asemenea BMW i8, modelele BMW X5 xDrive40e, BMW 330e şi BMW 740e pot – la atingerea unui buton în modul MAX eDRIVE – să ruleze în regim exclusiv electric la viteze de până la 120 km/h, iar BMW 225xe până la 125 km/h. Motorul cu ardere internă intră în funcţiune doar când este trecut pragul de kickdown al acceleraţiei. În modul SAVE BATTERY se poate menţine încărcarea acumulatorului astfel încât să se poată conduce în regim electric la un moment ulterior al călătoriei. Dacă nivelul de încărcare scade sub 50%, acumulatorul este reîncărcat. Dacă levierul selectorului este mutat în poziţia S, motorul termic porneşte indiferent de modul utilizat, ceea ce asigură o disponibilitate susţinută a puterii maxime combinate a celor două sisteme de propulsie. În plus, acumulatorul poate fi încărcat până la un nivel de aproximativ 80%.

Prin adăugarea funcţiilor BMW eDrive, modurile Driving Experience Control – ECO PRO, COMFORT şi SPORT, sunt şi mai bine definite decât la automobilele convenţionale.

Încărcare rapidă şi convenabilă a bateriei
Acumulatorii de înaltă tensiune ai noilor modele hybrid plug-in BMW pot fi încărcaţi foarte uşor, convenabil şi rapid – atât acasă, cât şi în mişcare -, prin utilizarea soluţiilor BMW 360° ELECTRIC. Acumulatorul poate fi realimentat de la o sursă casnică prin utilizarea cablului standard furnizat sau de la un panou BMW i (Wallbox, putere de încărcare: 3,7 kW). Când este vorba de reîncărcarea bateriei în timpul unei călătorii, serviciul de mobilitate BMW i – ChargeNow – oferă clienţilor acces facil la cea mai mare reţea publică de realimentare din lume, cu peste 30.000 de puncte de încărcare, administrată de parteneri în 22 de ţări.

Performanţe mai mari, consum mai mic
Noile modele hybrid plug-in BMW cu tehnologie eDrive – precum BMW X5 xDrive40e, BMW 225xe şi BMW 330e care debutează acum sau BMW 740e care va fi lansat în viitorul apropiat – stabilesc încă o dată standardele în segmentul premium al diferitelor clase atunci când vine vorba de reducerea consumului şi vor îndeplini cerinţele viitoare ale legislaţiei internaţionale în ceea ce priveşte emisiile CO2. Mai mult, modul de condus pur electric – cu emisii locale zero – le va permite să ruleze în zonele urbane centrale, unde accesul este reglementat. Modelele hybrid plug-in BMW continuă să furnizeze atributele specifice mărcii – excelenţă dinamică, calităţi sportive şi plăcere a condusului -, oferind totodată cele mai bune performanţe în segmentele respective.

Noul BMW 225xe. Caracteristici

  • BMW adaugă o variantă hybrid plug-in, cu tracţiune integrală, în gama BMW Seria 2 Active Tourer. BMW 225xe – o variantă BMW Seria 2 Active Tourer cu eDrive – oferă o combinaţie de calităţi sportive, economie şi caracter practic cotidian, unică în acest segment.
  • Conceptul reuneşte o utilizare remarcabilă a spaţiului, un interior versatil, dimensiuni compacte, o autonomie mare de funcţionare şi o eficienţă excelentă a combustibilului.
  • Combinarea BMW eDrive cu motorul termic cu trei cilindri permite performanţe convingătoare şi utilizare eficientă a energiei.
  • Motorul termic cu trei cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, dezvoltă 100 kW/136 CP. Electromotorul dezvoltă 65 kW/88 CP, puterea totală a sistemului: 165 kW/224 CP, cuplu maxim: 385 Nm. (Consum mediu mixt: 2,1-2,0 l/100 km; emisii CO2: 49-46 g/km)*.
  • Acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde, viteză maximă: 202 km/h.
  • Autonomie de funcţionare în regim electric: până la 41 de kilometri.
  • Viteză maximă în regim electric: 125 km/h.
  • Acumulatorul de înaltă tensiune poate fi încărcat complet de la o sursă casnică în trei ore şi 15 minute prin utilizarea cablului standard furnizat; pachetul BMW 360° ELECTRIC – ce include un panou BMW i (Wallbox) – permite încărcare mai rapidă şi mai convenabilă în două ore şi 15 minute; serviciul de mobilitate ChargeNow ajută utilizatorii să localizeze rapid şi simplu staţii publice de încărcare.
  • Combinaţia între tracţiunea spate, cea faţă şi cea integrală electrificată furnizează o mobilitate eficientă, o autonomie mare de funcţionare şi excelenţa dinamică specifică mărcii.
  • Portbagaj cu utilizare variabilă fără restricţii asupra capacităţii principale de încărcare, în ciuda adăugării unui sistem de propulsie electrică.

Noul BMW 330e. Caracteristici principale

BMW 330e - 2015
  • Noul BMW 330e completează gama BMW Seria 3 cu o variantă hybrid plug-in care îndeplineşte cele mai înalte standarde de dinamică şi eficienţă.
  • Un electromotor BMW eDrive şi un motor termic cu patru cilindri sunt combinate pentru a produce performanţe deosebite şi plăcerea condusului pentru care marca este renumită.
  • Un mod pur electric permite condus cu emisii locale zero, care este ideal pentru traficul urban şi pentru navete.
  • Motorul termic cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, dezvoltă 135 kW/184 CP. Electromotorul dezvoltă 65 kW/88 CP. Puterea sistemului: 185 kW/252 CP, cuplu maxim: 420 Nm (consum mediu mixt: 2,1-1,9 l/100 km; emisii CO2: 49-44 g/km)*.
  • BMW eDrive oferă un cuplu constant de 100 Nm şi poate furniza un impuls scurt de până la 250 Nm.
  • Acceleraţia de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde, viteză maximă: 225 km/h.
  • Viteză maximă în regim electric: 120 km/h.
  • Autonomie în regim electric: până la 40 de kilometri.
  • Autonomie în condiţii de condus cotidian: până la 600 de kilometri.
  • Capacitatea acumulatorului de înaltă tensiune: 7,6 kWh.
  • Acumulatorul de înaltă tensiune poate fi încărcat de la zero în aproximativ trei ore şi 15 minute de la o sursă casnică prin utilizarea cablului standard furnizat; realimentare mai rapidă (două ore şi 15 minute) şi mai convenabilă este posibilă prin BMW 360° ELECTRIC (include BMW i Wallbox); serviciul de mobilitate ChargeNow permite localizarea şi utilizarea rapidă şi simplă a staţiilor publice de încărcare.
  • Combinaţia între tracţiunea spate şi distribuţia echilibrată a maselor asigură dinamica specifică BMW, în combinaţie cu o mobilitate eficientă şi o autonomie mare de funcţionare.
  • Electromotorul este amplasat în faţa transmisie Steptronic cu opt trepte (echiparea standard), aşa că rapoartele transmisiei pot fi utilizate şi când automobilul rulează în modul pur electric.
  • Portbagajul practic oferă o capacitate utilizabilă de 370 de litri şi o facilitate de încărcare completă, în ciuda adăugării unui sistem de propulsie electrică.

* Date provizorii. Consumul de combustibil este bazat pe ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in, poate varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese.

Bucuresti/München, 04.09.2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *