Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Starea nației revine la Televiziunea Română

TVR logo

Dragoș Pătraru și echipa lui revin, după un an, la televiziunea publică, cu emisiunea Starea naţiei. Noul sezon va debuta pe 4 septembrie, iar producția va fi difuzată pe TVR 1 la aceeași oră ca și până acum, 22,30, cu reluare la ora 6.00 pe același canal și după amiază, pe TVR 2. De asemenea, producția va fi disponibilă și pentru românii din străinătate, pe TVR Internațional.

Decizia televiziunii publice răspunde dorinţei publicului telespectator de a vedea această producție în grila TVR. Aceasta a reieșit şi dintr-un sondaj realizat recent de Avangarde, la comanda SRTv. Potrivit rezultatelor, emisiunea Starea naţiei era asociată de respondenți cu televiziunea publică, iar Pătraru era perceput, chiar și la multe luni după plecarea de la TVR, în topul vedetelor postului.

Irina Radu, Preşedintele Director General al TVR, crede că este important că a putut să readucă Starea naţiei la televiziunea publică: ”TVR a avut rezultate de audiență foarte bune, cât timp Starea nației a fost în grila noastră de programe. Este foarte important să înțelegem, noi, toți cei din TVR, că primim bani de la bugetul public pentru a-i informa, pentru a-i educa, pentru a-i distra pe oameni și pentru a fi o platformă neutră de dezbateri. Iar prima condiție pentru a realiza efectiv aceste funcții este să-i facem pe oameni să se uite la programele noastre. Altfel nu vom avea pe cine educa și informa. Abia atunci putem spune că ne îndeplinim minsiunea publică. Este ceea ce încerc să fac la TVR împreună cu echipa mea, prin aducerea unor vedete și a unor producții care să pozitioneze televiziunea publică la un nivel demn de o instituție care se află în casele românilor de peste 60 de ani”.

TVR

Legat de costurile emisiunii, Irina Radu spune că ”a fost și condiția lui Dragoş Pătraru, iar eu am fost de acord, ca emisiunea să fie finanțată din fonduri proprii, adică din ceea ce produce din publicitate. În cei doi ani în care s-a difuzat la TVR, Starea nației a adus nu doar cifre foarte bune de audiență TVR-ului, ci și un profit consistent, ceea ce nu se întâmplă cu multe producții. Sunt sigură că telespectatorii vor aprecia revenirea acestei producții în grila noastră.”

Astfel, TVR 1 a înregistrat, în perioada 23 septembrie 2014 – 25 iunie 2015, pe tronsonul emisiunii Starea naţiei (luni-joi 22:30-23:30), un rating* mediu de 2,6% şi o cotă medie de piaţă** de 7,2 % la nivel naţional cifre de audienţă, cifre de aproape patru ori mai bune decât cele înregistrate pe aceleaşi interval orar, în perioada septembrie 2016 – iunie 2017, când emisiunea nu s-a mai aflat în grilă: rating mediu de 0,7% şi o cotă medie de piaţă de 2 % la nivel naţional.

Legat de revenire, Dragoş Pătraru a declarat: ”Am plecat, anul trecut, într-un moment în care conturile TVR erau blocate, iar noi am fost anunțați că nu se știe dacă vom mai putea fi plătiți. Am promis ca ne vom întoarce, dacă situația revine la normal. Mergând prin țară, cei mai mulți dintre oamenii pe care i-am întrebat unde vor să ne vadă au răspuns fără să ezite că la televiziunea publică. Mi-aduc aminte că la Piatra Neamț un domn a venit la întâlnirea cu mine însoțit de tatăl său, care avea peste 90 de ani. Mi-a spus cu lacrimi în ochi că noi trebuie să ne întoarcem la TVR, pentru că dânsul doar aici ne poate vedea”. ”Televiziunea Română este locul în care întotdeauna interesul public trebuie să fie pe primul plan. Este credința mea că fără o televiziune publică puternică, lăsată să lucreze doar pentru public, o democrație tânără ca a noastră se află în mare pericol. Iar televiziunea publică cred că are forța să se detașeze total de luptele politice și să slujească interesul public, readucându-i pe români în fața televizoarelor, pe oricare dintre canalele sale. Sunt sigur că vom face treabă bună aici, împreună cu oamenii pricepuţi şi muncitori din TVR”, a mai precizat Pătraru.

Lansată în anul 2013 la România TV, dar cunoscând succesul la televiziunea publică, emisiunea Starea naţiei îşi propune să taxeze derapajele de orice fel, folosind umorul. ”Ne propunem că combatem stereotipurile, pentru că ele ne amorţesc gândirea. Prin tot ceea ce facem, încercăm să cultivăm spiritul critic al telespectatorilor şi să-i creştem rezistenţa la manipulare”, spune Dragoş Pătraru.

Din echipa Starea naţiei mai fac parte Mihai Radu, Gabriel Drogeanu și Dan Panaet, care scriu textele emisiunii, producătorii Raluca Damian și Mirela Oprea, jurnaliștii Elena Șerban și Dalia Tăbăcaru, reporterii Răzvan Anghelescu (Vax Populi) și Cristina Hurdubaia (Ceasul bun), actorii Claudia Prec şi Bogdan Talaşman. Pe partea de regie, montaj şi grafică, Starea naţiei mizează pe Adi Butoi, Mădălin Gioancă și Dragoș Vâţă. Voice-over este Adrian Blaj, iar vocea de pe parodiile cântate îi aparține Georgianei Mototolea.

Dragoș Pătraru a intrat în presă în anul 1996, la ziarul Prahova, din Ploiești. Are un masterat în Comunicare și Relaţii Publice, la Facultatea de Litere, din cadrul Universității Bucureşti. A mai lucrat la radio Contact, Prahova TV, publicaţia altPHel, iar din 2013, conduce proiectul personal Starea naţiei. Emisiunea a fost difuzată câte un sezon de posturile România TV și Digi 24 și două sezoane de TVR, unde revine din această toamnă.

* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Sursa: Kantar Media
Copyright: ARMA
Prelucrare: SRTv

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.