Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Succesul TRIO-ului “Pro Arte” in Germania

Sâmbătă, 22 septembrie, pe scena Sălii Imperiale (Kaisersaal) a celebrului centru cultural reprezentat de Abația din Ottobeuren, membrii Trio-ului Pro Arte – violonista Anda Petrovici, violoncelistul Marin Cazacu și pianistul Nicolae Licareţ – au susținut un concert cameral cu un program alcătuit din lucrări de Haydn – Trio în La major, Hoboken XV:18, Mozart – Trio nr. 7, în Mi bemol major, KV 498, Enescu ‒ Sérénade lointaine şi Beethoven – Trio op. 1 nr. 2, în Sol major. Succesul de public și de presă a fost imens, dovadă fiind cronica pe care o facem cunoscută cu mîndrie în rîndurile următoare.

TRIO-ul PRO ARTE strălucește la întîlnirea germano-română de la Ottobeuren

Superbă muzică de cameră

Prietenii muzicii de cameră au venit să asiste la un excelent concert în „Kaisersaal”, în cadrul întâlnirii germano-române de la Ottobeuren. Renumitul Trio Pro Arte a prezentat un program variat, de la Haydn și Mozart pînă la Enescu și Beethoven.

Cei trei artiști ― la vioară Anda Petrovici, la violoncel Marin Cazacu și la pian Nicolae Licareț, care este și director artistic al Filarmonicii „George Enescu” ― provin din România și s-au făcut cunoscuţi de mult timp în întreaga lume. Pe cît de modești, pe atît de experimentați din punct de vedere profesional, muzicienii au creat încîntare pe scena minunatei Săli Imperiale. O privire peste umăr abia percepută a violonistei Anda Petrovici, extrem de concentrată, spre pianistul Nicolae Licareț, apoi spre cellistul Marin Cazacu, o intrare exactă și o floare a muzicii camerale, minunat accentuată, cu numeroase fațete, s-a deschis în fața ascultătorilor.

Un Haydn magistral, prezentat cu superbă lejeritate. Exuberanţei colorate a Andei Petrovici, violoncelul lui Marin Cazacu i-a răspuns minunat de blînd și dinamic ― la toate acestea adăugîndu-se și pianul lui Nicolae Licareț, arcuit și elastic. Fiecare nuanță era perfectă. Încordarea publicului a fost atît de mare, încît în pauze s-ar fi putut auzi zgomotul făcut de căderea unui ac cu gămălie în sala ahiplină. La Mozart, Cazacu a arătat că dispune pe violoncelul său și de alte culori, mai puternice și mai contrastante.

Precizie de ceasornic

Trio-ul funcționează ca un ceasornic, precis, exact, și nu ezită să găsească granițele fiecărei compoziții.

A fost impresionant. Și cine a reușit ca, în această perfecțiune, să se dedea pe de-a-ntregul compozițiilor respective și să le simtă interpretarea, acela a putut să crească sufletește și, ca ascultător, să atingă și să trăiască o revelație muzicală.

(all-in.de – das allgau online
Ottobeuren, 27.09.2012 Daniel Theuring)

Următorul concert cameral al Trio-ului PRO ARTE este programat pentru duminică, 28 octombrie, la ora 19, în Sala mare a Ateneului român. În program: lucrări de Haydn, Mozart, Schubert, Beethoven.

Sponsori: ING Bank, Volksbank, Lions Club, Apanova, Cognistudio, Generali
Parteneri: Art Line, Editura Anima, Art Act Magazine
Parteneri media: Bucharest Herald, TVR Cultural, Sapte Seri, LiterNet, Observator Cultural, Radio Romania Cultural, Radio Romania Muzical, Autoexpert, Yachtexpert, Allgemeine Deutsche Zeitung, Port.ro, Cronica Romana, SiSC, ArtClue, Salut Bucureşti

Bucuresti, 06.10.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.