Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Erste si BCR 2014 – Numarul utilizatorilor de online banking in Romania a crescut de 3 ori

in ultimii 3 ani

· Online banking în România – creștere de la 2% la 6% din populatie în ultimii 3 ani
· Românii utilizează Internet banking-ul pentru verificarea contului și zona de self service sau unitatea bancară pentru plățile în numerar / depozite, retrageri

Un studiu* comandat de Erste Group și BCR relevã faptul cã procentul utilizatorilor de online banking din România a crescut în ultimii 3 ani, de la 2% la 6% și rãmâne pe un trend evident ascendent.

Banca Comercialã Românã, datoritã numãrului mare de clienți, are în fapt cea mai mare comunitate de utilizatori ai serviciilor bancare digitalizate/e-banking, cu peste 250,000 de utilizatori activi.

“Diferența între bãncile specializate și bãncile mari este adresabilitatea serviciilor. Practic alfabetizarea digitalã în România este asiguratã de bãncile cu portofolii mari de clienți, cum este și BCR. În termeni de digitalizare, prioritatea BCR este transferul de la operațiunile cash la cele non-cash prin oferirea de servicii de platã moderne și simple pentru fiecare tip de client” declarã Cãtalin Ionescu, Șef Departament EChannels BCR.

Atunci când vine vorba de interacțiunea cu banca, studiul comandat de Erste Group și BCR relevã faptul cã aproape o cincime din totalul românilor bancarizați se bazeazã pe un mix între folosirea serviciului de online banking sau mobile banking și o vizitã la o sucursalã.

Același studiu aratã cã, 69% dintre cei care dețin deja produse bancare folosesc cel mai des zona de self service unde efectueazã plãți, fac depozite și retrageri, acesta fiind canalul de tranzacționare folosit cel mai des. Zona de consiliere rapidã este folositã de peste 60% din respondenți pentru operațiuni de tranzacționare.

28% dintre utilizatorii de Internet banking folosesc acest canal pentru a face plãți fãrã numerar, ordine de platã sau pentru a-și verifica situația contului.

63% dintre respondenți se informeazã cu privire la produsele bancare direct din unitatea bancarã, 51% solicitã consiliere, iar 28% are ca principalã sursã de informare familia sau prietenii.

În România, 26% dintre respondenți cu vârste cuprinse între 30-49 ani dețin un smartphone, 14% o tabletã, 47% au un PC si 41% un laptop / notebook. 47% din utilizatorii de smartphone și tablete folosesc internet banking-ul pe telefoane sau tablete pentru plãți și ordine de platã, iar 41% folosesc un browser pentru verificarea conturilor și a soldului.

Banca Comercialã Românã are în portofoliu 2 (douã) aplicații pentru smartphone, 24 Banking și eToken BCR cu peste 70,000 și respectiv 10,000 de descãrcãri de cãtre client și se pregãtește sã lanseze în aceastã toamnã varianta de mobil pentru aplicația Asistentul Financiar BCR.

În programul de încurajare al plãților cu cardul (BUN DE PLATÃ) de la BCR, clienții primesc bani înapoi la fiecare tranzacție, iar cheltuielile lor sunt afișate și categorisite automat în Internet banking (prin Asistentul Financiar). Toate aceste elemente vin în ajutorul clienților și îi îndrumã spre modalitãți moderne de platã.

Putem, astfel, vorbi de valul doi al digitalizarii serviciilor bancare în Romania prin instrumente de asistențã și educație financiarã, cât și de recompensare care creeazã clienților confortul și obisnuința de a plãti fãrã numerar, de a-și urmãri periodic veniturile și cheltuielile, de a face predicții pentru propriul buget și de a stabili ținte de cheltuieli, economii și investiții.

* Studiul a fost efectuat în februarie 2014 și a fost folositã metoda CAPI (Computer Aided Personal Interviewing – interviu fațã în fațã).
Grupul țințã intervievat a fost format din populația bancarizatã din România cu vârste cuprinse între 15 și 65 ani.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1238 de persoane (1013 repondenți din populația bancarizatã și 225 repondenți din zona clienților Mass Affluent.

Bucuresti, 07.08.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.