Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Aegon România: 41% dintre părinții din România sunt îngrijorați din cauza contextului generat de coronavirus

cladire Aegon
  • Din cei peste 500 de respondenți, 26% iau în considerare încheierea unei asigurări cu economisire pentru copiii lor, în situația actuală
  • Peste 80% dintre părinții chestionați vor să le ofere copiilor mai multă siguranță în prezent și în viitorul apropiat
  • O treime nu obișnuiesc să economisească în mod curent
  • În cazul a 41% dintre participanții la studiu, motivul principal pentru încheierea unei asigurări este acela de a le asigura copiilor o sumă de bani în cazul dispariției lor

Circa 41% dintre părinții români sunt îngrijorați din cauza contextului actual și a modului în care epidemia de coronavirus le poate afecta stabilitatea financiară și, implicit, viitorul copiilor, potrivit unui studiu efectuat de Aegon România. Compania a derulat cercetarea la nivel național, în perioada aprilie – mai, cu participarea a peste 500 de persoane care au copii.

Principalul scop al sondajului a fost stabilirea modului în care criza COVID-19 a influențat viziunea părinților asupra asigurărilor cu economisire. Astfel, modul de raportare a părinților la acest subiect s-a modificat sub influența contextului actual, 26% dintre respondenți declarând că iau în calcul încheierea unei asigurări, determinați de evenimentele recente și de temeri legate de securitatea financiară a copiilor.

Din totalul participanților la studiu, 41% au declarat că principala motivație pentru încheierea unei asigurări de viață cu economisire este de a le asigura copiilor o sumă de bani, în cazul dispariției lor. Legat de schimbarea viziunii pe care o au asupra viitorului, 81% dintre respondenți se gândesc la modalități prin care să le ofere copiilor mai multă siguranță în perioada în care sunt minori, iar 86% vor să facă tot posibilul pentru a-i susține și a le crea toate premisele pentru o viață mai bună și ca adulți. În ceea ce privește modalitățile de utilizare pentru alocația copiilor precum și obiceiurile de economisire, o treime dintre respondenți declarau în luna mai că nu economisesc, o altă treime că au deschis un cont de economii, iar 28% că păstrează banii în casă.

cladire Aegon

Potrivit concluziilor cercetării, familiile care s-au arătat cel mai interesate de încheierea unei asigurări cu economisire sunt cele biparentale cu mai mulți copii, deoarece contextul actual i-a făcut pe adulți să se gândească mai mult la importanța unei metode care să le asigure sprijin în situații neprevăzute. Familiile monoparentale cu un singur copil au fost la rândul lor receptive. Participanții la studiu au vârste între 25 și 45 de ani, sunt în proporție de 69% femei și alcătuiesc familii mono și biparentale, cu unul sau mai mulți copii.

„Pandemia a avut și are un impact foarte puternic asupra noastră, a tuturor. Grija pentru sănătatea personală și a celor dragi, implicațiile economice și toate temerile pe care le-au adus cu ele, disconfortul fizic și psihic pe care le resimțim de cateva luni, toate acestea ne-au afectat. Scopul studiului a fost acela de-a vedea cum a schimbat această criză viziunea părinților asupra viitorului lor, dar în primul rând, al copiilor. Pentru noi, educația financiară a românilor este unul dintre principalele deziderate. Suntem foarte interesați de modul în care părinții înțeleg să economisească, să se pregătească pentru viitor. Pentru a crește gradul de conștientizare a nevoii de a economisi pentru viitorul copilului, dar și nivelul de educație financiară, am lansat proiectul Academia Părinților Aegon, desfășurat online.

Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România
Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România

Acest demers este destinat educației financiare și presupune promovarea către părinți de articole dedicate acestui subiect, jocuri de educație financiară pentru copii, recomandări de cărți de profil, dar și interviuri cu specialiști care să îi ajute să îi familiarizeze pe cei mici cu noțiuni de bază de educație financiară, dar și să își îmbunătățească ei înșiși cunoștințele.”, a explicat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România.

Aegon România oferă soluții de economisire pentru viitorul copiilor prin asigurările de viață Aegon Fii Sigur și Aegon de Viitor, disponibile în Banca Transilvania, respectiv în Alpha Bank. Ambele asigurări oferă, dincolo de protecție, și posibilitatea de economisire pe termen lung, iar primele lunare sunt cuprinse între 120 și 500 de lei, pentru Aegon Fii Sigur, respectiv între 160 și 1050 lei, pentru Aegon de Viitor.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.