Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu privind durerea la romani: durerile de cap, spate si dentare, cele mai intalnite

Un studiu comandat de Reckitt Benckiser Healthcare International şi realizat de GfK România a relevat că în topul durerilor se află cele de cap (79%), de spate (62%) şi dentare (38%), urmate de cele reumatice şi articulare, menstruale, musculare şi cele cauzate de lovituri. Pe o scară de la 1 la 10, intensitatea durerii resimţite de cei intervievaţi ajunge la o medie între 5 şi 6, iar 8% dintre cei care au experimentat dureri de cap le-au resimţit la gradul maxim de durere.

Eşantionul a fost format din persoane din mediul urban, cu vârste între 20 şi 55 de ani, cu venituri medii spre mari şi educaţie peste medie şi care s-au confruntat cu diverse dureri într-un interval de 6 luni.

Astfel, în funcţie de sex şi vârstă, se observă că durerile de cap afectează mai mult femeile şi pe cei cu vârsta de până în 40 de ani. În ceea ce priveşte durerile de spate este îngrijorătoare distribuţia uniformă a acestui tip de durere pe toate grupele de vârstă, de la 20 până la 55 de ani.

Durerile dentare au o frecvenţă mai mare la grupele cu vârste cuprinse între 20-30 (50%) şi 31-40 (39%). Durerile reumatice au o incidenţă crescută pentru grupa de vârstă 41-50 şi 51-55 marcate de acelaşi procentaj – 48%. Este interesant de remarcat faptul că pentru durerile reumatice şi articulare se înregistrează procente semnificative (31%; 30%) şi la persoanele cu vârste între 21-30 şi 31-40. Durerile musculare aparţin în special bărbaţilor şi afectează cel mai mult persoanele din grupa de vârstă 20-30.

Durerile de spate au fost menţionate de cei intervievaţi ca având cea mai mare frecvenţă– în medie de 15 ori într-un interval de 6 luni. Durerile reumatice şi cele articulare au de asemenea o frecvenţă similară, iar durerile de cap apar în medie de 12 ori.

Nevoie acută de informare în automedicaţie

Peste 35% dintre respondenţi nu au consultat niciodată doctorul în cazul durerilor, principalul motiv expus fiind acela că nu consideră durerea ca fiind o problemă. Lipsa de timp se transpune în al doilea motiv (27%) de a nu consulta doctorul, iar 13% au spus că îşi cunosc cauzele durerii, şi 10% îşi administrează singuri tratament, de obicei. Automedicaţia este frecvent întâlnită în cazul durerilor de cap, menstruale şi musculare. Respondenţii sunt mai predispuşi să viziteze medicul în cazul apariţiei durerilor de dinţi, reumatice, articulare şi a celor de spate.

Un procentaj de 74 dintre respondenţi ştiu ce medicament să îşi achiziţioneze înainte de a ajunge în farmacie, iar 24% se hotărăsc la faţa locului. Aproximativ 45% dintre intervievaţi au declarat că îşi administrează un analgezic imediat ce apare o durere severă.

63% dintre cei intervievaţi au declarat că se tratează diferit în funcţie de intensitatea durerii, iar 37% folosesc acelaşi medicament indiferent de intensitatea durerii. Aproximativ 20% dintre respondenţi iau câte 2 pastile deodată dacă durerea este severă, în timp ce circa 45% au declarat că în cazul unei dureri mai severe scurtează intervalul de timp în care îşi administrează medicamentele. În cadrul familiei, în ceea ce priveşte acordarea de tratament, rolul îi este atribuit femeii.

Durerile ce apar dimineaţa sau în timpul activităţii cotidiene sunt tratate imediat cu analgezice, în vreme ce durerile ce apar pe finalul zilei de lucru sau acasă sunt mai degrabă tratate prin metode ne-medicamentoase (odihnă, somn).

Ca surse de informare principale pentru tratamentul durerilor uşoare, la nivel declarativ, cei intervievaţi spun că apelează la sfatul medicului sau farmacistului. Pe locul al treilea ca sursă de informare apare menţionat internetul, apoi familia şi prietenii.

Ce ne sperie în caz de durere

Orice tip de durere cu persistenţă în timp, care nu a mai fost experimentată anterior, nu i se detectează o cauză şi nu răspunde la un tratament clasic, reprezintă pentru cei intervievaţi un semnal de alarmă imediat. În comportamentul românilor, măsurile terapeutice sunt întreprinse de regulă în cazul durerilor de tip nou, nefamiliare, în vreme ce durerile deja cunoscute, ce apar recurent şi au o evoluţie predictibilă, tind a fi abordate într-un mod mai relaxat.

Dozajul corect la timpul potrivit

În contextul în care există un număr semnificativ de români care utilizează medicaţia nepotrivită pentru tipul durerii şi manifestă în continuare tendinţa de a-şi administra substanţe active puternice pentru dureri uşoare, compania Reckitt Benckiser lansează campania “Dozajul corect la timpul potrivit” ce îşi propune să informeze şi să educe consumatorii despre automedicaţia corectă şi echilibrată, dar şi să ofere un ghidaj specializat în managementul durerilor uşoare şi moderate.

“Iniţiativa companiei se adresează atât pacienţilor cât şi medicilor şi farmaciştilor şi are rolul de a susţine educarea legată de managementul durerii, a tratării corecte şi a investigării cauzelor durerilor”, a declarat Mirela Grigore, Category Manager Reckitt Benckiser.

Programul de informare va cuprinde, de asemenea, date de suport legate de prevenţia durerii, terapii alternative contra durerii şi va aborda tema automedicaţiei în termeni de eficacitate şi eficienţă.

În sprijinul comunităţilor care doresc să menţină o stare de bine şi să lupte inteligent împotriva durerilor de zi cu zi a fost concepută pagina de Facebook Contra durerii, unde dincolo de informaţiile legate de automedicaţie corectă, terapii alternative pentru stoparea suferinţelor fizice, vor fi publicate recomandări ale specialiştilor din domeniul medical.

Pe parcursul campaniei “Dozajul corect la timpul potrivit” vor fi dezvoltate instrumente de tipul aplicaţiilor inteligente care să ghideze utilizatorii spre adoptarea unui comportament echilibrat si autocontrol, şi, în acelaşi timp, să-şi contorizeze şi optimizeze starea de bine de zi cu zi.

Despre Reckitt Benckiser Healthcare International
Reckitt Benckiser Healthcare International a comandat acest studiu, compania având mărci precum Nurofen, Strepsils şi Gaviscon.
Produsele companiei Reckitt Benckiser sunt vândute în peste 180 de ţări din întreaga lume. Viziunea Reckitt Benckiser este un univers în care oamenii sunt mult mai sănătoşi. Scopul declarat al Reckitt Benckiser este de a face diferenţa prin oferirea unor soluţii inovatoare care să ne facă vieţile mai bune.

Despre Studiu
Partea de cercetare cantitativă realizată de GfK s-a efectuat în urmă cu un an. Populaţia intervievată: bărbaţi şi femei, vârsta între 20-55 ani, educaţie şi venit medii către superior, cu acces la internet, care au experimentat simptome ale durerii în ultimele 6 luni. Metodologia de interviu: intervievare pe web asistată de computer. Respondenţii au fost selectaţi din mediul urban. Cercetare calitativă s-a realizat prin intermediul sondării a 2 focus grupuri în Bucureşti.

Bucuresti, 19.02.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.