Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Statul la coada starneste iritare

în Marea Britanie

Pe măsură ce plăţile devin “contactless”, a plăti prin simpla prezentare devine alternativa viitorului

Cozile ordonate şi politicoase din viaţa de zi cu zi a britanicilor sunt pe cale de dispariţie din cauza enervării cauzate de statul la cozi. Privindu-le ca o imensă pierdere de timp, consumatorii rezistă doar 8 minute de stat la coadă înainte de a deveni iritaţi, conform noilor studii efectuate de Visa UK.
  Studiul privind stilul de viaţă realizat la nivel naţional explorează ce anume îi enervează pe oameni în privinţa statului la coadă şi cât durează până ca ei să reacţioneze. Femeile sunt cele mai sensibile la “presiunea statului la cozi”, mai ales atunci când sunt presate de cei din spate să fie mai rapide (71%). Iar cei din spate sunt cel mai probabil bărbaţii, consideraţi ca cei mai nerabdători, 69% dintre ei fiind nemulţumiţi de cei care nu sunt pregătiţi să plătească odată ajunşi la casă.
 
Studiul mai arată că termenul de 15 minute reprezintă durata de graţie, după care “furia statului la coadă” escaladează rapid de la simpla iritare la mânie, aceasta din urmă făcându-şi apariţia în aproximativ 21 de minute. În medie o persoană are la dispoziţie 24,2 minute, înainte de a deveni atât de iritată încât fie face o plângere oficială, fie abandonează totul şi pleacă. Cele mai dificile persoane din categoria celor ce stau la coadă sunt cele din grupa de vârstă 55-64 ani, care sunt primii iritaţi (în 7 minute comparativ cu media naţională de 8,6 minute) şi renunţă înaintea tuturor.

Britanicii consideră că cele mai inacceptabile fapte sunt:
1. Împinsul la coadă/intratul în faţă (91%)
2. Nerăbdarea celor din spate (65%)
3. Copiii care nu se poartă civilizat (63%)
4. Persoanele care nu sunt pregătite să plătească atunci când le vine rândul (60%)
5. Părăsirea cozii pentru a face cumpărături suplimentare (58%)
6. Prezentarea mai multor articole decât cele admise la secţiunea „10 articole sau mai puţin” (52%)
7. Vorbitul îndelungat cu personalul de la casa de marcat (50%)
8. Vorbitul la telefonul mobil (49%)
 
Greg Twitcher, Vicepreşedinte, Visa UK a  menţionat:
"În fiecare zi, oamenii simt atâta presiune pe timpul lor încât 70% sunt pregătiţi să părăsească magazinul dacă coada este prea lungă. Există acum mai multe opţiuni clienţi, iar cei ce merg la cumpărături au din ce în ce mai multe căi de a-şi uşura cumpărăturile, incluzând achiziţiile on-line sau cumpărăturile la ore târzii.  

Dezvoltarea tehnologiei cardurilor cu cip a făcut deja diferenţa în modul în care facem cumpărături, iar noua tehnologie, precum cea de tip “contactless” (fără contact), va da posibilitatea realizării plăţii doar prin simpla “prezentare” a cardului în faţa unui cititor de carduri, crescând viteza cu care sunt deserviţi cei ce stau la cozi pentru plăţi de valori mici”.

Analiza Visa UK are în vedere comportamentul persoanelor atunci când îşi fac cumpărăturile personale şi identifică caracteristicile “furiei statului la cozi”.  Britanicii se simt mult mai deranjaţi dacă timpul lor preţios este pierdut inutil în viaţa lor de zi cu zi şi caută din ce în ce mai mult tehnologia care să le ofere opţiuni mai convenabile de economisire a timpului.
 
Studiul pentru Visa UK a fost realizat  de Future Foundation, utilizând interviurile prin telefon pe un eşantion reprezentativ de 1,041 de adulţi de peste 16 ani, în iunie 2006.

Dacă statul la coadă vă face să vă ieşiţi din minţi, urmaţi acest ghid simplu al etichetei statului la coadă pentru o experienţă plăcută la cumpărături.

Eticheta statului la coadă
1. Pregătiţi suma pe care o aveţi de achitat în timp ce staţi la coadă – mai exact înainte de a ajunge în faţă. Sunt puţine lucruri mai iritante decât aşteptarea unei alte persoane în timp ce aceasta îşi goleşte portofelul pentru a găsi suma fixă pe care o are de plătit. Cel mai rapid mod de a vă feri de această problemă este să folosiţi un card Visa. Cei din spatele dumneavoastră vă vor fi cu siguranţă mai recunoscători pentru că le-aţi dat posibilitatea să plătească mai repede.
2. Limitaţi-vă convorbirile telefonice. Dacă trebuie neapărat să vorbiţi la telefon în timp ce aşteptaţi la coadă, asiguraţi-vă că aţi închis înainte de a vă veni rândul să plătiţi, altfel riscaţi să fiţi primit cu răceală de operatorul de la casă şi de toţi ceilalţi din spate.
3. Intratul în faţă la coadă este un păcat de neiertat. Oricât de tentant ar fi să intraţi în faţă la o coadă imensă, nu subestimaţi mânia pe care o veţi stârni între clienţii iritaţi şi obosiţi, aşa încât ţineţi minte că o faceţi pe riscul dumneavoastră.
4. Nu încercaţi să introduceţi 11 articole la secţiunea de „10 articole sau mai puţin”.
Dacă vă încadraţi în această categorie, nu numai că e foarte probabil să stârniţi furia celorlalţi clienţi (care vă vor număra articolele), dar în plus operatorii de la casă nu vor fi nici ei prea amabili şi este foarte probabil că vă veţi muta la una dintre cele mai lungi cozi din magazin.
5. Faceţi liste de cumpărături. O listă de cumpărături poate părea o pierdere de vreme atunci când vă grăbiţi să mergeţi la supermarket, dar dacă aţi fost vreodată în spatele unei persoane care a constatat la casă ca a uitat să cumpere ceva, vă veţi da seama de valoarea unei asemenea liste. De asemenea, acest lucru înseamnă că nu veţi da ascultare cumpărăturilor bazate din impuls şi vă veţi menţine un buget echilibrat.

Bucuresti, 28.08.2006

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.