Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu IMAS: “44% dintre romani prefera clinicile particulare”

Același sondaj IMAS a relevat că MedLife este în topul notorietății operatorilor de servicii medicale private la nivel național, al doilea an consecutiv

Cel mai recent sondaj de opinie realizat de IMAS la începutul lunii septembrie a evidențiat multiple diferențe între locuitorii din București și cei din alte regiuni ale țării, în ceea ce privește gradul de utilizare a serviciilor medicale.

Studiul arată că 52% dintre bucureșteni preferă să se trateze în clinicile private, în timp ce la nivel local, procentul este în medie de 44%. La nivelul întregii țări, 44% dintre persoane optează pentru clinicile particulare, 51% aleg unitățile de stat, iar 5% au preferat să nu răspundă.

Persoanele care preferă centrele private au vârste cuprinse între 18-44 de ani, provin din orașe medii și mari (cu peste 50.000 de locuitori), au studii superioare și un statut social înalt, cu venituri de peste 750 lei per capita.

Dintre furnizorii de servicii medicale private, cel mai cunoscut rămâne MedLife, conform rezultatelor aceluiași sondaj. Compania se menține în topul notorietății clinicilor private, fiind prima mențiune a românilor la întrebarea ”Care sunt cabinetele medicale private de care ați auzit?”. La nivelul întregii țări, notorietatea spontană a MedLife (prima mențiune) este de 4,13%, fiind urmată de Biomedica – 3,75%; Medsana – 2,98%; Centrul Medical Unirea – 2,02%, Medicover și Romar cu 1,54%, respectiv 1,44%.

Notorietatea totală (spontană și asistată) a MedLife este de 14.5% – având un nivel constant comparativ cu anul trecut, când compania a înregistrat un grad de notorietate de 14.6%. Cu toate acestea, la nivelul capitalei, notorietatea totală a MedLife a crescut de la 59,5% în aprilie 2009, la 64,3% în septembrie 2010.

În pofida acestor statistici, numărul românilor care merg anual la medic este în continuare foarte mic: 20% dintre persoanele intervievate au afirmat că merg la medic doar o dată pe an; 30% se adresează medicului de 2-3 ori pe an, în timp ce 29% apelează la un doctor de 5-6 ori sau mai des. Dintre persoanele chestionate, 13% nu merg niciodată la medic pe parcursul unui an.

Cei mai atenți cu sănătatea lor sunt persoanele din București, care merg la medic de 5-6 ori sau mai des în proporție de 40%, în timp ce la nivel local procentul acestora nu depășește 30%.

”Suntem mulțumiți de rezultatele înregistrate de MedLife – al doilea an consecutiv ne menținem poziția de lider la nivel național, iar acest lucru spune foarte multe despre puterea brandului, mai ales dacă avem în vedere competiția tot mai acerbă de pe această piață. Cu toate acestea, este de-a dreptul îngrijorător numărul mic de persoane care apelează anual la medic sau, mai bine zis, care nu merg niciodată la medic, nici măcar pentru un consult sau pentru analize de rutină. Această stare de fapt deschide multe oportunități pentru clinicile private care, odată cu promovarea unor servicii medicale moderne și de calitate, pot încerca și o educare a publicului român în ceea ce privește importanța unor vizite regulate la medic”, a declarat Mihail Marcu, Președinte MedLife.

Sondajul a fost realizat în luna septembrie 2010, pe un eșantion de peste 1.000 de persoane, și are o eroare maximă de eșantionare de ±3%.

Bucuresti, 07.10.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.