Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

T2 2014: Rata de crestere de doua cifre pentru piata bunurilor de folosinta indelungata

Rezultatele GfK TEMAX® România pentru T2 2014

T2 2014 s-a încheiat cu rezultate excelente pentru piața bunurilor de folosință îndelungată, atingând valoarea de 420 de milioane de euro. Aceasta a crescut cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

Cu excepția segmentului Foto, toate categoriile au crescut în T2 2014.  Totuși, ritmul de scădere al pieței Foto s-a micșorat, ajungând la -18,3%. Cea mai mare creștere în valoare (29%) a fost generată de sectorul de Telecom, care a atins 128 de milioane de euro, acesta fiind cel mai mare segment din T2. Electronicele au avut o perioadă remarcabilă, crescând cu aproape 27%, urmate de electrocasnice mari, electrocasnice mici, IT și imprimante, funcționale și consumabile.

Evoluția vânzărilor pentru bunurile de folosință îndelungată în România

Sursa: GfK TEMAX® România, GfK

Telecom: impulsul pozitiv al smartphone-urilor cu ecran mare a continuat

Valoarea nesubvenționată estimată a telefoanelor smarthpones și feature phones a depășit cu 29% performanța din T2 2013, atingând nivelul de 128 de milioane de euro. Aceasta s-a datorat în principiu rezultatelor înregistrate de segmentul smartphone, cererea pentru telefoanele mobile clasice fiind din nou scăzută.

În cadrul categoriei de smartphone s-a menținut tendința de creștere pentru ecrane cu dimensiuni de 4 sau 5 inch. Cele cu dimensiuni foarte mari (5,6 – 7 inch) au avut o cotă de piață scăzută și stabilă comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, produsele ce permit conexiuni 4G sau încorporează o cameră de 12MP sunt în creștere.

Electronice: vești bune de la Cupa Mondială FIFA 2014

În al doilea trimestru al anului vânzările de electronice au crescut cu 27%, atingând o valoare de 67 de milioane de euro. Trendul crescător a atins vârful în iunie, atunci când a înregistrat o creștere semnificativă pentru principalul sub-segment al electronicelor – televizoarele cu ecran plat – o performanță ce a fost influențată în mod pozitiv de Cupa Mondială FIFA.

Chiar dacă televizoarele au fost în lumina reflectoarelor, alte produse precum consolele de jocuri – puternic influențate de lansări recente – au continuat cu o creștere de două cifre, comparativ cu T2 2013. Vești bune vin și din piața audio care a reușit să oprească descreșterea și să arate semne promițătoare în cadrul segmentului de soundbars.

Electrocasnice mici: trendul pozitiv continuã

Al doilea trimestru al anului 2014 a adus o creștere de aproape 13% în sectorul electrocasnicelor mici, cu o valoare de 27 de milioane de euro. Aproape toate categoriile au înregistrat rate de creștere de două cifre, dar categoriile ce au crescut semnificativ au fost uscătoarele de păr și storcătoarele de fructe.

Principalele produse care au generat creșteri în cadrul aparatelor de bucătărie au fost cele cu prețuri mai ridicate, precum: expresoare full-automate, roboți de bucătărie (cu brațul poziționat deasupra) și storcătoare de fructe și legume. De o evoluție bună în cadrul categoriei destinate confortului gospodăriei s-au bucurat și produsele de nișă precum stații de călcat și aspiratoare roboți.

Electrocasnice mari: creștere de douã cifre pentru T2 2014

Sectorul electrocasnicelor mari a generat 83 de milioane de euro în al doilea trimestru al anului 2014, cu 12,5% mai mult decât în aceeași perioadã a anului trecut. Creșterea a rãmas puternic influențatã de vânzãrile de frigidere și mașini de spãlat, ce au însumat mai mult de 50% din valoarea sectorului. În ciuda faptului cã toate categoriile electrocasnicelor mari au crescut, piața a fost impulsionatã de anumite segmente cheie: electrocasnice încorporabile, frigidere frost-free și mașini de spãlat eco, ce au continuat sã înregistreze rate de creștere de douã cifre.

IT: desktop-urile recupereazã teren

Sectorul IT a înregistrat o creștere de 7,5% în al doilea trimestru al 2014, comparativ cu aceeași perioadã a anului trecut. Toate categoriile din cadrul sectorului au contribuit la atingerea nivelului de 93 de milioane de euro.

Dupã o perioadã lungã de evoluție negativã, desktop-urile au înregistrat o creștere de douã cifre. Monitoarele și perifericele și-au menținut trendul crescãtor. În cadrul pieței de calculatoare portabile, laptop-urile au rãmas stabile, în timp ce computing tablets și desktop replacement au continuat sã creascã.

Piaţa de imprimante, multifuncţionale și consumabile: imprimantele cu laser și tonerele au fost produsele cheie

Piața de imprimante, multifuncționale și consumabile a înregistrat o creștere de aproape 7% în T2 2014, comparativ cu aceeași perioadã a anului trecut, ajungând la 14 milioane de euro.

În segmentul de imprimante, cererea pentru cele cu laser a crescut, ca rezultat al performanței bune a multifuncționalelor, chiar dacã vânzãrile pentru imprimante cu cernealã au scãzut.

Consumabilele au avut o performanțã pozitivã, tonerele și cartușele cu cernealã oferind un impuls bun vânzãrilor.

Foto: tendința negativã s-a diminuat

Dupã un început foarte greu în 2014, al doilea trimestru a continuat cu un trend negativ mai mic. Astfel, sectorul foto a scãzut cu peste 18%, piața ajungând la 7 milioane de euro – 2 milioane de euro mai puțin decât în aceeași perioadã a anului trecut.

D-SRL-urile au avut o creștere ușoarã de o cifrã, în timp ce camerele foto compacte au suferit o scãdere de douã cifre, reușind astfel sã tragã piața în jos.

GfK TEMAX®România: viitorul sunã bine

Trendul pozitiv din T1 a fost menținut și în T2 2014, cu o creștere de 17% comparativ cu aceeași perioadã a anului precedent. Luând în considerare aceastã primã jumãtate a anului este foarte probabil ca valul ascendent sã continue.

Sumar în format tabelar

Sursa: GfK TEMAX® România, GfK

Studiul

GfK Temax® este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite. Toate rapoartele şi comunicatele de presă sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com.

Dacă sunt citate informații din prezentul comunicat de presă sau de pe www.gfktemax.com, GfK TEMAX® trebuie indicat explicit ca sursă.

Bucuresti, 18.08.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.