Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Succesul Holcim se datoreaza implementarii conceptului de dezvoltare durabila

Holcim (Romania) lanseaza pentru al patrulea an consecutiv Raportul de Dezvoltare Durabila, document ce reflecta cel mai bine strategia companiei, care presupune aplicarea simultana a celor trei linii directoare ale dezvoltarii durabile – performanta financiara, respectarea normelor ecologice si asumarea responsabilitatilor sociale.
Companie novatoare si atenta la schimbare, Holcim (Romania) a adoptat modelul de afaceri al dezvoltarii durabile si se implica in solutionarea problemelor economice, sociale sau de mediu cu care se confrunta societatea moderna. Companiile care au adoptat acest model de business inteleg faptul ca in cele din urma competitivitatea lor pe termen lung depinde de abilitatea de a intelege schimbarile care se produc in societate, iar asumarea unor responsabilitati sociale le ajuta si in atragerea succesului economic.

 „Lumea se afla intr-o continua schimbare si pentru a evolua are nevoie de noi modele de afaceri. Dezvoltarea durabila presupune afaceri durabile, implica fara doar si poate o colaborare stransa intre autoritati, organizatii nonguvernamentale si mediul de afaceri, si are nevoie chiar de aportul intregii societati pentru ca toate aceste entitati au un interes comun in a descoperi noi parteneri care sa investeasca pe termen lung si mai ales care sa inteleaga ce impact pot avea actiunile lor”, a declarat Markus Wirth, General Manager Holcim (Romania).

Multe dintre provocarile cu care se confrunta societatea pot fi depasite doar prin cooperare. Nici unul dintre jucatori nu le poate solutiona singur pentru ca fiecare dintre ei are anumite puncte tari si puncte slabe. Autoritatile pot trasa infrastructura care sa stimuleze cresterea durabila, organizatiile nonguvernamentale detin capacitatea de a identifica problemele care au nevoie de solutii rapide si pot stabili prioritati, facilitand in acelasi timp comunicare intre diferitele parti implicate, iar mediul de afaceri detine resursele si expertiza de a activa solutiile potrivite. Numai prin colaborare si prin respectarea intereselor fiecarei parti implicate acest trio poate avea rezultate durabile.

Plan pentru afaceri durabile

Cresterea economica inregistrata atat de Romania, dar si pe plan global, dar mai ales impactul acestei dezvoltari asupra consumului de energiei si mediului inconjurator determina necesitatea unor abordari durabile in domeniul constructiilor. Holcim a preluat aceasta responsabilitate si ofera solutii inovative si materiale de constructii durabile. Parte a aceleiasi directii, compania s-a angajat sa limiteze emisiile de dioxid de carbon iar obiectivul asumat la nivel de Grup este de a reduce emisiile specifice de CO2 si praf cu 20% pe tona de ciment in perioada 1990 – 2010. Pentru a intari acest angajament asumat, compania a devenit membra a Consiliului Mondial de Afaceri pentru Dezvoltare Durabila (World Business Council for Sustainable Development – WBCSD), o organizatie formata din 200 de companii internationale preocupate de dezvoltarea durabila prin crestere economica, respectarea echilibrului ecologic si progres social. Totodata, in calitatea sa de membru fondator al initiativei „O industrie Durabila a Cimentului” (Cement Sustainability Initiative – CSI), Holcim poate avea o abordare sustenabila, abordand subiectul din perspectiva industriei din care face parte.

„Dincolo de orice obiectiv economic si de crestere a afacerilor, o  tinta prioritara este sa punem bazele unui viitor solid, deci sa fim consecventi cu angajamentele noastre privind dezvoltarea durabila si sa continuam sa investim in modernizare, dar mai ales in oameni. Succesul Holcim se datoreaza puterii, performantei si pasiunii oamenilor care formeaza compania”, a declarat Markus Wirth, General Manager Holcim (Romania).

Raportul pentru Dezvoltare Durabila evidentiaza progresele realizate de Holcim (Romania) in anul 2007 si ofera o perspectiva clara asupra performantelor acesteia. Astfel, din dorinta de a fi tot timpul alaturi de clientii sai si de a anticipa nevoile acestora, Holcim (Romania) a lansat anul trecut un nou tip de ciment –  Structo® – care poate fi utilizat in betoane armate si nearmate, pentru diferite elemente de constructie. De asemenea, in 2007 Holcim (Romania) a lansat dispeceratul pentru preluarea centralizata a comenzilor de ciment, filer si lianti hidraulici speciali. Astfel, de anul trecut clientii Holcim din toata tara pot comanda produsele companiei prin simpla apelare a unui numar de telefon.

Compania a continuat si in 2007 sa-si extinda reteaua de statii de betoane si agregate, in septembrie anul trecut fiind lansata cea de-a 16-a statie ecologica de betoane, in Bucuresti – Pantelimon, in urma unei investitii de 3 milioane de euro. Totodata, in noiembrie anul trecut a fost lansata cea de-a cincea statie de agregate a Holcim (Romania), la Gligoresti, investitia in aceasta unitate fiind de 3,5 milioane de euro. Un alt proiect important al companiei anul trecut a fost continuarea procesului de modernizare a fabricii de ciment de la Campulung, care a inceput la sfarsitul lui 2005, a continuat anul trecut, iar anul acesta a fost incheiata prima etapa de retehnologizare, a doua urmand sa fie finalizata in 2009. 

Cresterea economica si inregistrarea unor venituri constante permit companiei Holcim (Romania) sa contribuie la construirea societatii, asigurand membrilor acesteia un viitor durabil. 2007 a fost pentru Holcim (Romania) cel mai bun an din perpestectiva performantelor economice, compania inregistrand o cifra de afaceri de 296 milioane euro, in crestere cu 35% fata de rezultatele din 2006.

Conform strategiei sale de dezvoltare, Holcim (Romania) a continuat sa investeasca in toate ariile de interes ale companiei, respectiv in pregatirea angajatilor, protectia mediului, modernizarea si retehnologizarea unitatilor de productie, coprocesarea deseurilor )prin transformarea acestora in combustibili alternativi in fabricile de ciment). Suma totala investita de companie anul trecut se ridica la 125,6 milioane de euro, dintre care 11,9 milioane de euro au revenit modernizarii unitatilor de productie, statiilor de agregate si betoane, 107,5 milioane de euro au revenit dezvoltarii afacerii, 4 milioane de euro au revenit coprocesarii deseurilor generate de companie, iar 2,1 milioane de euro au fost investite in proiecte de protectie a mediului. Preocuparea pentru mediul nu este noua pentru Holcim (Romania), avand in vedere ca de la inceperea activitatii pe piata locala, compania a alocat proiectelor de mediu 26 milioane de euro, sume care au fost investite in dotarea unitatilor de productie cu filtre de praf performante pentru principalele instalatii de productie si auxiliare, tratarea apei uzate, reabilitarea carierelor etc.

Performantele financiare excelente, respectarea normelor ecologice si asumarea unor responsabilitati sociale reprezinta politica adoptata de Holcim, atat in Romania, cat si pe plan global. Responsabilitatea Sociala a Companiei reprezinta pentru Holcim practici si programe integrate in activitatile de afaceri si in procesele de luare a deciziilor. Aceste programe sunt aplicate in special in beneficiul comunitatilor din apropierea fabricilor companiei, dar au in vedere in la fel de mare masura garantarea unor spatii de munca sanatoase si sigure pentru angajati, programe de instruire si dezvoltare. Astfel, anul trecut Holcim (Romania) a investit 900.000 de euro in imbunatatirea sigurantei si securitatii in munca a angajatilor din fabricile de ciment, din statiile de agregate si betoane.

Compania sustine proiecte in domeniul medical, educatie, competitii sportive la nivel local, spatii de joaca si recreere, printre care „Creeaza-ti mediul”, „Construieste-ti viitorul”, „Ziua Portilor deschise in fabricile de ciment”, „Noua ne pasa”, Global Holcim Awards. Una dintre cele mai importante initiative, proiectul „Creeaza-si mediul” a fost realizat in parteneriat cu Fundatia Concept si Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, este destinat elevilor din clasele III-VII, avand scopul de a forma in randul acestora comportament civic si grija fata de mediul inconjurator. In 2007, Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului a decis ca manualele din cadrul proiectului sa fie introduse ca materie facultativa in scoli, la nivel national. Demersul reprezinta o premiera pentru Romania, fiind pentru prima data cand o initiativa privata a fost preluata de o institutie publica.

Bucuresti, 18.08.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.