Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

STUDIUL ROADS: 98,6 milioane lei – valoarea totala a pietei de publicitate online din Romania

în anul 2012

Valoarea totală raportată a pieței de publicitate online din România în 2012 este de 98,6 milioane de lei, conform celui mai recent studiu ROADS, realizat de către PwC România și IAB România. Aceste cifre arată o creștere de 7% a pieței locale de publicitate online, comparativ cu anul 2011.

Valoarea pieței de publicitate online din România pentru anul 2012 a fost de 46,6 milioane de lei în primul semestru al anului, respectiv de 52 milioane de lei în al doilea semestru al anului trecut. Industria de publicitate online a crescut cu 11% în al doilea semestru din 2012 faţă de primele 6 luni ale aceluiaşi an. Comparativ cu perioada similară a anului 2011, creșterea înregistrată în al doilea semestru al anului 2012 este de 8%.

În 2012, industria care a dominat piața de publicitate online în 2012 a fost Telecom-ul. Aceasta este urmată, la o distanță semnificativă, de sectoarele Financiar și Auto. Același clasament este valabil și pentru semestrul al doilea al anului 2012.

Formatele digitale utilizate cel mai frecvent în 2012 sunt, în mod detașat, cele embed, secondate de formatele interuptive, respectiv de conținutul sponsorizat. Topul celor mai frecvent utilizate formate se prezintă la fel și pentru al doilea semestru al anului trecut.

“Oportunităţile de marketing din mediul online sunt în prezent bine înţelese de agenţiile de publicitate, de cele de media şi de advertiseri, iar provocările ţin de implementarea strategiilor de comunicare online într-un mod cât mai eficient, care să se reflecte în evoluţia afacerilor clienţilor de publicitate. În aceste condiţii, piaţa publicităţii online din România s-a apropiat pentru prima dată anul trecut de pragul psihologic de 100 de milioane de lei, prag pe care îl va depăşi cu siguranţă în acest an”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management – PwC România.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezintă studiul cel mai important pentru industria locală de advertising online din România. Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online și contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât pe și cele furnizate de către regii. Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru al doilea semestru al anului 2012, pe un eșantion de 22 de companii, care reprezintă aproximativ 1 420 dintre site-urile existente în România.

Bucuresti, 14.05.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.