Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Epson: institutiile de invatamant din Europa au nevoie de investitii in tehnologie de noua generatie

·    38% dintre cumpărătorii de echipamente IT din sectorul educațional au un interes scăzut în a ține pasul cu noutățile tehnologice
·    Slaba pregătire a profesorilor în utilizarea echipamentelor IT este principalul obstacol în folosirea tehnologiei la adevăratul potențial
·    Laptopurile și imprimantele sunt principalele echipamente de care profesorii au nevoie în îmbunătățirea procesului educațional

În era digitală în care ne aflăm, instituțiile europene de învățământ au responsabilitatea de a le oferi tinerilor posibilitatea să dobândească abilitățile tehnologice necesare integrării cu ușurință la locurile de muncă viitoare. Cu toate acestea, un studiu demarat la inițiativa Epson, realizat în octombrie anul trecut și la care au participat 3.639 de respondenți din domeniul administrativ, arată că responsabilii de IT din sectorul educațional din Europa sunt reticenți în a ține pasul cu noile tehnologii.

De asemenea, potrivit studiului „International Computer and Information Literacy” realizat de Asociația Internațională pentru Evaluarea Rezultatelor în Educație, majoritatea profesorilor consideră că tehnologiile inovative folosite în sălile de clasă constituie elemente esențiale pentru dezvoltarea abilităților atât de necesare tinerilor la locurilor de muncă viitoare, cum ar fi învățarea independentă, gândirea critică, rezolvarea problemelor din viața reală și reflectarea asupra acestora, comunicarea și colaborarea, creativitatea și competențele digitale.

Cu toate acestea, aproape jumătate dintre respondenții din Franța, Germania, Spania și Marea Britanie sunt conștienți de nevoia de tehnologie din companiile în care lucrează, dar manifestă interes scăzut în rezolvarea acestei probleme. În Italia, peste jumătate (57%) dintre cei chestionați recunosc că fac asta cu bună știință, în timp ce în Spania, doar 28% dintre respondenți spun că ignoră această stare de fapt.

În plus, 38% dintre cumpărătorii de echipamente IT din sectorul educațional din țările mai sus menționate au un interes scăzut în a păstra pasul cu noutățile tehnologice. Acest lucru se întâlnește mai cu seamă în Franța, unde peste jumătate dintre cumpărători recunosc că nu sunt la curent cu ultimele tehnologii, în comparație cu doar 30% în Spania, 32% în UK, 40% în Germania și 41% în Italia.

Mai mult, aproape un sfert din personalul din sectorul de învățământ este de părere că restricțiile în ceea ce privește actualizarea echipamentelor tehnologice sunt un impediment pentru ei în folosirea acestora. Întrebați pe ce fel de tehnologie ar trebui să se concentreze sau să îmbunătățească instituțiile, 43% din personalul din învățământ a menționat laptopuri, iar 40% au menționat imprimantele.

În România, aproape 40% dintre școlile din mediul urban nu folosesc echipamente electronice în procesul de predare la clasă potrivit studiului „Rolul echipamentelor electronice în procesul educațional”, solicitat de Epson și realizat în mediul online în vara anului trecut. Rezultatele sondajului relevă însă importanța pe care o are pentru părinții elevilor o metodă de predare modernă, în condițiile în care 90% dintre cei intervievați consideră necesară folosirea echipamentelor electronice ca suport pentru predarea lecțiilor în cadrul orelor de studiu la școala frecventată de copiii lor.

Nu numai lipsa de tehnologie de ultimă generație împiedică instituțiile de învățământ în a atinge potențialul maxim al utilizării tehnologiei în clase. Profesorii trebuie să fie pregătiți pentru a se simți încrezători să introducă noi tehnologii în procesul educațional și să le folosească în concordanță. Cu toate acestea, slaba pregătire în ceea ce privește modul de utilizare al noilor tehnologii a fost identificată de 31% dintre respondenți ca principalul obstacol care împiedică tehnologia să fie folosită la adevăratul potențial.

În acest context, și cu convingerea fermă că școlile, colegiile și universitățile au nevoie de tehnologie fiabilă, economică şi ușor de utilizat, Epson anunță noi produse dedicate sectorului de învățământ. Acestea vor fi prezentate la BETT Show, cel mai mare eveniment din lume dedicat tehnologiei în educație, care se desfășoară la Londra, între 20 și 23 ianuarie.

Epson prezintă două noi camere pentru documente destinate segmentului educațional

Epson prezintă două noi camere pentru documente, ELPDC21 și ELPDC13 potrivite pentru a fi folosite împreună cu proiectoarele interactive. Astfel, profesorii și educatorii pot partaja imagini şi obiecte în format Full HD pe un ecran mare pentru ca toți participanții la cursuri să aibă acces la informațiile prezentate. Beneficiind de o serie de caracteristici şi funcții inteligente, profesorii pot crea un mediu dinamic pentru a îmbunătăți calitatea cursurilor. Datorită greutății mici şi design-ului portabil, cele două camere sunt ușor de transportat dintr-o sală de curs în alta.

Datorită suprafeței de captare A3, pot fi afișate două pagini complete dintr-un manual. Redarea video în flux are o claritate impresionantă şi nu prezintă neclarități produse de mișcare, datorită celor 30 de cadre pe secundă.

Funcția zoom și lumina LED integrate vor asigura vizualizarea celor mai complexe detalii. Camerele sunt ideale pentru cursuri de știință – obiectele de dimensiuni mici pot fi afișate pe un ecran mare, datorită unui dispozitiv microscopic auxiliar.

Conținutul video şi imaginile în timp real, inclusiv cele stocate pe un card SD, pot fi redate pe afișaje multiple, datorită ieșirii video paralele. Datorită funcției de ecran împărțit, profesorii pot prezenta două imagini alăturate pentru a scoate în evidentă anumite idei, precum creșterea plantelor şi animalelor. Profesorii pot capta interesul studenților operând camera pentru documente direct de pe imaginea proiectată în fața sălii de curs, putând inclusiv să pornească şi să oprească înregistrările video.

Parteneriat între Epson și Smart Technologies – proiectoare interactive cu soft educațional

De asemenea, Epson și Smart Technologies au anunțat un parteneriat, potrivit căruia SMART Notebook®, programul software de învățare prin colaborare, va fi distribuit cu proiectoarele interactive Epson peste tot în lume. Noul acord are la bază relațiile deja existente între cele două companii, prin care Epson putea livra programul software SMART Notebook® împreună cu proiectoarele interactive pe anumite piețe. Acum, Epson va combina software-ul SMART Notebook®, inclusiv abonamentul SMART Notebook Advantage pe o durată de un an, cu proiectoarele interactive. Abonamentul permite utilizatorilor actualizarea la cea mai recentă versiune de soft disponibilă, precum și acces la asistență tehnică și posibilitatea de a utiliza funcții premium ale programului software.   

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.