free download 78 travel guides written by experts

Spatiu pentru viata: Škoda superb limuzina si combi cu cinci usi

Nava amiral a mărcii ŠKODA, Superb este cel mai spaţios automobil din clasa sa; de asemenea, şi modelul Combi se află în fruntea categoriei sale. Cu cel mai mare spaţiu pentru picioare, ambele versiuni de caroserie îşi lasă competitorii mult în urmă. Noua ediţie specială AllDrive extinde şi mai mult gama bogată a modelelor Superb, în timp ce ŠKODA îşi întăreşte poziţia ca fiind unul dintre cei mai mari furnizori de automobile cu tracţiune integrală de pe piaţă. Alături de SUV-ul Yeti şi de diferite versiuni ale modelului Octavia Combi 4×4 (până la varianta Scout), şi Superb este oferit în diferite versiuni cu tracţiune integrală şi cu o gamă bogată de motoare. Recent, în gamă a intrat ediţia specială Family, cu tapiţerie albastră pe scaune şi covoraşe brodate cu cusături albastre. De asemenea, interiorul distinctiv al ediţiei Family poate fi comandat în combinaţia negru/gri.

La exterior, ediţia specială AllDrive se distinge prin siglele sale mici 4×4 AllDrive şi jantele din aliaj, Calisto, în două nuanţe, cu diametrul de 17”. Barele pentru plafon ale versiunii Combi sunt eloxate. Noua culoare bej metalizat, Safari, este disponibilă exclusiv pentru modelele AllDrive. Pachetul pentru drumuri grele, cu o gardă la sol mai mare, ajută la cucerirea traseelor neasfaltate şi protejează podeaua de contactul cu solul. În dotarea AllDrive este inclusă şi o roată de rezervă. Sistemul de asistenţă la pornirea în rampă previne rularea în spate a maşinii, atunci când se porneşte pe o pantă. Ornamentele pragurilor, pe care se regăseşte denumirea 4×4 AllDrive ies în evidenţă atunci când intraţi în automobil; la interior se regăseşte noua tapiţerie, cu secţiuni speciale, ca material şi culoare, pe partea din centru.

Pachetul exclusiv L&K, denumit după fondatorii companiei Laurin & Klement, include stopuri cu LED pentru varianta limuzină, benzi decorative pe toate pragurile, cu logoul L&K, o grilă a radiatorului cromată, numele L&K pe părţile laterale ale maşinii, jante din aliaj Sirius, cu finisaj gloss, de 18”, în două versiuni de culoare, ESP, airbag-uri pentru cap, tapiţerie din piele, un sistem radio Bolero cu o magazie integrată pentru şase CD-uri, volan multifuncţional, cu patru spiţe, îmbrăcat în piele, pentru radio, sistem de sonorizare cu zece difuzoare şi egalizator digital, oglinzi retrovizoare cu funcţie anti-orbire, atât la interior cât şi la exterior, covoraşe din material textil în faţă şi în spate, senzori de parcare în faţă şi spate, sticlă atermică SunSet şi plase pentru asigurarea bagajelor. Pachetul L&K este oferit doar pentru versiunea Elegance, care include faruri bi-xenon, cu AFS, scaune electrice în faţă, tempomat şi senzor de ploaie. Pentru tapiţeria din piele şi pentru pachetul sumar de piele este utilizată o nuanţă exclusivă de maro, iar numele Laurin & Klement este imprimat în relief pe spătare. Atmosfera luxoasă este completată de noile ornamente, de culoare neagră sau imitaţie de lemn. Clientul poate alege, de asemenea, noua culoare metalizată, exclusivă, “Magnetic Brown”.

Următoarele motoare sunt disponibile pentru versiunea L&K:
· 2.0 TSI/147 kW, pe benzină, supraalimentat, cu transmisie automată DSG cu şase trepte de viteză;
· 3.6 FSI/191 kW, cu şase cilindri, pe benzină, cu transmisie automată DSG cu şase trepte de viteză şi tracţiune integrală;
· 2.0 TDI CR DPF/125 kW, motor turbodiesel cu transmisie manuală, cu şase trepte de viteză;
· 2.0 TDI CR DPF/125 kW, motor turbodiesel cu transmisie automată DSG cu şase trepte de viteză;
· 2.0 TDI CR DPF/125 kW, motor turbodiesel cu transmisie manuală, cu şase trepte de viteză şi tracţiune integrală;

În ceea ce priveşte designul celui mai mare model ŠKODA, dinamica şi eleganţa se contopesc în cel mai şarmant mod. Forma tridimensională a grilei frontale şi rama cromată, fin modelată, oferă părţii frontale o imagine solidă. La limuzină, linia alungită a plafonului reprezintă un indiciu în ceea ce priveşte spaţiul excepţional, mai ales pentru dimensiunile de neîntrecut ale locurilor pentru pasagerii din spate. Spaţiul interior este chiar şi mai generos în modelul Combi. Stopurile păstrează tradiţia designului ŠKODA. La lumina zilei, forma lor rafinată reprezintă tuşa finală pentru imaginea întregii maşini; în întuneric, acestea au forma luminoasă tipică, a literei C.

Cu materialele sale atent selectate şi calitatea excelentă a construcţiei, interiorul corespunde chiar şi celor mai exigente cerinţe. Bordul elegant grupează atent instrumentele de control, în unităţi individuale, funcţionale. Toate funcţiile principale sunt poziţionate în aria de acoperire confortabilă a şoferului. În funcţie de varianta de echipare, volanul include butoane multifuncţionale, care controlează sistemul audio, MFA (display-ul multifuncţional) şi telefonul. Fiabilul sistem de navigaţie Amundsen+ indică traseul utilizând hărţi digitale, care sunt integrate în memoria unităţii. În plus, unitatea este echipată cu un CD player şi un radio, cu tuner digital DAB şi Bluetooth, disponibil ca dotare opţională.

Portbagajul limuzinei este remarcabil graţie deschiderii variabile, patentate, TwinDoor. Atunci când este nevoie, fie doar capacul portbagajului sau întregul ansamblu, inclusiv geamul din spate, pot fi deschise prin apăsarea unui buton, dublând aproape suprafaţa deschiderii. Volumul compartimentului de bagaje este de 595 litri, dar se extinde la 1.700 de litri, atunci când locurile din spate sunt pliate. Pentru modelul Combi, este disponibil, opţional, un hayon acţionat electric sau chiar cu ajutorul unei telecomenzi. Volumul maxim al compartimentului de bagaje, pentru acest model, este de 1.865 litri.

Suspensia modelului Superb este rezultatul îmbinării cu succes a confortului cu agilitatea. Servodirecţia precisă oferă feed-back-ul necesar, în timp ce ruliul este controlat foarte precis. Luminile inteligente AFS oferă un nivel optim de iluminare a drumului în viraje sau pe vreme rea. Funcţia pentru lumini de autostradă face posibilă recunoaşterea obstacolelor de pe drum, chiar şi atunci când acestea se află foarte departe.

Superb oferă cel mai înalt nivel de protecţie pentru pasagerii săi. În funcţie de nivelul de echipare, Superb poate dispune de până la nouă airbag-uri. Acesta a fost unul dintre motivele pentru care Superb a obţinut cinci stele la testele de impact efectuate de Euro-NCAP.
Superb este propulsat, exclusiv, de motoare cu injecţie directă de carburant. Toate modelele cu patru cilindri sunt supraalimentate. Gama de motoare pe benzină cuprinde propulsoare cu cilindreea cuprinsă între 1,4 şi 3,6 litri, cu puteri de la 92 kW la 191 kW. Cel mai puternic motor este un V6, combinat exclusiv cu transmisia integrală şi transmisia DSG cu şase trepte de viteză. Motoarele diesel, care au cilindreea de 1,6 sau 2 litri, oferă puteri de 77, 103 şi 125 kW; toate sunt echipate cu filtre de particule diesel. Versiunea GreenLine a modelului Superb oferă cele mai bune cifre în privinţa consumului. Sistemul Start-Stop, recuperarea energiei de frânare şi măsuri care optimizează aerodinamica permit ca automobilul să consume numai 4,4 litri de carburant pentru 100 de kilometri.

Sunt disponibile trei niveluri de echipare – Active, Ambition şi Elegance. În plus, este disponibilă o gamă extinsă de dotări opţionale, care include un senzor de ploaie, faruri bi-xenon cu AFS, controlul presiunii în anvelope, asistenţă hidraulică a sistemului de frânare, sistem de asistenţă la pornirea din rampă, senzori de parcare şi sistem de asistenţă la parcare. Senzorii de parcare utilizează patru sau opt senzori pentru a semnaliza distanţa faţă de obstacole în timpul parcării, iar sistemul de asistenţă la parcare ajută şoferul în manevra de parcare. Sistemul „keyless entry and start” (acces şi pornire fără cheie) permite şoferului să pornească motorul prin apăsarea unui buton. Parbrizul încălzit, oferit opţional, asigură obţinerea unei vizibilităţi optime într-un timp scurt.

Motoare Superb:
Motoare pe benzină:
1.4 TSI/92 kW
1.8 TSI/118 kW (de asemenea cu transmisia DSG cu şase trepte de viteză sau cu tracţiunea integrală)
2.0 TSI/147 kW (exclusiv cu transmisia DSG cu şase trepte de viteză)
3.6 FSI V6/191 kW (exclusiv cu transmisia DSG cu şase trepte de viteză şi tracţiune integrală)

Motoare diesel:
1.6 TDI CR DPF/77 kW (şi în versiunea GreenLine)
2.0 TDI CR DPF/103 kW (de asemenea şi cu transmisia DSG cu şase trepte de viteză şi/sau tracţiune integrală)
2.0 TDI CR DPF/125 kW (de asemenea şi cu transmisia DSG cu şase trepte de viteză sau tracţiune integrală)

Bucuresti, 14.09.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *