free download 78 travel guides written by experts

Starcom România lansează Social Media Stars Index, topul celor mai urmărite conturi din online

  • Clasamentul oferă o nouă perspectivă asupra procentului de trafic din social media
  • Inna, Andra și Adelina Pestrițu au cele mai urmărite conturi din social media, în România

Starcom România a realizat prin intermediul Social Media Stars Index, topul celor mai urmărite conturi în social media din sfera de divertisment.

Pentru elaborarea clasamentului a fost analizată și urmărită activitatea din online a peste 900 de conturi din România și a comunităților acestora, cu scopul de a oferi o imagine unitară asupra activității din social media.

Topul analizează prezența celor mai urmărite conturi pe cele trei mari platforme din online – Facebook, Instagram și Youtube – dar și anvergura canalului și engagement-ul comunităților fiecărui cont.

Starcom logo 2019

Astfel, în Top 10 cele mai urmărite conturi în luna decembrie îi găsim pe: Inna, Andra Măruță, Adelina Pestrițu, Andreea Bălan, Selly, Smiley, Flick Domnul Rimă, Mircea Bravo, MaxINFINITE și Andrei Zbir.

“Social media a schimbat modul în care clienții și companiile interacționează, iar intelegerea dinamicii de apreciere a creatorilor de conținut de către consumatori devine foarte importantă. Prin aceste evaluări încercăm să oferim pieței o imagine cât mai clară asupra modului de obținere a vizibilității in în social media.

Fiind un mediu vast, practic un univers cu un ecosistem propriu, o evaluare obiectivă nu este tocmai ușoară, însă dezvoltăm constant noi metode prin care luăm în calcul toate datele disponibile, pentru a avea rezultate cât mai exacte”, a declarat George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager.

Nr

Social Media Star

Social Media Points

Overall Rank

Facebook Rank

Instagram Rank

Youtube Rank

1

Inna

1.86

1

14

1

7

2

Andra Măruță

1.83

2

5

6

63

3

Adelina Pestrițu

1.82

3

6

3

264

4

Andreea Bălan

1.52

4

4

15

99

5

Selly

1.36

5

158

14

2

6

Smiley

1.33

6

12

12

128

7

Flick Domnul Rimă

1.32

7

2

28

379

8

Mircea Bravo

1.24

8

1

117

40

9

MaxINFINITE

1.15

9

331

103

1

10

Andrei Zbir

1.15

10

685

2

24

11

Andreea Marin

1.14

11

3

70

475

12

Antonia

1.12

12

41

5

132

13

Andreea Mantea

1.10

13

25

8

156

14

Delia

1.05

14

62

4

236

15

IAN

1.03

15

9

39

411

16

Mihai Morar

1.02

16

8

46

539

17

Vlad Munteanu

0.99

17

647

7

18

18

Dorian Popa

0.97

18

129

13

6

19

Elena Gheorghe

0.94

19

18

17

135

20

Jamila Cuisine

0.85

20

11

254

91

21

Eduard CRBL

0.85

21

10

138

367

22

Alina Eremia

0.84

22

59

11

144

23

Exploit

0.84

23

480

105

3

24

Mihai Trăistariu

0.84

24

7

269

408

25

Nicole Cherry

0.75

25

107

9

369

26

Lora

0.72

26

32

21

278

27

Tudor Chirilă

0.69

27

13

158

374

28

Cristina Almășan

0.66

28

359

10

108

29

Adela Popescu

0.65

29

45

20

471

30

Vlăduța Lupău

0.65

30

17

139

86

31

Anda Adam

0.64

31

40

24

539

32

Chef Florin Dumitrescu

0.63

32

16

114

487

33

Cătălin Măruță

0.62

33

30

45

139

34

3 Chestii

0.62

34

20

214

35

35

Loredana Groza

0.61

35

19

84

403

36

Alex Velea

0.60

36

63

37

37

37

BRomania

0.58

37

127

23

31

38

Diana Condurache

0.55

38

452

16

59

39

Alex Dima

0.55

39

15

274

539

40

Mimi

0.51

40

269

19

78

Despre metodologie

Pentru o reprezentare cât mai corectă și echilibrată a performanțelor creatorilor de conținut pe cele trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportat la dimensiunea maximă a platformei respective. Spre exemplu, contul care are cea mai mare comunitate pe Facebook a fost folosit drept etalon, urmând ca toate celelalte conturi de pe aceeași platformă să fie indexate în funcție de comunitatea acestuia.

Această formulă de calcul a fost păstrată pentru toate canalele de socializare. Astfel, s-a calculat un procentaj clar al anvergurii fiecărui cont.

De asemenea, pentru calculul engagement-ului fiecărui cont s-a luat în considerare mai întâi ponderea numărului de comentarii și distribuiri față de numărul de likes la nivel de piață, determinând astfel cu cât este mai important un share sau un comentariu vs. un like.

Datele clasamentului însumează rezultatele principalelor trei platforme, Facebook, Instagram și Youtube. Performanțele au fost însumate, pentru a obține o medie a activității pe platformele menționate. Astfel, clasarea pe locul 1 pe o singură platformă nu asigură numărul 1 în top.

Personalitățile prezente în top fac parte din mai multe categorii: muzică, TV, zona de beauty & lifestyle, filme și gaming.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *