Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu soferi: In trafic, barbatii sunt „agresivi”, femeile sunt „corecte”

Cult Market Research a realizat la începutul lunii iunie 2015 un studiu care analizează gradul de mulţumire a şoferilor români față de autovehiculul propriu şi percepţiile acestora cu privire la comportamentul celorlalți șoferi în trafic.

Şoferii români şi mărcile de autoturisme utilizate în prezent

Cei mai mulţi şoferi conduc în prezent un autovehicul care aparţine mărcii Dacia (19%), Volkswagen (16,2%), Opel (13,8%) sau Ford (8,2%). Procentele se referă la șoferii care conduc un autoturism personal cel puțin o dată pe săptămână.

Gradul de mulţumire al românilor față de autovehicolul propriu

Primele trei aspecte de care șoferii români sunt mulțumiți raportat la propriile automobile sunt: ținuta de drum, sistemele de siguranță (ABS, airbag-uri etc.) și dotările. Peste 75% dintre şoferii care au fost implicaţi în evenimente auto în ultimii cinci ani au apreciat că sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de sistemul de siguranţă al vehiculului condus în prezent.

Preţul pieselor, taxele şi impozitele aferente mașinii pe care o dețin sunt aspectele care îi nemulţumesc cel mai tare pe conducătorii auto. Mai mult de 25% dintre şoferi şi-au declarat nemulţumirea legată de cuantumul taxelor şi impozitelor auto.

Marca autovehiculului şi gradul de multumire

Conducătorii automobilelor Dacia sunt mai mulţumiţi de mecanicii specializaţi şi de taxele şi impozitele plătite pentru autovehicul în comparaţie cu şoferii de Volkswagen, Opel sau Ford. Şoferii care conduc frecvent un autoturism marca Opel sunt cei mai mulţumiţi cu privire la dotările autoturismului, sistemele de siguranţă, preţul pieselor şi costurile de întreţinere. Ţinuta de drum a automobilului este un aspect apreciat mai mult de șoferii de Ford sau Volkswagen.

Conducătorii de automobile care aparţin mărcilor Audi și Skoda sunt – în medie – cei mai mulţumiţi de toate aspectele menționate mai sus (au obținut o medie de 7,9 din 10 puncte). În topul mulţumirii față de maşina condusă, Opel și BMW ocupă următoarele locuri cu nota 7,7. În schimb, cei mai nemulţumiţi conducători auto sunt cei ai autovehiculelor produse de Dacia (7,2), Ford (7) şi Daewoo (6,6). Cele zece mărci au fost alese în funcţie de numărul de menţiuni ale respondenţilor.

Comportamentele în trafic – analiză femei vs. bărbaţi

Respondentii apreciază că bărbaţii sunt mai atenţi în trafic (57%) decât femeile (43%). Totodată, cea mai mare parte a conducătorilor auto care au participat la studiu au apreciat că bărbaţii sunt şoferi mai buni decât femeile (90%).

Conducătoarele auto sunt considerate de 66% dintre șoferii intervievaţi mai corecte în trafic decât bărbaţii. Şoferii bărbaţi sunt consideraţi de cea mai mare parte a persoanelor intervievate (94%) ca fiind mai agresivi în trafic decât femeile.

Se observă diferențe semnificative între percepția bărbaților și a femeilor cu privire la stilul de șofat al celor două sexe: femeile sunt convinse că ele sunt mai corecte și mai atente în trafic, în timp ce bărbații recunosc doar corectitudinea femeilor la volan, nu și atenția. Ambele genuri apreciază că bărbații sunt șoferi mai buni însă trebuie să remarcăm faptul că doar 5% dintre bărbați consideră că femeile sunt mai buni șoferi (comparativ cu 20% dintre femei care cred acest lucru despre ele). În privința agresivității în trafic, părerile sunt aproape unanime, bărbații fiind considerați mult mai agresivi decât femeile în opinia ambelor genuri de șoferi.

Studiul a inclus o cercetare cantitativă şi reflectă opiniile a 500 de conducători auto din România cu vârste cuprinse între 18 şi 79 de ani. Studiul este reprezentativ la nivel naţional, marja de eroare fiind de 4,4% la un nivel de încredere de 95%. Eşantionul a fost unul stratificat, proporţional cu distribuţia şoferilor români. Metoda de culegere a datelor a fost interviul telefonic.

Bucuresti, 18.06.2015

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.