Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Succesul pe timp de “criza”

…poate fi obtinut foarte usor daca stim sa lucram bine cu oamenii. Iar unul dintre cele mai importante aspecte care influenteaza relatiile dintre oameni este comunicarea.

Mihail Musat
initiatorul LumeBuna.ro, autor al "Eu cine sunt?"

Pentru ca afacerea noastra sa fie una prospera, lucrurile trebuie sa mearga bine atat in interiorul companiei, cat si din interior spre exterior (ceea ce va influenta la un moment dat, perseverand, chiar si comunicarea dinspre exterior spre interior). Altfel spus, daca stim sa comunicam intre noi, in cadrul companiei, si cu stakeholderii nostri, deci in afara companiei, lucrurile vor merge din ce in ce mai bine.

Dar cine nu stie asta? Cu totii stim ca este important sa comunicam bine cu cei din jur. Aspectul pe care, insa, vreau sa pun accent in acest articol, este acela de comunicare de la om la om. Inainte de a face proceduri complexe si rigide de comunicare si monitorizare, as vrea sa ne uitam la ce putem sa facem noi ca simpli oameni. Aici se ascunde cheia succesului; in a ne aduce aminte ca inainte de orice, suntem oameni. Inainte de a fi cetateni, sefi, manageri, lideri, colegi, casatoriti, divortati etc, suntem oameni.

Voi aborda, asadar, in acest articol, componenta de comunicarea interna. Intr-un articol ulterior voi reveni si la tema de comunicare externa.

In compania pentru care lucram, putem imbunatati comunicarea interna prin urmatoarele actiuni:

  • Atunci cand un coleg se comporta cu tine mai dur sau mai rece decat de obicei, nu te supara pe el, uita-te la el ca la un om, pune-te in pielea lui, si apoi intreaba-l „Esti bine? Simti nevoia sa vorbim despre ceva?”;
  • Atunci cand iti dai seama ca un mesaj intern nu a fost formulat corect, nu sari ca sa „dai in cap”, ci mai degraba subliniaza ce ar mai putea fi imbunatatit pentru ca data viitoare comunicarea sa fie una reusita. Poti inclusiv sa recomanzi si un material de citit pe tema respectiva ca sa nu para ca esti tu expert si dai sfaturi in stanga si in dreapta;
  • Cand vezi ca un coleg este mai posomorat sau din ce in ce mai obosit, vorbeste cu el si poate si cu sefii directi si vezi poate acel coleg are nevoie de niste zile libere. Daca isi ia doua zile libere din cinci, insa in acele zile isi revine, s-ar putea ca in cele trei ramase sa poata face mai mult decat ar fi facut in cinci;
  • Daca simti ca intre tine si un coleg este mai tot timpul o relatie tensionata, desi va apreciati foarte mult reciproc, luati-va timp ca sa va cunoasteti. Lansati un mic joculet in care zilnic va spuneti (pentru inceput) lucruri pe care le apreciati unul la celalalt precum si lucruri despre voi insiva care sunt importante pentru voi (valori, credinte, oameni, locuri, lucruri etc). Apoi, in timp, sa incepeti sa vorbiti si despre lucrurile pe care fiecare dintre voi crede ca celalalt le mai are de imbunatatit (in aceasta relatie in mod particular si ulterior in general);
  • Cand te afli intr-o situatie in care iti dai seama ca de cateva minute bune, daca nu chiar ore, se discuta despre acelasi lucru, insa tensiunea creata nu lasa loc sa se mearga mai departe, sugereaza o pauza. Mai mult de atat, in pauza respectiva faceti ceva care sa va deconecteze total de la situatia in care va blocaserati. Cand va veti intoarce, lucrurile vor merge mult mai bine.

Da, sunt lucruri simple. Lucruri simple care insa pot asigura, cu rabdare si consecventa, ca relatiile dintre voi ca si oameni sunt din ce in ce mai bune. Iar relatiile mai bune, insemna o comunicare mai buna. Iar o comunicare mai buna insemna eficienta si eficacitate. Iar acestea insemna profit mai mare.

Diferenta este ca nu ne propunem profit. Nu plecam la drum de la a construi o cultura rigida, materialista si rece. Din contra, una in care oamenii sa comunice deschis si sa li se permita sa fie oameni. Iar drept consecinta, vom ajunge tot la profit, chiar unul mai mare.

Mihail Musat – Dupa 8 ani de experiente in ONG si multinationale pe domeniul trainingului si al managementului in IT s-a decis sa se dedice intru totul viselor sale de a ii ajuta pe cei din jur. Face asta in prezent prin site-ul LumeBuna.ro, un proiect de coaching colectiv WhichWay.ro, Cartea “Eu cine sunt?”, blogul personal si activitati de mentorat cu tineri studenti sau liceeni.
Mai multe detalii despre el puteti sa aflati de aici. {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.