- Bucureștenii pun mai mult preț pe brand, în comparație cu restul consumatorilor de fashion din țară;
- Prețul este principalul criteriu pentru consumatori atunci când aleg magazinul online de fashion;
- 30% mai multe experiențe digitale în magazinele de fashion din România față de anul trecut.
Consumatorii de fashion din România preferă produsele care au un raport bun calitate-preț, mai ales dacă se regăsesc pe raftul ofertelor speciale, așa cum arată studiul Digital Fasion Consumer Trends, dat publicității de MKOR Consulting.
Atunci când aleg un articol vestimentar, consumatorii români țin cont în primul rând de raportul calitate-preț (4,63 puncte din 5), urmat apoi de preferințele personale, fără a pune accent pe brand (4,13 puncte din 5).
Consumatorii care cumpără îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii țin cont în primul rând de preferințele personale (4,16 puncte) și mai puțin în funcție de eticheta pe care o poartă (3,83 puncte). Spre deosebire de restul consumatorilor români, bucureștenii pun mai mult preț pe brand. Când merg la shopping, pentru ei contează mai mult ca hainele să fie de marcă (3,90 puncte), chiar în detrimentul gusturilor personale (3,88 puncte).
În mediul online, principalul criteriu de departajare pentru consumatorii români de fashion atunci când decid să cumpere dintr-un magazin de îmbrăcăminte virtual îl reprezintă prețul final.
Principalele trei criterii în selecția magazinului de unde își fac cumpărăturile sunt de natură financiară: 52% dintre cei care cumpără articole de fashion din online caută magazine care oferă promoții, 42% caută prețuri reduse în magazinele fizice, iar 37% cumpără online dacă transportul este gratuit.
Calitatea produselor și brandurile puse la dispoziție reprezintă abia al patrulea criteriu de care țin cont consumatorii atunci când aleg un magazin de fashion online și care este important pentru 32% dintre cumpărătorii de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii.
75% dintre consumatori folosesc smartphone-ul în sesiunile de cumpărături, înregistrând astfel o creștere de 8 procente în comparație cu anul trecut. Cei mai mulți dintre consumatori, atunci când se află în magazinele fizice, caută cu ajutorul telefonului oferte speciale (40%) sau compară produsele similare și prețurile acestora cu cele ale competitorilor (37%).
„Cea mai mare provocare a retailerilor rămâne așadar crearea unei simbioze între mediul online și cel offline, iar tehnologiile digitale (oglinzi digitale in-store sau inteligența artificială pentru magazinele online) sunt cele care pot oferi răspunsul atât pentru nevoile consumatorilor dar și pentru cele ale retailerilor”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.