Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Spectacolul “Realia (Bucuresti-Beirut)”, cronici elogioase in presa din Franta

Reinventat în Farid Fairuz, coregraful si performerul Mihai Mihalcea a fost invitat recent să susțină trei reprezentații cu spectacolul “Realia (București-Beirut)” în cadrul festivalului Rencontres choregraphiques internationales de Seine-Saint-Denis (5 mai- 13 iunie), care de-a lungul timpului a lansat și consacrat nume devenite celebre ale scenei internaționale de dans și performance.

Ecourile care au urmat celor trei reprezentații prezentate de artistul român, la sfârșitul lunii trecute, nu s-au lăsat așteptate.

Prezent la France Culture ca invitat în direct în cadrul emisiunii ”L’Atelier interieur” realizată de binecunoscuta Aurelie Charon, alături de Bambi, personalitate a lumii franceze cu o istorie personală tulburătoare și de cântăreața Kamilya Jubran, Farid Fairuz și-a spus povestea legată de presiunea urmare a căreia din 2010 a abordat spațiul public într-un fel de-a dreptul surprinzător și îndrăzneț. Ficționalizându-și biografia și plonjând în practici artistice cu mari riscuri estetice pe care și le-a asumat, Farid Fairuz și-a împins propriile limite și s-a aventurat cu toată forța în încercarea de intensificare a unei prezențe din care a făcut o formă de rezistență.

După cele trei reprezentații și după mai multe interviuri acordate criticilor de dans și participarea la emisiuni în direct la France Culture și RFI, o serie de reacții și articole au început să apară în mediul de specialitate apreciind prestația artistică a unui artist matur care jonglează subtil cu mai multe medii.

În spectacolul său artistul construiește un discurs complex, necomplezent și lipsit de ipocrizie. Adresând un conținut frust învelit într-o glazură de autoderiziune și lipsit de inhibiție, Farid Fairuz lansează teme fundamentale pentru ceea ce înseamnă astăzi artele spectacolului, relația dintre public și artist, amestecul dintre realitate și ficțiune, construcție și efemer. Nu lipsesc din spectacolul lui Farid Fairuz o serie de declarații ireverențioase, care încercă să scurtcircuiteze locurile comune ale artelor spectacolului.

În articolul publicat în ”Danser – canal historique”, criticul de dans Agnès Izrine subliniază că Farid Fairuz se ocupă cu finețe și cu distanțare continuă de ceea ce face, transformând întregul într-un conținut sensibil și emoționant. Totodată intențiile artistului au fost detectate și reflectate cu finețe de criticul Christophe Candoni în “Toute la Culture”, care vede în Farid Fairuz “o revelație singulară” și care consideră spectacolul ”Realia (București-Beirut)” o lucrare “sensibilă și profundă”, “un moment de deschidere și împărtășire oferit de un artist liber și autentic”. Criticul francez vede în spectacolul artistului o lucrare “foarte sinceră, uimitoare, anarhică și ezitantă” în același timp.

“Realia (București-Beirut)” creat și interpretat de Farid Fairuz a fost programat în 26, 27 și 28 mai, la Teatrul Le Colombier din Bagnolet.

În 2010 artistul Mihai Mihalcea a luat cu asalt scena culturală cu un proiect de ficționalizare a propriei biografii devenind Farid Fairuz și lansând în spațiul public o serie de întrebări și reflecții cu privire la producția culturală, capitalism, sexualitate și religie.

Până să se reinventeze în Farid Fairuz artistul Mihai Mihalcea a fost unul dintre cei mai activi din domeniul coregrafiei contemporane din România de după 1989. A avut un rol esențial în multe dintre inițiativele care au condus la recunoașterea internațională a dansului contemporan românesc și la înființarea unor structuri și instituții devenite repere ale acestui domeniu. Între 2006-2013 a fost director al Centrului Național al Dansului din București.

În 2013-1014 a fost bursier al Academiei de Artă din Berlin. În 2014 a co-curatoriat festivalul “Good Guys Only Win in Movies” la Hebbel am Ufer Berlin. A dansat şi a creat spectacole şi lucrări coregrafice prezentate în: Franţa, Germania, Italia, Ungaria, Austria, S.U.A., Bulgaria, Ucraina, Portugalia, Polonia, Olanda, Belgia, Elveţia şi Slovenia.

Bucuresti, 04.06.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper