Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Starcom lanseaza un nou infografic din seria HumanGraphExperience,

Starcom MediaVest

cu tema „The Congregation of Moms – Discovering The Mom Ecosystem”

În luna mamelor, Starcom lansează un infografic tematic, avand la bază un studiu al diverselor comunități de mame, identificând diversele modalități de relaționare și elemente comune ale stilului lor de viață.

Dragostea pentru familie este fundamentală pentru mame. Nevoile și dorințele acestora se dezvoltă odată cu copilul: în primii ani de viață ai copilului deținerea controlului este elementară pentru a asigura siguranța celui mic și pentru a întări încrederea în abilitățile materne; cu cât copilul crește, cu atât crește și dorința mamei de a avea un cămin care să fie atât spațiu propice de dezvoltare pentru cel mic, cât și o oază de relaxare pentru ea.

Ecosistemul Mamelor

Toate mamele fac parte dintr-un „ecosistem”, un spațiu dedicat exclusiv lor, un loc în care sunt unite prin experiențe similare, unde pot să discute, să primească sfaturi și sprijin.

În România, ”ecosistemele” iau mai multe forme: prin întâlniri față în față între mame, printr-o solidaritate materializată în sfaturi și ajutor, sau în forma digitală, care a luat amploare odată cu creșterea penetrării internetului, concretizată în dezvoltarea comunităților online de mame.

3 din 5 mame accesează Internetul zilnic și petrec aproximativ 1h și 20 de minute online. Cele mai multe dintre mame sunt prezente pe Facebook și sub 20% dintre ele acceseză forumurile sau blogurile.

Există câteva particularități interesante în funcție de tipul de canal social accesat, astfel:
· Mamele care accesează blogurile sunt cele care tind să aleagă să fie “mame de carieră”, să se concentreze pe familie și bunăstarea ei și care ajung să dobândească cea mai mare expertiză în creșterea copilului. Ele vorbesc în principal din experiența proprie și generează comentarii positive, iar atmosfera este caldă. Comentariile de pe bloguri sunt similare cu discuțiile personale între prietene. Fiecare bloger mamă are cititorii ei fideli, prieteni virtuali care au fost alături de blog încă de la începuturile lui. Blogerițele mamă pot ajunge să fie privite ca experte sau ca trend setters.
· Mamele care accesează forumurile o fac motivate de dorința de a căuta o informație specifică. Discuțiile urmează un tipar “întrebare – răspuns” și par să fie mai degrabă orientate către rezolvarea funcțională a unei nevoi. Atmosfera este și aici pozitivă, deschisă, ceea ce poate conduce în timp la crearea unor legături strânse între mamele care postează. Mamele cresc în statut odată cu experiența dobandită în urma creșterii copilului sau printr-o activitate susținută pe forum.
· Mamele de pe Facebook pot fi ușor identificate datorită multitudinii de poze care “promovează” progresele copilului, dar și prin prezența lor în diverse grupuri cu informații utile îngrijirii celor mici. Ele reacționează la comentarii sau postări, însă comunicarea este relativ independentă de celalalte răspunsuri.”

„Mamele sunt cel mai omogen target din punct de vedere al intereselor și aparent relativ ușor de abordat, dar atenția lor pentru detalii, grija de a oferi cele mai bune produse celor dragi și metodele de informare folosite le transformă într-o provocare pentru comunicarea brandurilor.” declară Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights Starcom.

Starcom MediaVest Group a lansat în februarie, 2013 seria HumanGraphExperience cu intenția de a oferi informații constante și relevante despre dinamica relației dintre consumatori și branduri și impactul pe care evoluția acesteia o are asupra comportamentului brandurilor pe piață. Compania Starcom a valorizat întotdeauna insightul puternic de consumator, de aceea monitorizează în mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brandului în cel mai important spațiu – mintea consumatorului.

Seria de infografice este o inițiativă pe termen lung și reprezintă o parte din rezultatele de analiză ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agenției.

Bucuresti, 06.03.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.