Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Spengler câştigă cursa de duminică de la Norisring şi este recordman solitar al victoriilor pe circuitul stradal din DTM

DTM, Norisring - cursa I

Bucureşti/Norisring. Patru victorii din opt curse disputate în sezonul 2019 al Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). Duminică, Bruno Spengler (Canada) a trecut primul linia de sosire cu BMW Bank M4 DTM şi a triumfat pentru BMW Team RMG la capătul celor 70 de tururi. Astfel, cu cinci succese în palmares, canadianul este recordman solitar al victoriilor pe traseul urban din Nürnberg. Weekendul de cursă a mai adus o clasare pe podium pentru piloţii BMW, reuşita aparţinându-i lui Joel Eriksson (Suedia).

Prima cursă: În cea de-a şaptea cursă DTM a anului, Joel Eriksson a încheiat pe locul al treilea la Norisring (Germania). Prin aceasta, pilotul BMW Team RBM, aflat la comenzile CATL BMW M4 DTM, a obţinut cel de-al treilea podium al său în DTM. Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM), Philipp Eng (Austria, ZF BMW M4 DTM) şi Marco Wittmann (Germania, Schaeffler BMW M4 DTM) au ocupat poziţiile a cincea, a şaptea, respectiv a opt, marcând puncte la finalul unei manşe câştigată de René Rast (Germania, Audi). Sheldon van der Linde (Africa de Sud, Shell BMW M4 DTM) şi Timo Glock (Germania, JiVS BMW M4 DTM) nu au reuşit să termine cursa.

Declaraţii după cursa de sâmbătă

Jens Marquardt (director BMW Group Motorsport): “A fost una dintre acele curse pe care doar Norisring le poate oferi. Din nou am avut scene interesante în chiar primul viraj – iar neutralizarea cu safety car a dat din nou toate calculele peste cap. René a fost ultimul, apoi a apărut safety car, iar el a ajuns lider. În ciuda acestui fapt, felicitări lui René Rast pentru victorie. Băieţii noştri au încercat din greu să obţină maximum din situaţie. Bruno şi Philipp au avut ritmul de a fi lângă cei din frunte. Gradul de uzură a pneurilor lui Marco a făcut dificilă încheierea cursei. Nu mai rămăsese mult din anvelope. Joel a avut o cursă bună până când a pierdut locul al doilea în ultimul viraj. Poate că trebuia să iasă un pic mai larg acolo. Podiumul este un lucru pozitiv, dar, per ansamblu, nu am marcat suficiente puncte.”

Joel Eriksson (#47 CATL BMW M4 DTM, BMW Team RBM, calificări: locul 6, cursă: locul 3): “Am avut o strategie bună şi am arătat un ritm bun de-a lungul întregii curse. Am avut câteva dueluri strânse cu Nico Müller. A fost o cursă corectă şi distractivă. Nu mă aşteptam să stea pe interior în ultimul viraj. Cu toate acestea, cred că m-ar fi depăşit oricum în ultimul viraj, chiar şi dacă îi închideam uşa complet, pentru că avea DRS la dispoziţie. Pneurile lui erau în condiţie mai bună decât ale mele la finalul cursei. Este păcat, dar trebuie să continuăm să forţăm. Azi am reuşit puncte importante.”

DTM, Norisring - cursa I

Cursa a doua: Philipp Eng a trecut linia de sosire pe locul al cincilea pentru BMW Team RBM. Timo Glock, care a luat startul de pe poziţia a 17-a a grilei după ce s-a confruntat cu o problemă tehnică în calificări, a dovedit spirit de luptă şi a recupera până ce a ajuns pe locul al nouălea. Joel Eriksson a fost doar al 13-lea cu CATL BMW M4 DTM.

Eroul local Marco Wittmann şi Sheldon van der Linde au abandonat amândoi din cauza problemelor tehnice. Pentru mare parte din cursă, ambii au fost în situaţia de a încheia în puncte.

A fost a 16-a victorie a lui Spengler în DTM – şi cea de-a cincea la Norisring. Aceasta îl face recordman solitar al victoriilor pe acest circuit. El a sărbătorit al 50-lea podium personal. BMW totalizează 85 de victorii în DTM. În 2019, un pilot BMW a urcat de patru ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, adică în jumătate din cursele disputate.

Declaraţii după cursa de duminică

Jens Marquardt (director BMW Group Motorsport): “Ca atmosferă, Norisring a dovedit din nou de ce DTM are o relaţie specială cu acest circuit. Fanii de la Nürnberg pur şi simplu iubesc motorsportul, acesta fiind motivul pentru care se bucură sincer de eveniment. După podiumului lui Joel Eriksson de sâmbătă, am mers mai departe şi am câştigat cursa cu Bruno Spengler. Startul fantastic şi primul viraj au fost cheia succesului. Acest lucru i-a permis să ajungă în frunte şi să aducă victoria cu multă superioritate. Constant, maşina lui a fost printre cele mai rapide din pluton. Felicitări lui Bruno şi întregii echipe! Ştie ce să facă la Norisring, iar acum, cu cinci victorii în palmares, este recordman solitar aici. Philipp Eng a obţinut puncte bune şi sunt foarte fericit pentru că Timo Glock a reuşit să urce prin pluton după problemele din calificări. Din păcate, am pierdut două maşini din cauza problemelor tehnice. Le vom analiza în detaliu. A fost o cursă dificilă şi un weekend greu per total. Dar l-am încheiat cu o victorie – iar acesta este lucrul cel mai important.”

Bruno Spengler (#7 BMW Bank M4 DTM, BMW Team RMG, grilă: locul 5, cursă: locul 1): “Ce zi fantastică. Sunt foarte fericit. Am avut din nou casa închisă la Norisring. Cu această atmosferă, ţi se face pielea de găină pe grila de start. Este un sentiment fantastic să câştigi aici. În cele din urmă, am avut o cursă normală, fără safety car. Ritmul nostru a fost bun – şi a fost foarte distractiv aici. Am putut să forţez din primul până la ultimul tur. Mulţumesc întregii echipe BMW Team RMG. Băieţii au făcut îmbunătăţiri imense la maşină între cele două curse. Ei merită pe deplin această victorie.”

Clasamente generale (etapa 4/9)

Piloţi: 1. René Rast 127p; 2. Nico Müller 102p; 3. Philipp Eng 101p; 4. Bruno Spengler 76p; 5. Marco Wittmann 72p; 6. Mike Rockenfeller 66p; 7. Loïc Duval 58p; 8. Robin Frijns 57p; 9. Jamie Green 45p; 10. Joel Eriksson 43p; 11. Sheldon Van der Linde 25p; 12. Timo Glock 23p; 13. Pietro Fittipaldi 13p; 14. Jonathan Aberdeen 13p; 15. Daniel Jucadella 11p; 16. Paul Di Resta 11p; 17. Jake Dennis 10p; 18. Ferdinand von Habsburg 3p.

Echipe: 1. Audi Sport Team Rosberg 180p; 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 160p; 3. BMW Team RMG 148p; 4. Audi Sport Team Phoenix 125p; 5. BMW Team RMR 124p; 6. BMW Team RBM 68p; 7. R-Motorsport 1 21p; 8. WRT Team Audi Sport 16p; 9. R-Motorsport 2 14p.

Constructori: 1. Audi 457p; 2. BMW 338p; 3. Aston Martin 24p.

Cum vezi DTM 2019

Cursele din Deutsche Tourenwagen Masters pot fi urmărite live pe canalul YouTube oficial al competiţiei – transmisiunile sunt disponibile cu comentariu în engleză. De asemenea, sunt disponibile mai multe camere on-board live, dar şi transmisiuni live ale sesiunilor de calificări: https://www.youtube.com/user/DTMinternational.

Ce urmează

Următoarea etapă din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) va avea loc la 19-21 iulie, la Assen (Olanda).

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.