Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu – la finalul proiectului „ Mai mult gust, mai multa savoare”

86% dintre respondenţii din România au afirmat că au consumat fructe şi legume în ultimele 5 zile, 95% îşi gătesc acasă.

Echipa PRAIS Corporate Communications a finalizat implementarea în România, pe perioada 2012-2014, a proiectului „Mai mult gust, mai multă savoare” care a avut ca obiectiv principal analiza modului cel mai eficient prin care poate fi încurajat consumul fructelor şi legumelor proaspete de către 3 categorii de persoane: femeile gravide, copiii şi persoanele în vârstă.

Rezultatele obţinute în proiectul derulat în România, Bulgaria și Slovacia, vor fi utilizate pentru adoptarea de politici şi în implementarea celor mai bune practici în sănătate şi nutriţie, la nivelul Direcţiei Generale Sănătate şi Consumatori din cadrul Comisiei Europene – DG Sanco.

Timp de 2 ani, un număr total de 26.280 participanţi au fost implicaţi în peste 873 de sesiuni de gătit. Beneficiarii din cele 3 ţări au primit gratuit 98 de tone de fructe şi legume, utilizate pe parcursul sesiunilor de gătit și distribuite acestora pentru prepararea reţetelor, acasă.

„Echipa noastră a angrenat în proiectul din România, peste 1.500 de beneficiari din oraşele selecţionate: Roman şi Medgidia. Pe parcursul celor peste 490 de sesiuni de gătit, au fost distribuite gratuit peste 23,5 tone de fructe și legume proaspete. În cele 24 de luni de implementare, participanții au preparat alături de maiştri bucătari şi de medici nutriţionisti 33 de rețete. Rezultatele studiului IPSOS demonstrează încă o dată, impactul benefic pe care îl au proiectele de informare, cu componente de activare la nivelul comunităţilor, în schimbarea obiceiurilor de stil de viaţă”, a declarat Silvia Bucur, Director General PRAIS Corporate Communications.

Studiul realizat la finalul acestui proiect de către compania de cercetare de piață IPSOS, în cele 3 țări, pe un eșantion reprezentativ de beneficiari arată că:

97% dintre participanţi au afirmat că sunt mai bine informaţi cu privire la nutriţie; 92% au declarat că au consumat mai multe fructe şi legume ca urmare a participării la sesiunile de gătit; 91% au prezentant pozitiv informaţiile proiectului în familie şi 84% în cercul lor de prieteni; 42% îşi amintesc spontan reţele primite.

În România, 86% dintre respondenţi au afirmat că au consumat fructe şi legume proaspete în ultimele 5 zile, 95% au declarat că îşi gătesc acasă, 55% percep mâncarea gătită ca fiind sănătoasă, faţă de 97% în Bulgaria şi Slovacia.

Proiectul „Mai mult gust, mai multă savoare”, este o iniţiativă a Direcţiei Generale Sănătate şi Consumatori din cadrul Comisiei Europene – DG Sanco. Acesta a fost demarat în iulie 2012 în România, Bulgaria și Slovacia, fiind coordonat la nivel european de către compania Babel Strategy & Communications. Echipa de consultanţi PRAIS Corporate Communications a asigurat dezvoltarea, managementul şi implementarea acestuia în România.

Bucuresti, 30.10.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.