free download 78 travel guides written by experts

Spectacol până la final şi o dublă pentru BMW: Lucas Auer a câştigat cursa de duminică de la Lausitzring, urmat de Timo Glock

Bucureşti/Lausitzring. Cel de-al doilea weekend de cursă desfăşurat la Lausitzring în sezonul 2020 al Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) a adus şi prima victorie pentru BMW. Lucas Auer (Austria) s-a impus la finalul manşei de duminică, după ce a reuşit să-l depăşească pe Timo Glock (Germania) în ultimul tur. A fost primul succes pentru Auer în calitate de pilot BMW, al 88-lea pentru BMW Motorsport şi a 22-a dublă din istoria participărilor mărcii în competiţia de turisme. Sâmbătă, într-o cursă desfăşurată în condiţii mixte, piloţii BMW au reuşit recuperări puternice, Glock fiind performerul zilei, cu o urcare de locuri faţă de start, până pe poziţia a patra la final.

Cursa 1: Pe un circuit care s-a uscat după startul pe pistă udă, Glock a recuperat zece poziţii după ce a fost al 14-lea pe grilă, obţinând locul al patrulea la comenzile iQOO BMW M4 DTM. Marco Wittmann (Germania) a trecut linia de sosire pe locul al cincilea cu Schaeffler BMW M4 DTM. Philipp Eng (Austria / ZF BMW M4 DTM) şi Sheldon van der Linde (Africa de Sud / Shell BMW M4 DTM) s-au clasat şi ei în puncte, ocupând poziţiile a opta, respectiv a noua. Lucas Auer (BMW Bank M4 DTM) a luat startul de pe locul al şaselea, dar a terminat al 12-lea. Jonathan Aberdein (Africa de Sud / CATL BMW M4 DTM) s-a clasat al 14-lea într-o cursă în care victoria i-a revenit lui René Rast (Germania / Audi).

Chiar la începutul calificărilor, Glock s-a răsucit în condiţii de pistă udă şi nu a mai putut stabili un alt timp competitiv. Toţi piloţii au ales să ia startul în cursă cu anvelope de ploaie, iar Glock a făcut un start bun. O trecere timpurie la pneuri de uscat i-a permis să-şi continue ascensiunea în pluton. Wittmann şi Eng au reuşit şi ei să-şi îmbunătăţească locurile în prima parte şi părea să fie pe drumul spre o clasare pe podium după pit stopuri, dar au retrogradat în clasament spre finalul cursei.

Declaraţii după cursa de sâmbătă

Rudolf Dittrich (director general BMW Motorsport pentru dezvoltarea vehiculelor): “Cu toţii am asistat la o cursă interesantă. Această a treia manşă la Lausitzring a oferit condiţii meteo mixte şi dificile pentru a treia oară consecutiv. Am avut un circuit ud şi alunecos pentru calificări, înainte ca asfaltul să înceapă să se usuce în timpul cursei. Philipp Eng a reuşit un start foarte bun, iar Marco Wittmann s-a menţinut în plutonul fruntaş. Pe de altă parte, am pierdut câteva locuri în haosul de la startul în condiţii de pistă udă – cu toate acestea, piloţii au avut evoluţii fără greşeală şi am putut recupera câteva poziţii. Pe măsură ce circuitul se usca, momentul deciziei de a trece la slickuri a fost decisiv. Strategia noastră ne-a permis să câştigăm mult timp şi să recuperăm alte poziţii. Cursa de recuperare a lui Timo Glock a fost impresionantă, urcând de pe locul al 14-lea pe al patrulea. Per total, nu am putut menţine ritmul cu modelele Audi mai cele mai rapide.”

Lausitzring (GER), 23rd August 2020. BMW M Motorsport, DTM Rounds 5 & 6, Lucas Auer (AUT), BMW Team RMR,#22 BMW Bank M4 DTM

Timo Glock (#16 iQOO BMW M4 DTM, BMW Team RMG, grilă: locul 14, cursă: locul 4): “Mi-am cerut deja scuze în mode repetat echipei şi BMW, dar acum vreau s-o fac oficial: greşeala de dimineaţă a fost cea mai prostească din cariera mea. Nu poţi să parchezi maşina pur şi simplu aşa, în turul al treilea, cu o vremea ca aceea. Nu am fost atent pentru o secundă, am pierdut controlul şi am făcut eroarea aceea. Aşa că în cursă m-am concentrat pe un singur lucru – revanşa – şi să dau totul pentru băieţi. Şi acest lucru am făcut. Manevra de depăşire contra lui Mike Rockenfeller a fost una grea, dar trebuia să se întâmple. Trebuia să trec de el şi am profitat. Din punctul meu de vedere, dacă ar fi continuat cursa pentru încă două tururi, cred că îl puteam prinde pe Robin. Chiar şi aşa, sunt mulţumit cu locul al patrulea. Trebuie să ne gândim cer ajustări am fi putut face dacă am fi fost mai buni, dar nu are rost să ne gândim la ce ar fi putut fi şi ce am fi avut. Am marcat puncte importante şi acest lucru este ceea ce contează.”

Cursa 2: Datorită unei strategii inteligente şi unei manevre de depăşire în ultimul tur, Auer a obţinut victoria cu BMW Bank M4 DTM, fiind urmat de Timo Glock care a fost lider la un moment dat. Succesul a fost al cincilea pentru Auer în DTM şi primul într-o maşină BMW. A fost cea de-a 88-a victorie reuşită de BMW în DTM şi totodată a 22-a oară când piloţii BMW ocupă primele două poziţii în clasamentul cursei. Jonathan Aberdein a trecut linia de sosire pe locul al şaptelea cu CATL BMW M4 DTM. Marco Wittmann a fost al nouălea, iar Sheldon van der Linde a terminat al zecelea în puncte.

Plecaţi de pe poziţiile a noua, respectiv a şaptea ale grilei, Auer şi Glock au putut să câştige câteva locuri la start şi să ţină ritmul cu plutonul fruntaş. Spre deosebire de adversari, cei doi au decis o schimbare timpurie a pneurilor şi efectuarea pit stopului obligatoriu în turul 10. În tururile următoare, anvelopele noi i-au ajutat să obţină acele secunde decisive faţă de maşinile care îi precedau. Odată ce toţi piloţii au trecut pe la pit stop, cei doi au ajuns pe locurile al doilea şi al treilea şi nu a trecut mult până au depăşit liderul Jamie Green (Marea Britanie / Audi). Până cu un tur înainte de final, Glock părea că va obţine victoria, dar Auer a făcut o manevră încântătoare şi l-a depăşit, astfel că a obţinut primul lui succes pentru BMW.

Declaraţii după cursa de duminică

Rudolf Dittrich (director general BMW Motorsport pentru dezvoltarea vehiculelor): “Palpitant până în ultimul tur – a fost o cursă DTM a superlativelor. Suntem încântaţi pentru prima noastă victorie din acest sezon. Felicitări lui Lucas Auer, lui Timo Glock şi BMW Team RMG, care au făcut totul astăzi. Dubla este un semnal important pentru noi. Timo şi Lucas au evoluat într-un ritm foarte bun şi constant. Pe de altă parte, strategia noastră a fost decisivă pentru că am găsit momentul potrivit pentru efectuarea pit stopurilor. Lucas a oprit foarte devreme şi a progresat corespunzător prin pluton, alături de Timo. Gestiunea pneurilor a fost următorul factor care a jucat un rol important. Chiar dacă Sheldon van der Linde a pierdut, din păcate, poziţia obţinută în calificări, cinci modele BMW au încheiat în puncte. Acest lucru este foarte încurajator pentru cursele următoare. Acum aşteptăm cu interes etapa de la Assen şi să ne întâmpinăm fanii acolo, pe circuit.”

Lucas Auer (#22 BMW Bank M4 DTM, BMW Team RMR, grilă: locul 9, cursă: locul 1): “Încă nu-mi găsesc cuvintele. Cred că a fost cea mai intensă cursă din câte am experimentat în DTM, iar o eroare putea fi fatală. Am reuşit să gestionez bine pneurile, iar strategia şi pit stopul au fost perfecte. Şi maşina a fost în condiţii ideale. Iar faptul că am dat totul în ultimul tur… Nici că se putea mai bine de atât.”

Clasamente generale (etapa 3/9)

Piloţi: 1. Nico Müller 133p; 2. René Rast 97p; 3. Robin Frijns 92p; 4. Timo Glock 52p; 5. Jamie Green 47p; 6. Marco Wittmann 40p; 7. Mike Rockenfeller 40p; 8. Loïc Duval 36p; 9. Lucas Auer 35p; 10. Sheldon van der Linde 29p; 11. Philipp Eng 20p; 12. Jonathan Aberdeen 11p; 13. Ferdinand Habsburg 9p; 14. Harrison Newey 1p.

Echipe: 1. Audi Sport Team Abt Sportsline 225p; 2. Audi Sport Team Rosberg 144p; 3. BMW Team RMG 92p; 4. Audi Sport Team Phoenix 76p; 5. BMW Team RBM 49p; 6. BMW Team RMR 46p; 7. WRT Team Audi Sport 10p.

Constructori: 1. Audi 406p; 2. BMW 186p.

Cum vezi DTM 2020

Cursele din Deutsche Tourenwagen Masters pot fi urmărite live pe canalul YouTube oficial al competiţiei – transmisiunile sunt disponibile cu comentariu în engleză. De asemenea, sunt disponibile mai multe camere on-board live, dar şi transmisiuni live ale sesiunilor de calificări: https://www.youtube.com/user/DTMinternational.

Ce urmează

Următoarea etapă din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) va avea loc la 4-6 septembrie, la Assen (Olanda).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *