Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

T3 2013: Trei trimestre consecutive cu rezultate pozitive in 2013

GFK

GFKRezultatele GfK TEMAX® România pentru al treilea trimestru al lui 2013

Al treilea trimestru a fost, până acum, cel mai bun trimestru al lui 2013 pentru piața bunurilor de folosință îndelungată atât în ceea ce privește valoarea totală înregistrată, de 410 milioane de euro cât și rata de creștere, de aproape 6% față de același trimestru al lui 2012.

Excluzând piața de imprimante și multifuncționale și piața de electronice – sectoare ce au înregistrat stagnări și piața foto – care a continuat pe un trend negativ, toate sectoarele monitorizate de GfK TEMAX au marcat rate de creșteri pozitive în T3 2013 în ceea ce privește valoarea. Cu o rată de creștere de aproape 12% și o valoare totală de 115 milioane de euro, sectorul Telecom a rămas cel mai mare sector de pe piața bunurilor de folosință îndelungată. Cea mai mare creștere din acest trimestru a fost înregistrată pe piața de electrocasnice mici, cu mai mult de 12% peste același trimestru al anului precedent, în valoare. Sectorul electrocasnicelor mari confirmă evoluția bună din trimestrul precedent cu un al doilea trimestru de creștere, aproximativ 8% peste T3 2012.

Electrocasnice mici
Piața electrocasnicelor mici a fost sectorul cu cea mai bună performanță în ceea ce privește rata de creștere în T3 2013, cu peste 12% mai mult decât valoarea înregistrată în T3 2012. Atât categoria aparatelor de bucătărie dar și cea a produselor de îngrijire personală au arătat rate de creșteri de două cifre, performanțe bune înregistrând aparatele pentru prepararea mâncării și storcătoarele, pe de o parte, și aparatele de îndepărtat părul de cealaltă parte.

Categoria cu cea mai bună performanță din cadrul electrocasnicelor mici a rămas cea a aparatelor de preparat băuturi, dominată de filtrele de cafea și de expresoare, piață care, impulsionată de preferința consumatorilor pentru expresoare cu capsule și pentru cele fullautomate, a ajuns la o rată de creștere de 39% în T3 2013 față de T3 2012, în valoare. Responsabilă pentru aproximativ un sfert din valoarea înregistrată în sectorul electrocasnicelor mici, piața aspiratoarelor a crescut mai puțin decât alte categorii, iar valoarea totală de pe piața electrocasnicelor mici a ajuns la 27 de milioane de euro.

Telecom
Valoarea nesubvenţionată a sectorului de telecom generată în T3 2013 a înregistrat o creştere de aproape 12% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, însumând 115 milioane de euro.

În timp ce, la nivel total, piaţa a stagnat în volum, în valoare nesubvenţionată, smartphone-urile păstrează evoluţia pozitivă a sectorului de telecom.
În perioada ianuarie – septembrie 2013, rata de creștere a fost de peste 15% (302 milioane de euro) față de aceeași perioadă a anului trecut. Se observă însă o încetinire a acestui trend determinată în special de eroziunea preţului mediu al smartphone-urilor. În cadrul acestui segement, s-a înregistrat în T3 o creştere a importanţei segmentelor de produse din clasele mici şi medii de preţ.

Electrocasnice mari
Pe ansamblu, piața electrocasnicelor mari a ajuns la o rată de creștere de 8% față de T3 2012, datorită succesului pe care îl înregistrează aparatele incorporabile, principalul motor de creștere al categoriei. Piața mașinilor de spălat a depășit așteptările cu o creștere de 14% în T3 2013 față de T3 2012, evidențiindu-se clar o tendință către mașinile cu încărcare frontală cu o capacitate în kilograme mai mare (6 kg+) și eficiență energetică ridicată. În același timp, T3 s-a dovedit a fi mai dificil pentru piața frigiderelor care a înregistrat stagnare din punct de vedere al valorii și volume mai mici, dar cu vânzări mai mari pentru produsele cu tehnologia „frost free” incorporată. Alături de cuptoarele cu microunde, care au revenit la creștere, toate categoriile de pe piața electrocasnicelor mari, mai puțin cea a aragazurilor, sunt acum pe un trend ascendent în ceea ce privește valoarea și au contribuit la dezvoltarea pozitivă a sectorului în ansamblu.

IT: Încă un trimestru bun pentru tabletele media
În T3 2013 piaţa IT îşi continuă trendul pozitiv, înregistrând o creştere de peste 2% în comparaţie cu aceeași perioadă a anului precedent.

Uşoara creştere a sectorului a fost generată de segmentul tabletelor media şi al tastaturilor, care reuşesc să îşi păstreze evoluţia pozitivă şi în acest trimestru. În cadrul tabletelor media se observă că produsele cu preţ atractiv, ce nu înglobează foarte multe caracteristici tehnice, cresc în importanță. De asemenea, tastaturile wireless ce pot fi conectate la o tabletă sau la un smart TV aduc segmentului de tastaturi creşteri de două cifre. Celelalte categorii de periferice, mouse-uri şi camerele web, întregistrează uşoare reveniri.

Cerererile pentru calculatoare portabile, calculatoare desk şi monitoare rămân în scădere şi în T3 2013.

Electronice
Vânzările din sectorul electronicelor au rămas relativ stabile în al treilea trimestru al anului și valoarea totală pe această piață a ajuns la 57 de milioane de euro. În timp ce vânzările cu sisteme audio, DVD player-ele, player-ele audio portabile, consolele pentru jocuri video și televizoarele cu plasmă au rămas pe un trend negativ, televizoarele cu ecran LCD au reușit să recupereze în ultimele două luni ale trimestrului. În comparație cu același trimestru al anului precedent, vânzările de televizoare cu ecran LCD au fost mai mari cu 3% în valoare, respectiv cu 2% în volum.

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale
Piaţa de imprimante și multifuncționale a înregistrat stagnare in T3 2013 (-0,1%) față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la valoarea de 7 milioane de euro.

În timp ce segmentul de multifuncţionale a înregistrat o uşoară creştere datorită evoluţiei pozitive a produselor laser, segmentul imprimantelor a contrabalansat cu o cerere în scădere. Produsele inkjet continuă pe trendul descendent, înregistrând rate de scăderi de două cifre.

Foto
Piața foto a continuat să scadă și în acest trimestru, cu 16,6% față de același trimestru al lui 2012, ajungând la o valoare de doar 10 milioane de euro. Similar cu trimestrul trecut, camerele foto compacte au fost cele care au scăzut cel mai mult. După o scădere de 24% în comparație cu T3 2012, în acest trimestru, această categorie a înregistrat vânzări de 5 milioane de euro. Și vânzările de D-SLR-uri au scăzut, cu 2% în volum, dar au rămas stabile în valoare. Cel mai probabil, consumatorii așteptă campaniile de Black Friday și de Crăciun înainte de a face achiziții.

Studiul
GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând din februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite.

Bucuresti, 19.11.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.