Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Targul GAUDEAMUS Cluj-Napoca – Bilantul final al editiei 2014

Cea de a XV-a ediţie a Târgului GAUDEAMUS Cluj-Napoca s-a încheiat duminică, 13 aprilie. Evenimentul a fost organizat de Radio România (Centrul Cultural Media Radio România – echipa GAUDEAMUS şi Radio România Cluj), cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca şi s-a derulat în perioada 9 – 13 aprilie, în incinta unui pavilion expoziţional mobil amplasat pentru a noua oară în Piaţa Unirii.

GAUDEAMUS Cluj-Napoca 2014 s-a desfăşurat sub semnul a trei numere „rotunde”: 15 ediţii în Cluj-Napoca, 60 de ani de la înfiinţarea Radio România Cluj şi 80 de târguri organizate în seria GAUDEAMUS, iniţiată în anul 1994.

Datorită anvergurii, impactului asupra publicului şi dinamicii pronunţat ascendente înregistrate constant pe parcursul celor mai recente ediţii, Târgul GAUDEAMUS Cluj este un potenţial candidat la internaţionalizare. Organizatorii îşi propun ca, începând cu ediţia viitoare, cu sprijinul autorităţilor locale, evenimentul să atragă şi participanţi din afara graniţelor, în deplină concordanţă cu statutul de Capitală Culturală Europeană la care Cluj-Napoca aspiră.

Preşedintele de onoare al acestei ediţii a fost binecunoscutul poet Ioan Mureşan.

Premiile Târgului GAUDEAMUS Cluj-Napoca 2014, decernate în cadrul festivităţii care a avut loc duminică, 13 aprilie, la ora 12.00, sunt următoarele:

Trofeele GAUDEAMUS acordate expozanţilor prin Votul Publicului
· Trofeul GAUDEAMUS: locul 3 – Editura Humanitas, locul 2 – Editura Nemira şi locul 1 – Editura Eikon din Cluj-Napoca
· Cea mai râvnită carte a târgului a fost desemnată „Istoria Transilvaniei” de Ioan-Aurel Pop şi Ioan Bolovan, publicată de Editura Eikon.
· Trofeul Presei, pe secţiunile publicaţii, radio şi TV a revenit cotidienelor Făclia de Cluj şi Ziua de Cluj, postului Radio Impuls şi postului TVR Cluj.

Premiul Educaţia, oferit de către organizatori, a fost acordat Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca.

Premiul Miss Lectura a fost câştigat de domnişoara Linca Kucsimschi, studentă în anul II la Facultatea de Arheologie de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca. Premiul a fost oferit de Salon EMMA, Oriflame şi Restaurantul Shanghai.

Pe parcursul celor cinci zile ale Târgului, vizitatorii au avut ocazia să participe la Tombola GAUDEAMUS, organizată pe baza buletinelor pentru Votul Publicului. Câştigătorii celor cinci premii puse în joc au fost: Paul Gheorghiescu Nicolaescu – un smartphone Nokia Lumia 520 oferit de către organizatori, Tudor Bărbos,
Dan Eugen Raţiu, Gelu Teampău şi Boros Lóránd – piese de mobilier oferite de Casa Augustin – Mobila Casei Tale.

Bilanţul statistic al ediţiei se prezintă astfel:
· Suprafaţa târgului: peste 500 mp de standuri, amenajaţi într-un pavilion cu suprafaţa de 900 mp, ceea ce egalează recordul înregistrat la ediţia precedentă;
· Numărul expozanţilor reprezentaţi la târg, aparţinând domeniilor majore de activitate de pe pieţele editorială şi educaţională: 97, reuniţi în 64 de standuri;
· 55 de evenimente incluse în programul de manifestări al ediţiei de către organizator şi expozanţi;
· Numărul vizitatorilor a fost de circa 23.000, conform monitorizării zilnice realizate de către organizatori, ceea ce ar fi reprezentat o adevărată performanţă chiar în condiţii de piaţă favorabile.

Proiecte derulate sub sigla GAUDEAMUS

· În cadrul târgului a fost organizată finala zonală a Concursului Naţional de Lectură „Mircea Nedelciu”, la care au participat elevi de la licee şi colegii naţionale din Cluj-Napoca. Câştigătorii concursului, desemnaţi de un juriu format din profesori de limba română, au fost: Mădălina-Ştefania Şinca (Liceul Teoretic „Avram Iancu”) – locul 3,Trai Marton (Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu”) – locul 2 şi Marius-Alexandru Teodorescu (Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu”). Premiile au constat în sume de bani destinate achiziţiei de cărţi din târg, oferite de organizatori. Ocupantul locului 1 va participa la finala naţională a concursului, care va avea loc cu prilejul ediţiei a XXI –a a Târgului Internaţional GAUDEAMUS – Carte de Învăţătură (Bucureşti, 19 – 23 noiembrie a.c.).

· Invitaţi de nota 10: Olimpicii României, proiect prin care postul public de radio promovează şi recompensează performanţele obţinute pe plan internaţional de către cei mai tineri reprezentanţi de top ai învăţământului românesc. Invitaţii de nota 10 ai Târgului GAUDEAMUS Cluj-Napoca 2014, elevi din judeţul Cluj şi din judeţele limitrofe premiaţi la olimpiade internaţionale la diferite discipline au fost: Finta Klára (Liceul Teologic Unitarian „János Zsigmond” din Cluj-Napoca), Radu Cristian Andreescu (Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Cluj-Napoca), Cristiana Petre (Colegiul Naţional „Silvania” din Zalău), Magdó Dorottya (Liceul Teoretic „Bolyai Farcas” din Târgu Mureş) şi Mădălina Emilia Lazăr (Şcoala Profesională din Poiana Turda). Premiile au fost oferite de Automobile Dacia, Restaurant Shanghai, Oriflame şi de către expozanţii la această ediţie (Byton Music, editurile CA Publishing, Carminis, Casa Cărţii de Ştiinţă, Cetatea de Scaun, Corint, Doxologia, Ecou Transilvan, Militară, Nemira, Rao şi Trei).

· Cărţile se întorc acasă, campanie care are ca principal obiectiv constituirea, prin donaţii din partea expozanţilor şi a vizitatorilor, a unui fond de carte care va avea ca beneficiari biblioteci ale unor comunităţi subfinanţate din acest punct de vedere; proiectul continuă o tradiţie care durează de la primele ediţii ale Târgului Internaţional GAUDEAMUS (Coşul Târgului). De la relansarea sa sub acest nume, în anul 2010, peste 85.000 de volume au îmbogăţit patrimoniul unor biblioteci care nu au mai primit de foarte mult timp fonduri pentru achiziţii. Acestora li se adaugă acum circa 1.000 de volume donate cu prilejul Târgului GAUDEAMUS Cluj-Napoca, ce vor avea ca destinaţie comunitatea românească din Villarrobledo (Spania)

Partenerii organizatorilor au fost, la această ediţie: Automobile Dacia, Casa Augustin, Salon EMMA, Oriflame şi Restaurant Shanghai.

Următoarea etapă a Caravanei GAUDEAMUS 2014 va avea loc în Oradea – eveniment în premieră – în perioada 7 – 11 mai, în incinta unui pavilion expoziţional mobil amplasat în Parcul 1 Decembrie. Târgul GAUDEAMUS Oradea este organizat de Radio România şi Primăria Municipiului Oradea.

Un eveniment organizat de RADIO ROMÂNIA

Bucuresti, 13.04.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.