Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

STARBUCKS este “Cea mai ETICA COMPANIE din EUROPA”

Starbucks

Omologii săi din industria europeană a cafelei recunosc Starbucks pentru implicarea şi realizările sale etice

Starbucks Coffee Company (NASDAQ: SBUX) a fost votată “Cea mai etică companie” în industria cafelei din Europa de către experţii în cercetări în domeniul cafelei, Allegra Strategies, după nominalizări realizate de nume importante din industrie. De asemenea, Starbucks a câştigat şi premiul pentru “Cel mai apreciat lanţ de cafenele” în Franţa. Premiile au fost anunţate noaptea trecută, în cadrul Simpozionului European pentru Cafea, organizat la Viena, în Austria.

Nominalizările au fost formulate de peste 300 omologi seniori din industria de gen, care au participat la Studiul Allegra European Coffee Leader , realizat în august şi septembrie 2009. Printre cei care au luat parte la realizarea studiului se numără principalii factori de decizie din cadrul unor lanţuri importante de cafenele din întreaga Europă, furnizori cheie şi asociaţii din industrie.

Decernarea acestui premiu survine după anunţul din septembrie, care arăta că toate cafenelele Starbucks din Marea Britanie şi Irlanda au început să servească doar cafea verificată Starbucks™ Shared Planet™ şi certificată 100% Fairtrade, în toate băuturile preparate pe bază de espresso. În plus, până în martie 2010, fiecare cappuccino, latte, mocha şi alte băuturi pe bază de espresso servite în cafenelele Starbucks din întreaga Europă vor fi certificate Starbucks™ Shared Planet™ şi Fairtrade. Starbucks este deja cel mai mare cumpărător din lume de cafea Fairtrade, iar trecerea la espresso certificat Fairtrade în Europa va contribui la realizarea unor plăţi anuale globale către micii cultivatori de cafea estimate la un total de aproximativ 2 800 000 Euro. Această decizie va extinde raza de acoperire a iniţiativei Fairtrade şi îi va aprofunda impactul asupra a zeci de mii de fermieri.

Buck Hendrix, Preşedintele Starbucks pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, a declarat: “Dintotdeauna am fost dedicaţi ideii de a ne asigura că valorile noastre sunt respectate în toate aspectele afacerii noastre, indiferent că este vorba de găsirea unor surse etice pentru cafeaua noastră, de rolul nostru ca buni protectori ai mediului înconjurător sau de implicarea noastră în comunităţile locale. La nivel colectiv, înglobăm aceste eforturi în iniţiativa Starbucks™ Shared Planet™. Suntem extrem de onoraţi de această recunoaştere din partea celorlalte companii din domeniu, căci astfel se subliniază impactul pe care industria noastră îl poate avea asupra problemelor globale.”

Jeffrey Young, Managing Director, Allegra Strategies, a declarat: “Starbucks a făcut eforturi uriaşe în întreaga Europă pentru a reprezenta implicarea etică a industriei noastre. De la implicarea în comunităţile locale a cafenelelor şi partenerilor săi până la obiectivele globale ale companiei pentru surse etice şi dezvoltare durabilă, şi-a respectat angajamentele în întreaga Europă. Nu este deci o surpriză că Starbucks este recunoscută de întreaga industrie.”

Fairtrade Labelling Organizations International (FLO), Conservation International (CI) şi African Wildlife Foundation (AWF) sunt parteneri în angajamentul Starbucks™ Shared Planet™ pentru identificarea şi utilizarea de surse etice.

· Pe lângă achiziţionarea în cantităţi tot mai mari a cafelei certificate Fairtrade, Starbucks, FLO, CI şi AWF vor lucra alături de cultivatorii de cafea Fairtrade pentru a spori calitatea şi rentabilitatea culturilor prin practici agricole şi ecologice, dar şi pentru a creşte numărul de mici cultivatori care obţin recolte respectând principiile etice de cumpărare a cafelei precizate de Starbucks™ Shared Planet™ şi sistemul Fairtrade Certified.

· Starbucks şi Fairtrade contribuie la dezvoltarea durabilă a producătorilor şi lucrătorilor marginalizaţi, precum şi a comunităţilor acestora. Mai mult, Fairtrade contribuie la realizarea unor modificări sustenabile în branşă, oferind mai multă forţă grupurilor organizate de cultivatori.

· Esenţiale pentru succesul acestui efort sunt Centrele Starbucks de Susţinere a Cultivatorilor din Costa Rica şi Rwanda, precum şi investiţiile actuale realizate de Starbucks în cadrul unor programe precum Root Capital, Calvert Fund şi Verde Ventures, care oferă cultivatorilor acces la credite.

Despre Starbucks™ Shared Planet™

Starbucks™ Shared Planet™ reprezintă decizia Starbucks de a-şi derula afacerea în modalităţi care sunt bune pentru Pământ şi toţi cei implicaţi – de la modul în care compania îşi cumpără cafeaua, până la minimizarea amprentei sale ecologice şi implicarea în comunităţile locale. Principiile Starbucks pentru identificarea şi utilizarea unor surse etice pentru cafeaua Starbucks™ Shared Planet™ includ criterii specifice care abordează probleme ecologice, social şi economice legate de transparenţă, esenţiale pentru stabilitatea financiară şi sănătatea pe termen lung a culturilor şi cultivatorilor de cafea. Lansate în 2004, principiile Starbucks pentru surse etice au fost dezvoltate în colaborare cu Conservation International. Cei peste 200 indicatori sunt evaluaţi de terţe părţi sub supervizarea Scientific Certification Systems (SCS). Numai anul trecut, principiile noastre pentru surse etice ale cafelei au avut impact asupra a peste un milion de cultivatori şi lucrători. Pentru mai multe informaţii, accesaţi www.starbucks.com/sharedplanet.

Despre Starbucks

Din 1971, Starbucks Coffee Company s-a dedicat ideii de a identifica şi utiliza surse etice de cafea, utilizând cea mai bună calitate de cafea arabica din lume. La ora actuală, având cafenele în întreaga lume, compania este unul dintre cei mai mari experţi din întreaga lume în prepararea şi vânzarea de specialităţi din cafea. Prin angajamentul nostru neabătut de a respecta standardele de excelenţă şi principiile călăuzitoare, noi aducem la viaţă Starbucks Experience – o experienţă unică pentru fiecare client, cu fiecare ceaşcă. Pentru a împărtăşi această experienţă, vă invităm să ne vizitaţi în cafenelele noastre sau online, la www.starbucks.com.

Despre Allegra Strategies

Allegra Strategies publică anual cel mai complet studiu de cercetare derulat pe piaţa europeană şi britanică a brand-urilor de cafenele: Project Café UK şi Project Café Europe. Având o experienţă de 10 ani în domeniul cercetării pe piaţa europeană a brand-urilor de cafenele, Allegra Strategies este recunoscută ca lider de opinie şi totodată cea mai de încredere sursă de informaţii în domeniu.

Bucuresti, 09.10.2009

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.